Gå til innhold

Kingdom Come: Deliverance - Inntrykk og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

de har det. De kan trene deg max 1 gang per 1-5, 5-10, 15+ 

(fant en kiste)

 

Den kista er en bug, og skulle ikke ha vært der.

 

 

Jeg snakker ikke om å betale for å få bedre skills, jeg snakker om å fekte med trener manuelt. Det kan du gjøre så ofte og så mye du vil, og statsene din går opp og opp og opp.

 

Og har du en link til en kilde hvor de sier at "kista er en bug"?

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg midlertidig stoppet å spille (og maler 100 års krigs figurer)

Er usikker på om jeg bare skal gjøre ferdig main questen. Eller starte på nytt med den modden som gjør spillet vanskeligere.

Du kan jo la være å trene med kapteinen. Hvis du lar statsene dine bli rundt 5, så er kampene utfordrende.

Lenke til kommentar

 

Selv har jeg midlertidig stoppet å spille (og maler 100 års krigs figurer)Er usikker på om jeg bare skal gjøre ferdig main questen. Eller starte på nytt med den modden som gjør spillet vanskeligere.

Du kan jo la være å trene med kapteinen. Hvis du lar statsene dine bli rundt 5, så er kampene utfordrende.

Jeg vil heller ha et krevende kampsystemet en å drive å handicape meg selv.

Jeg vil også ha et kampsystem som ikke bare handler om å trykke Q på riktig tidspunkt. Jeg er usikker på om den modden fikser det eller bare gjør at fiendne tåler mer.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller ha et krevende kampsystemet en å drive å handicape meg selv.

Jeg vil også ha et kampsystem som ikke bare handler om å trykke Q på riktig tidspunkt. Jeg er usikker på om den modden fikser det eller bare gjør at fiendne tåler mer.

Å la være å grinde er ikke å handikappe deg selv.

 

Mener du at alt kampsystemet handler om er å trykke Q. Det har mye mer å by på enn det.

Lenke til kommentar

12-13 timer må jeg hoppe tilbake for å fikse en game breaking bug i main quest som har vært i spillet siden launch, eventuelt vente på at de patcher det (som dem naturligvis jobber med, men ikke har fått til). Oh, the woes 'o east european games. Jaja, elsker spillet, sånn sett bort fra slikt. (Buggen er i questions & answers. For Guds skyld snakk med Radzig før man gjør ferdig side questet Pestilence).

Lenke til kommentar

 

Jeg vil heller ha et krevende kampsystemet en å drive å handicape meg selv.Jeg vil også ha et kampsystem som ikke bare handler om å trykke Q på riktig tidspunkt. Jeg er usikker på om den modden fikser det eller bare gjør at fiendne tåler mer.

Å la være å grinde er ikke å handikappe deg selv.Mener du at alt kampsystemet handler om er å trykke Q. Det har mye mer å by på enn det.

Jeg grinda ikke i det hele tatt. Jeg har kanskje spilt 20 minutter med Bernard. For å lære det man må lære. Så jo å ikke lære master strike. Block og combos er å handicape seg selv.

 

 

Og jo det handler bare om å trykke Q på riktig tidspunkt.

 

Alle du slåss mot bortsett fra bønder vil alltid avbryte deg fra å gjøre comboer de har nesten perfekt block skill. Så comboer kan du bare bruke mot Bernard og kanskje en og annen veldig sjelden gang i felt.

 

 

Så det hele handler bare om å trykke på Q på nøyaktig riktig tidspunkt så du får master strike og da gjør du enten masse skade eller dreper karen rett ut på et slag.

Lenke til kommentar

Da var det fullført. Skal ikke røpe noe men mot slutten så snudde spillet til det mye verre. Ikke pga bugs og at man er basicly gud i plate armor men du blir spamma ihjel med quests som får deg til å reise dit og dit og tilbake og dit og tilbake igjen, snakke med hundrevis av folk med timesvis med dialoger. 

Noe av det verste jeg har opplevd, tror faktisk det er verste missionet jeg noensinne har gjort i noen spill er å være monk i et kloster. I et realistisk spill som dette må du gjøre alle oppgavene til munken. Alt fra å be, spise, sove, gå, lage bryggeri, lese bøker...... tror det missionet tok 4-5 timer før jeg ble ferdig. 

Helt mot slutten også og selv i epiloguen så er det helt grusomt trege ting som bare er helt unødvendig. Var skikkelig lei mot slutten. Helt konge spill men questinga mot slutten er noe av det verste jeg har opplevd + at kamper blir rett og slett for enkelt med plate armor og counter moves. 

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Jeg grinda ikke i det hele tatt. Jeg har kanskje spilt 20 minutter med Bernard. For å lære det man må lære. Så jo å ikke lære master strike. Block og combos er å handicape seg selv.

 

 

Og jo det handler bare om å trykke Q på riktig tidspunkt.

 

Alle du slåss mot bortsett fra bønder vil alltid avbryte deg fra å gjøre comboer de har nesten perfekt block skill. Så comboer kan du bare bruke mot Bernard og kanskje en og annen veldig sjelden gang i felt.

 

 

Så det hele handler bare om å trykke på Q på nøyaktig riktig tidspunkt så du får master strike og da gjør du enten masse skade eller dreper karen rett ut på et slag.

Ja, selvsagt. Jeg trodde du mente å trene med Bernard om og om igjen etter at han har lært deg alt.

 

Comboer er heller ikke det eneste du kan gjøre (og jeg er enig i at de ofte blir avbrutt). Jeg bruker en kombinasjon av offensive slag for å tømme de for stamina for så å bare hamre de i senk, dodge til siden + stab, clinch + slag, eller bare time angrepet slik at jeg treffer de mens de også angriper, eller at jeg beveger meg akkurat ut av slagsonen, for så å angripe de rett etter at de har bommet. Jeg bruker selvsagt perfekt block + master strike av og til, men det er mye annet man kan gjøre.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

nor1marb4sj01.jpg

 

(...) Noe av det verste jeg har opplevd, tror faktisk det er verste missionet jeg noensinne har gjort i noen spill er å være monk i et kloster. I et realistisk spill som dette må du gjøre alle oppgavene til munken. Alt fra å be, spise, sove, gå, lage bryggeri, lese bøker...... tror det missionet tok 4-5 timer før jeg ble ferdig. 
Helt mot slutten også og selv i epiloguen så er det helt grusomt trege ting som bare er helt unødvendig. Var skikkelig lei mot slutten. Helt konge spill men questinga mot slutten er noe av det verste jeg har opplevd + at kamper blir rett og slett for enkelt med plate armor og counter moves.


Heh, merkelig. Jeg digget kloster-tilværelsen, og prøvde å være der så lenge som mulig, løse alle oppdragene, og finne alle arkene/bøkene. Det er jo bare skippe tiden frem hver gang du må vente på noe. Du kan også fullføre oppdraget i klosteret på fem minutter:
 

Du kan jo bare kvele alle mistenkte første dagen og sjekke hva de har på seg. Når du har funnet riktig person, dreper du han og stikker. Vet du ikke hvordan du kan drepe han, ligger det en nøkkel, samt en lockpick, meget lett tilgjengelig i klosteret. Jeg fant begge deler første natten mens jeg utforsket stedet i fred og mak. Så er det bare å stikke og hente seg et våpen. Men jeg har som sagt valgt å bli til jeg har funnet ut alt jeg kan finne ut før jeg tar meg av Pious.


 
Jeg er enig at kampene blir for lette, og har derfor planer om å gå for ikke-metall rustning og lette våpen (mest bue) neste gjennomspilling. Jeg tror ikke jeg har møtt på et eneste quest jeg har mislikt.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Kampene blir egentlig lettere ved å bruke bue, da fiendene ikke kan forsvare seg mot en pil. De faller på et headshot, noe som er svært enkelt i nærkamp. 

Lenke til kommentar

Kampene blir egentlig lettere ved å bruke bue, da fiendene ikke kan forsvare seg mot en pil. De faller på et headshot, noe som er svært enkelt i nærkamp. 

 

Ja, jeg har knerta noen med bue. Men det funker vel bare med de som har åpen/ingen hjelm? Jeg tenkte uansett på å bruke bue på avstand, ikke i nærkamp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

De med heldekkende hjelm trenger to headshots, det blir ikke nevneverdig vanskeligere. Noen bue-mot-bue-kamper blir det, men jeg vil ikke si at disse er noe vanskeligere, selv på slike tar det kortere tid enn sverdkamper. 

Det sagt, så vil en sikkert bruke litt tid på å lære seg å sikte effektivt med buen.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Likte spillet i en periode, men det har virkelig falt i kvalitet. De elendige animasjonene ødelegger nesten samtalesystemet like mye som det elendige stemmeskuespillet. Spesielt Henry fremstår jo som han er i grenseland til å være retardert. Kampsystemet, som liksom skulle være kronverket til spillet er jo også så lett og repeterende at det nesten er skremmende. Det er jo stort sett bare å gjenta de samme få kombinasjonene om og om igjen.

 

I tillegg er det så vanvittig skuffende at også dette spillet setter opp enkelte karakterer som vitale og at de ikke kan drepes. Det er så latterlig. La spilleren ødelegge spillet sitt om han vil. Og man kan heller ikke skyve under en stol at spillet rett og slett ser elendig ut på PS4 Pro. Hårreisende dårlig teksturer og totalt skuffende draw distance ødelegger jo nesten hele opplevelsen.

Lenke til kommentar

Ny patch er ute i dag på Steam. Vet ikke når den kommer til Xbox og PS4. Lagt til en del nytt snacks, kjent fra hva de sa skulle komme. 

 

"

  • The game now has Save and Exit feature.
  • Saving is much more robust and saves won't get corrupted even if the game crashes while saving.
  • Performance improved
    • LoD switching tweaked, reducing pop-in and improving texture streaming.
    • Stuttering in some areas reduced.
    • Slightly smoother framerate on Vsync 30. (Consoles and some PCs)
  • Improved lockpicking
    • New interface design makes it much easier to hold the sweet spot while turning the lock.
    • Easy and Very Easy trunks are now easier to lockpick when playing with a controller. (Mouse difficulty unchanged)
  • Improved pickpocketing
    • You will no longer get caught if you stop at the beginning of the minigame. (Unless someone sees you)
    • The risk indicator is now much more precise. When green, you are sure not to get caught.
  • Alchemy bench will no longer shoot you into the air.
  • The last quest with Lord Capon is now visible on the map when he is ready to assign it to you.
  • Guards won't frisk you so often.
  • Your horse shouldn't get stuck when jumping fences.
  • Horse items are cleaned along with player items in bathhouses.
  • You can see when looking at a bed whether it will save your game.
  • You can sleep on beds without having to sit down first.
  • Levelling up stealth by sneaking past enemies is more consistent.
  • Sneaking past sleeping NPCs is now easier.
  • Some easily accessible trunks with extremely good loot have been removed.
  • Cave mushrooms can now be found in many other damp places.
  • You can no longer autocook potions that you haven't brewed by hand at least once before.
  • German voiceovers will no longer cut off in mid-sentence in cutscenes.
  • Late game player strength tweaked
    • Some combat perks that were unintentionally overpowered were tuned down.
    • Weapons scale less with high-level stats.
    • It should now be much harder to kill high-level enemies with one hit. (Unless they're helmetless. Stupid Runt...)
  • Other combat system tweaks
    • "Untargeted attack" exploit fixed.
    • Enemy combat archery AI improved.
    • Guards now react to combat more aggressively.
    • And many other minor tweaks.
  • (PC only) It is now possible to select different types of anti-aliasing.
  • (PC only) It is now possible to set VSync to 30 or 60, or disable it completely.
  • (PC only) Steam Cloud saving enabled.
  • And over 300 other fixes in various quests.
  •  
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått testet det ennå, men her er mye som gjør at jeg ser lysere på min planlagte andre gjennomspilling som sniktyv. Ellers noen højdare:

 

  • "Untargeted attack" exploit fixed - før patchen kunne man renske Rattay for soldater som level 5.
  • (PC only) It is now possible to select different types of anti-aliasing - Jeg savnet denne.
  • It should now be much harder to kill high-level enemies with one hit - Jeg er på slutten av spillet, så dette er bra.
  • Some easily accessible trunks with extremely good loot have been removed - Jeg kom over en av disse tidlig.
  • Horse items are cleaned along with player items in bathhouses - Går det an å få en bath for two for hesten?
Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...