Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Is this real life podcast. Episode dedikert til touch og spillene som kommer.

http://hwcdn.libsyn.com/p/8/a/0/8a09b34fa56751b5/itrl68waiting.mp3?c_id=13521930&destination_id=208079&expiration=1481043709&hwt=b5f9bada54a8c110e61c7d98abd88472

 

Er en del gode spill, vet dette siden jeg allerede har spilt de fleste av dem via SteamVR :p

 

Blir gøy med flere spillere på tvers av Vive og Rift i multiplayer.

Lenke til kommentar

jeg har et mulig "play-space" på ca 2,15m x 1,90m (MEN da er det et innvendig hjørne hvor døra er på ca 0,3 kvadratmeter som går bort og ikke er medregnet).

 

Tror dere at det blir litt for snaut for touch?

 

Hele området er på ca 3,8m2 medregnet det hjørnet.

Endret av Niram
Lenke til kommentar

Det var veldig rart å sette seg ned med mus og tastatur etter en time med leking. Det å se mine egne hender føler også litt rart ut.

 

Det tar litt tilvenning å få de forskjellige knappene og bevegelsene til å sitte. Men etterhvert går det bedre og bedre.

 

Med rift + kontrolleren så mistet jeg aldri orienteringen min. Men med touch så har jeg klart å surre meg så bort at jeg stod 180 grader forskjell fra det jeg trodde.

 

Den virtuelle grensen er veldig bra. Fungerer godt, og man blir etterhvert trygg på den.

Lenke til kommentar

jeg har et mulig "play-space" på ca 2,15m x 1,90m (MEN da er det et innvendig hjørne hvor døra er på ca 0,3 kvadratmeter som går bort og ikke er medregnet).

 

Tror dere at det blir litt for snaut for touch?

 

Hele området er på ca 3,8m2 medregnet det hjørnet.

Så lenge du blir stående på det samme stedet og har fri plass til å bevege armene så burde det vel gå greit. Men du skal være forsiktig så du ikke har ting, møbler eller annet som stikker ut i sonen som du kan slå borti. Oculus har så vidt jeg vet snakket om touch som en stående 180 graders opplevelse hvis du har de to kameraene stående forran deg. Jeg vil tro at et slikt oppsett vil fungere godt for deg. 

 

Men det føles fort veldig begrensende når man har lite plass og spesielt hvis rommet inneholder ting man kan komme borti slik at man hele tiden må holde igjen for å ikke skade seg selv eller ødelegge noe. Det er fort gjort å ende opp utenfor sikkerhetsonen hvis man blir veldig engasjert. Men mulig at dette er et større problem i roomscale spill og med Vive kontrollene. 

Lenke til kommentar

Ah ja har sett den. Ganske tøft! Men skulle ønske den ikke var eksklusiv til Rift og kunne kjøpes gjennom Steam :(

 

Det minner meg på en ganske heftig Doctor Strange kreasjon fra Marvel universet i Tiltbrush som jeg var inni for noen dager siden. Står på steam siden at Tiltbrush nå har Oculus støtte. Anbefaler å ta en tur inn å kikke der.

 

Dere med Rift har også nå tilgang til det meste av VR spill på Steam nå som krever bevegelses kontrollere. Mye kult å sjekke ut der! Alt Valve har laget som er gratis (The Lab, Destinations, Dota 2)  og mye annet. Må også nevne en annen favoritt av meg som er Rec Room, men den er tilgjengelig på Oculus Store også ser jeg nå. 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Så er 'Touch launch bundle' verdt de 90 dollarane de skal ha for den?

 

Jeg har fått med meg at SuperHot er en must-have, men mer usikker på de andre? Eneste andre som frister ved første øyekast er 'the climb', men jeg kan vel kjøpe begge de to individuelt for prisen av bundlen.

Lenke til kommentar

Men noe annet som er litt urovekkende er at jeg har slått kontrollerne en del i taket når jeg kaster granater og andre ting og tang. I går slo jeg den ene kontrolleren så hardt i taket at det sprakk av noe maling. Men det kom ikke et merke på de heldigvis.

 

Får håpe det går greit. Trodde aldri innlevelsen skulle bli så ekstrem at jeg fullstendig glemmer den virkelige verdenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...