Gå til innhold

Sniktitt: The Elder Scrolls Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var skeptisk før jeg prøvde det, og det var ikke imponerende til å begynne med. Men etter at jeg kom meg gjennom det litt kjedelige startområdet, og selve spillverden åpnet seg, ble jeg solgt. Folk bør spille forbi level 10 før de gjør seg opp en mening.

 

Det jeg likte best var skill-systemet og selve designet på karakterene og verdenen (ikke tegnefilm-aktig eller anime-aktig).

Etter det jeg forstår er det Ebonhearth start område som er kjedelig.( nord, dark elf, argonian)

Spilte selv dominion og likte start området der.

Lenke til kommentar

Spillt betaen begge beta helgene.

Totalt svært skuffet. Totalt fraværende UI, tungvindte kontroller, liten MMO følelse. (i et MMO forventer jeg å kunne bruke musa til bevegelse, samt å bruke ting/åpne dører/plukke opp ting automatisk når man klikker på dem evt høyreklikker på dem, har ikke funnet noen måte å stille dette inn slik jeg er vandt med).

Føles mer som ett singleplayer elder scrolls spill hvor det er andre folk som løper i veien for en og er et forstyrrende element i stedet.

Det som er bra er grafikk og miljø.

Kommer ikke til å kjøpe dette. Muligens når det blir F2P, men ikke før.

Endret av OC-Freak
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spillt betaen begge beta helgene.

 

Totalt svært skuffet. Totalt fraværende UI, tungvindte kontroller, liten MMO følelse. (i et MMO forventer jeg å kunne bruke musa til bevegelse, samt å bruke ting/åpne dører/plukke opp ting automatisk når man klikker på dem evt høyreklikker på dem, har ikke funnet noen måte å stille dette inn slik jeg er vandt med).

 

 

Det er nettopp dette som gjør at jeg liker ESO, at det føles mer som et singleplayer spill enn et standard MMO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Likte det meget godt. Likte godt at questene man gjorde faktisk gjorde at ting endret seg i verden rundt deg... Ellers blir det spennende hvordan end gamet blir. Det står og faller mye på det. Vist det kun er Cyrodil greiene som er hovedplanen så ja detter jeg nok fort av.

 

Selv om jeg føler at jeg mmorpg går mer og mer mot singel play over hele fjøla :p Men ja virker som det slik flesteparten fortrekker det i mmorgps også nå. Spilt nok spill der jeg er i guild og ja prøver å få i gang gruppe i guildchat og ja du får null respons...

 

Blir spennende. Årets påsken blir ikke med ski på beina i år i hvertfall :p

Endret av Murgel
Lenke til kommentar

"For ikke lenge siden kom nyheten om at Zenimax har en tiende rase, Imperial, som du kan få spille hvis du forhåndsbestiller spillet nå. Denne rasen kan spille alle alliansene, men ved å forhåndsbestille en samlerutgave åpner du for at alle rasene kan spille på den alliansen de selv ønsker. "

 

Strengt tatt er det vel motsatt? Vi får spille alle rasene i alle alliansene om vi forhåndsbestiller, men får kune spille Imperial om vi bestiller samlerutgaven.

 

For øvrig har Angry Joe testet PvP, og han har begynte å skifte mening om spillet. Han var ikke imponert først, men etter PvP ble det noe helt annet. ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har spilt MMORPG siden 1997 og vet meget godt hva et MMORPG innebærer, har spilt fra casual til world first kills - og det jeg ser i ESO er en enorm mangel på nytenking hvor spennende funksjoner og ideer glimrer i sitt fravær. Kamp systemet føles også labert ut, mindre responsivt enn i endel andre spill med "action combat".

Endret av Latias
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper virkelig vi som har vært med i beta og som også har søkt på PS4 versjonen får en invite til det snart. Har bestilt det til PC men om det er bra på PS4 så kunne det vært gøy å prøvd et mmorpg på konsoll.

 

Kan se for meg at det kan være litt digg å ligge i sofaen å spille dette.

Lenke til kommentar

Håper virkelig vi som har vært med i beta og som også har søkt på PS4 versjonen får en invite til det snart. Har bestilt det til PC men om det er bra på PS4 så kunne det vært gøy å prøvd et mmorpg på konsoll.

 

Kan se for meg at det kan være litt digg å ligge i sofaen å spille dette.

 

Enig. Jeg skal selv kjøpe PS4 versjonen, vis den er i nærheten avlike god som til PC. Så vil jeg nok bli boende på sofaen i sommer en :p

Lenke til kommentar

Jeg har spilt MMORPG siden 1997 og vet meget godt hva et MMORPG innebærer, har spilt fra casual til world first kills - og det jeg ser i ESO er en enorm mangel på nytenking hvor spennende funksjoner og ideer glimrer i sitt fravær. Kamp systemet føles også labert ut, mindre responsivt enn i endel andre spill med "action combat".

Uenig med deg der, er det noe ESO faktisk gjør nytt så er det combatsystemet. Vanligvis har du tab targeting og abilities på hotkeys som du ikke styrer selv. I ESO har du hovedangrepet på musen samt blokkering + du kan holde inn mouse 1 for enda mer styrke i angrepet ditt. Så fokuset er tatt vekk fra hotbaren, det er mer support i ESO hvor du har magical abilities som din rase gir deg. Det er også i sanntid hvor timing vil bety noe. Flere MMORPG har gjort blokkering på mye juksemetoder før som å ha block som en ability eller noe som booster defensive stat noen sekund. Men her kan man faktisk blokkere og timer du blokken din så åpner du for et motangrep igjen.

 

Så ESO føles som Skyrim spør du meg. Jeg rakk aldri å teste PvP da jeg var med i 2 første beta helgene så jeg er veldig usikker på om det blir kjøp eller ikke. Jeg liker kampsystemet, det er milevis bedre enn tidligere MMO men samtidig er jeg veldig usikker på om jeg orker å grinde i et MMO igjen :p Hvis PvP delen er bra ...... da blir jeg nok solgt.

Endret av Latias
Lenke til kommentar

Hoverboards... Nuff said :p

 

Ser fram til Wildstar.. Om det blir så mykje meir nyskapande er ein anna ting. Men det er nærme nok MMO slik som folk flest kjenner det, og har nok nytt (settlers, explorer) double jump, telegraf systemet. Limited skill set. Til at eg ihvertfall gleder meg til å spele det :)

Lenke til kommentar

Dette blir en ny Age Of Conan er jeg redd.

 

Spilt beta forbi level 10 og jeg er ikke imponert overhodet, og jeg hadde ENORMT lave forventninger etter jeg BARE hadde hørt negative ting om det. Desverre innfridde samtlige av dem.

 

Kanskje hvis det er gratis og noen kaster det etter meg at jeg spiller igjennom det for opplevelsens skyld. Men som ett MMO.... nei.

Lenke til kommentar

Hoverboards... Nuff said :p

 

Ser fram til Wildstar.. Om det blir så mykje meir nyskapande er ein anna ting. Men det er nærme nok MMO slik som folk flest kjenner det, og har nok nytt (settlers, explorer) double jump, telegraf systemet. Limited skill set. Til at eg ihvertfall gleder meg til å spele det :)

Grunnen til hvorfor jeg nevner Wildstar er fordi svært mange ser frem til det og regner det som "det neste store". Samtidig er det veldig mange som klager over at ESO ikke gjør noe nytt, og krever at man betaler for et abonnent. Da er det jo rart at Wildstar ikke bare krever et abonnement, men også går rett ut og sier de ikke gjør noe nytt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...