Gå til innhold

Kingdom Come: Deliverance - Inntrykk og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Det har kommet noen anmeldelser som er relativt positive. Jeg fant en som var noe kritisk (i et australsk magasin), men selv der så roser man hvor godt man har fått til atmosfæren og settingen. De fleste virker også i hovedsak fornøyde med kampsystemet.

 

Det jeg ser mange kritiserer og som jeg også er veldig skeptisk til er save-systemet. Dette skal visst være et sånt spill hvor det kan gå timer mellom hver gang man kan save og man dermed kan miste mye progresjon hvis man dør. Det vil jeg ha mer informasjon om før jeg eventuelt kjøper, for jeg har ikke så mye tid til å spille at jeg har råd til å miste timesvis med progresjon.

 

Veldig varierte anmeldelser noe jeg forventet, mange klager på kamp systemet andre digger det(som forventet)

Alle klager på moderate mengder bugs og noe svak opptimalisering.

 

Noen gir spillet 9/10 andre 4/10 noe som er standard for et spill som dette, dette er ikke skyrim, var aldri laget for å være det nye Skyrim eller nye Witcher 3.

 

Så langt er faktum at noen har fått koruppte saves det jeg er minst fornøyd med, jeg vill ikke bruke 12 timer til på å laste ned spillet på nytt om noe fucker seg med nedlastinga mi!

 

Save som du nevner er også det jeg er mest skeptisk til, greit å ha et "hardcore" game, men jeg hadde foretrukket og bare F6 for å save og F9 for quick load. Føler jeg må ha med 15 flasker "save schnapps" bare jeg går ut av landsbyen.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med "save schnapps" som du kaller det virker dessuten utrolig gamey og urealistisk. Da kune de like gjerne hatt store, blinkende savepoints slik som i andre rollespill. :roll:

 

Jeg har ikke alltid tid til å sitte i 2-3 timer for å spille til et savepoint. I så fall blir dette et spill jeg kun kommer til å plukke opp på fridager.

Lenke til kommentar

Gamer.no er ihvertfall ikke imponert og gir 5/10..... :/

 

https://www.gamer.no/artikler/anmeldelse-kingdom-come-deliverance/430328

 

 

Ser de fleste andre også trekker endel for bugs, manglende variasjon og i overkant repetetive oppdrag og gameplay. Kort sagt uferdig. Tror jeg personlig lar denne forbigå i stillhet fram til det kommer noen solide patcher og evnt DLC`er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er for mye negativt som går igjen i for mange av anmeldelsen til at jeg tør å kjøpe dette til full pris kun fordi det er middelalder. Jeg kommer til å vente til jeg kan få det billig og så gi det en sjanse.

 

Akkurat bugs bryr meg ikke så mye, det går mer på de andre aspektene som ble kritisert og som sannsynligvis ikke vil kunne fikses med en patch.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Det er for mye negativt som går igjen i for mange av anmeldelsen til at jeg tør å kjøpe dette til full pris kun fordi det er middelalder. Jeg kommer til å vente til jeg kan få det billig og så gi det en sjanse.

 

Akkurat bugs bryr meg ikke så mye, det går mer på de andre aspektene som ble kritisert og som sannsynligvis ikke vil kunne fikses med en patch.

 

Enig at bugs går greit, det pleier å bli patchet opp ganske sjapt. Langt verre er det med den andre kritikken, ting som strengt tatt krever langt mer tid og arbeid for å klare og forbedre. Kjipt å lese om denne landveisrøvern som du møter i reprise annenhver gang du reiser med akkurat de samme valg og utfall, snakker om immersion breaking. Tyder dessverre på ett rushet produkt med manglende innhold, her tror jeg det bare er å ta tiden til hjelp....

Lenke til kommentar

Så langt har jeg sett en opplagt double ganger, 

 

En av kompisene dine som vil lage bøll lingner veldig på han du skal trene fekting med, må være et fetter eller one.

Så langt har jeg et godt inntrykk, men jeg er fremdeles en time eller to unna å faktisk spille spillet, jeg er vel fredmeles is "prologen" 

Mest imponerende så langt er scenemantics, de er kanskje ikke like polished som Wicher sakene, men når man er i et mørkt rom og noen folk diskutere hva faen som skjer, kunne dette godt vært en høy budsjets drama film. Så langt naturlig og god dialog,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greide ikke dy meg... vel klar over farene. Bare testet noen få minutter på PC. Jeg liker å spille med Xbox One kontroller på PC. Mer behagelig og praktisk slik min setup er til vanlig. Men her gikk ikke det. Det tok 7 sekunder å snu seg 360 grader med Xbox kontrolleren! Mens med musen var det så instant som det kan få blitt i slike spill. Håper det fikses i en patch, og at det ikke er sånn for de som faktisk spiller det på konsoll også. 

 

Grafikken var fin, men bare vært i den første byen og tuslet litt rundt. Spilte nå på monitoren (og ikke kinoen pga det med kontrolleren) og da i 2560x1440 oppløsning. Med alt på ultra så hadde jeg fra 40-60 fps. Min PC setup er, Intel I7 6700k , 2 stk nVidia GTX 1080 i SLI, 16Gb ram, SSD. 

 

To negative ting.. Det ene er voice acting - i seg selg grei nok. Men så langt høres det ut som stemmene ikke hører til inne i spillverdenen, men at de spilles av i et studio. Og i de samtalene jeg har hatt med andre NPC så er bakgrunnen så blurry at det ikke funker for meg da. Greit med litt nice bokeh men dette er for mye synes jeg.

Lenke til kommentar

Utrolig synd å lese anmeldelsene og tilbakemeldingene på et spill jeg har gledet meg mye til. Jeg burde kanskje laste det ned selv for å gjøre meg opp en egen mening, men velger heller å vente noen måneder (eller et halvt år) til spillet blir pusset mer ferdig. Vil ikke sitte med en dårlig følelse når jeg først spiller det.

Lenke til kommentar

Jeg begynte å se på en let's play for å få litt mer inntrykk. Kampsystemet virker utrolig klønete og jeg må si det virker som det var feil avgjørelse å ha det i første person. Han som jeg ser på bommer konstant fordi han feilvurderer avstanden mellom seg selv og motstanderen, og jeg vet det er vanskelig å vurdere dybde i førsteperson. I tillegg ser selve kampstilen veldig stiv og klossete ut.

 

De skulle ha gått for noe mer lignende Dark Souls-spillene, som etter min mening har spikret kamp med våpen fra middelalderen bedre enn noe annen spillserie.

Lenke til kommentar

Ble kjøp igår, rakk å spille 2-3 timer. Godt fornøyd foreløpig.

Satte meg fast en gang i noe buskas der jeg ble nødt til å ta en reload.

 

Brukte 5 minutter på en fist fight der jeg trodde jeg kom til å tape, men vant tilslutt. Klærne i filler og flere kutt i ansiktet.

 

Overraska over hvor mange skills det er. 

 

Er vel det første spillet jeg har stukket av for å unngå kamp.

Lenke til kommentar

Jeg begynte å se på en let's play for å få litt mer inntrykk. Kampsystemet virker utrolig klønete og jeg må si det virker som det var feil avgjørelse å ha det i første person. Han som jeg ser på bommer konstant fordi han feilvurderer avstanden mellom seg selv og motstanderen, og jeg vet det er vanskelig å vurdere dybde i førsteperson. I tillegg ser selve kampstilen veldig stiv og klossete ut.

 

De skulle ha gått for noe mer lignende Dark Souls-spillene, som etter min mening har spikret kamp med våpen fra middelalderen bedre enn noe annen spillserie.

 

Jeg skal ikke si hva du mener og føler jeg, personlig syns jeg ikke det er klønete men andre syns det også etter å a prøvd det selv og ikke bare sett videoer, dette er så klart ikke et spill for alle og prøvde vel ikke være det, 

Men tror ikk det var feil avgjørelse, kampene funker riktig de, jeg har kommet meg ut av boren og skal gjøre ting(ingen  spoliers) og møter en del banditter på veien, jeg har ingen kamp skills enda, og sverdet jeg bruker er jeg ikke trent til så gjør ikke i nærheten av skaden det kan gjøre. Jeg har møtt 4 banditer, første tok jeg ut uten noen skader, de andre har vært vanskelige, mest pga at jeg blir overiverig, og prøver å få inn et kutt eller to etter første kuttet, og da kan man få skikkelig bank. 

Men så spilte jeg betaen da så har et time eller to ekstra med trening der. 

Lenke til kommentar

Fikk et godt førsteinntrykk, men har kommet til det punktet (ganske tidlig) hvor jeg må stjele en uniform for å komme meg ut av slottet jeg er gjest/fange i. Vanvittig irriterende prosess, ettersom det konstant er vakter som går inn og ut av rommet kista jeg må dirke opp finnes i. Endte opp med at jeg ble slengt i fengsel, som igjen endte opp med at jeg faktisk kom meg ut av slottet. Men det føltes nesten som en bug, så jeg endte opp med å loade tilbake til filen jeg hadde før jeg ble slengt i fengsel. Bare for å gjøre vondt verre er det faktisk også sånn at jeg ikke kan sove/vente til mørket faller, fordi spillet melder at oppdraget jeg har haster for mye. Ganske latterlig dårlig design. Håper jeg har en bedre opplevelse i morgen.

Lenke til kommentar

Fikk et godt førsteinntrykk, men har kommet til det punktet (ganske tidlig) hvor jeg må stjele en uniform for å komme meg ut av slottet jeg er gjest/fange i. Vanvittig irriterende prosess, ettersom det konstant er vakter som går inn og ut av rommet kista jeg må dirke opp finnes i. Endte opp med at jeg ble slengt i fengsel, som igjen endte opp med at jeg faktisk kom meg ut av slottet. Men det føltes nesten som en bug, så jeg endte opp med å loade tilbake til filen jeg hadde før jeg ble slengt i fengsel. Bare for å gjøre vondt verre er det faktisk også sånn at jeg ikke kan sove/vente til mørket faller, fordi spillet melder at oppdraget jeg har haster for mye. Ganske latterlig dårlig design. Håper jeg har en bedre opplevelse i morgen.

 

Shit, nasty bug/dårlig design.

Jeg må ha hatt drit flaks med den questen, jeg kjøpte en drik, snek meg inn tok en saviour schnapps før jeg driket og greide det på førstre forsøk. Men andre sliter masse, porten vil ikke oppe når man skal ut, mange sliter med drikinga osv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...