Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Det er i grunn bare for en av oss å starte tråden. Bli enig om et navn og slikt. Jeg er litt opptatt nå og fremover så det blir ikke meg :p

 

Men det er også en fare for lite aktivitet i en slik tråd også hvis ingen gidder å poste ting eller besøke tråden. Det må nesten en eller flere entusiaster som er rimelig aktive for å dra noe slikt i gang og holde tråden aktiv. Så kanskje det kan være lurt å se det litt ann. Jeg har et håp om at når microsoft med flere kommer med sine VR sett at det kan bli mer aktuelt.

 

 

Enn så lenge så er det bare å følge med og poste i de tre eksiterende. 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant det. Har sine fordeler og ulemper. Det jeg kanskje syns er mest synd med å dele opp er at folk gjerne tar seg råd til maks ett vr headset (forståelig nok) og at det da blir grupperinger, selv om vi strengt tatt digger det samme - nemlig vr!

 

En får krysse fingrene og håpe at mer og mer content dukker opp på tvers av plattformer, så det blir litt mer community over det hele.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.gamer.no/artikler/oculus-ingenior-tviler-pa-at-spill-er-fremtiden-for-virtuell-virkelighet/365573

 

Lover jo godt for spill-utviklingen når ingeniørene ikke har trua på det. Men interessante synsvinkler på sport og musikk.

 

 

Det der er kun 1 persons mening og trenger ikke å bety noen verdens ting.

 

Ser man på VR slik det er nå, så er spilling ekstremt populært, og dette vil bare bli bedre.

 

La oss si at Rockstar Games, eller DICE bestemte seg for å lage et rendyrket VR-spill med samme budsjetter som GTA V og Battlefield 1 hadde, så hadde også spillene blitt fantastiske. Til og med Obduction fra den lille kvisen som Cyan Games er i forhold til Rockstar Games, sies å være fantastisk bra med høy innlevelsesfaktor. Innhold og støtte kommer over tid, dette er fortsatt en teknologi i babystadiet. Man trenger rette utvikler, med rette budsjett før man får det første VR-spillet som virkelig setter standarden. Når formelen for VR støtte kommer på plass (kvalme etc) så vil også spillene komme :)

 

Det har sånn sett ikke kommet noen AAA titler som er rene VR titler enda, og det vil nok ta en stund før det skjer. Mange titler omtales som AAA titler, men i realiteten er de ikke i nærheten, og da blir spillene også noe begrenset. Den eneste tittelen som kan claime AAA (budsjettmessig) og har ekte VR støtte er Elite Dangerous. Men dette spillet mangler dybde, og har ikke større popularitet hos 2D gamere enn VR-gamere, så man kan ikke måle spillbarhet for VR etter dette spillet. Men likevel er det en generell konsensus for at Elite Dangerous leverer de beste og mest majestetiske tilstedeværende opplevelsene, og det er fordi VR støtten er så god som den er. Når jeg reiser meg i Sidewinder skipet er jeg alltid forsiktig med å reise meg opp da jeg hver gang føler jeg skal slå hodet mitt i taket på romskipet, og det er med MANGE slike øyeblikk i ett og samme spill at VR spilling vil ta av. Men da trenger man også godt innhold, noe Elite Dangerous ikke har enda, men det nærmer seg.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Det der er kun 1 persons mening og trenger ikke å bety noen verdens ting.

 

Ja. Det var min kommentar på den ene ingeniøren :-P

 

Jeg har og trua på spill på VR, men er litt bekymret for mengden headset solgt. Det bør være en god kundemasse dersom noen skal satse mye penger på et storspill.

Lenke til kommentar

Det kommer :) Bare gi det litt tid :) Innen 2016 er over spår Facebook å ha solgt over 400 000 Rift enheter. Hvilket betyr at de har solgt mellom 350 og 400k enheter til nå.

 

Samme med Vive. PSVR må du også ta med i betraktningen. Tilsammen er det nok over 1 million solgte headsets. Og det kun innen det første året :) I tillegg er det 1 million aktive Gear VR brukere som bidrar til synergi effekten om at VR er trygt å satse på for fremtiden :)

Lenke til kommentar

Nå nevnes det jo bare 'skytespill' i den artikkelen og det er vel ikke så mange som vil mene at dette vil være sjangeren som bør ha hovedfokus i VR med det første.

 

Enhver som har forsøkt Elite: Dangerous i VR skjønner hvilket potensiale dette kan ha når man bare fokuserer på riktig type spill.

 

Helt naturlig at det i startfasen vil bli en del forsøk på sjangere og mekanikker som ikke fungerer i VR og dermed gir dårlige opplevelser.

Lenke til kommentar

Dreiv å målte litt på rommet nå, klarer ca 2m x 1,70 (men da er ene hjørnet "kuttet av" (døra er på hjørnet), pluss at jeg har skråtak over pulten. Typisk soverom i 2 etg.

 

Tror dere det er nok? Spill som space pirate trainer, job sim osv - man flytter seg strengt tatt ikke så veldig mye?

 

Jeg kan flytte det ut i loftstua, men er mest praktisk på det rommet.

Lenke til kommentar

Akkurat nå så virker Rift som det beste kjøpet hvis man går etter komfort, bedre bevegelseskonrollere og muligens spill utvalg (Det er dog sykt mange spill på Vive så jeg er litt usikker her) Venter også helhjertet på Fallout 4 og Doom i VR. Jeg elsker store verden rollespill med mye innhold og jeg tror ikke noe slikt enda har kommet i VR på noen av de tre store. Eneste er kanskje Elite som kan tilby dette nå.

 

Men selv så har jeg valgt min side for denne generasjonen. Blir å vente til neste generasjon for å plukke opp det for meg beste headsettet da eventuelt det første som kommer ut med betydlige forbedringer. Gleder meg til CES 5 til 8 januar. Håper vi får se noe spennende da.

Lenke til kommentar

Tenk å fett det hadde vært om Elite Dangerous kom med Touch støtte.

 

Man bruker da altså HOTAS som normalt, men så har man Touch kontrollerne liggende i midten. Så bruker man de til å klikke på stjernekartet, navigere, trading etc. Bare sånn for å få det lille ekstra som gir enda mer innlevelse :)

Lenke til kommentar

Tenk å fett det hadde vært om Elite Dangerous kom med Touch støtte.

 

Man bruker da altså HOTAS som normalt, men så har man Touch kontrollerne liggende i midten. Så bruker man de til å klikke på stjernekartet, navigere, trading etc. Bare sånn for å få det lille ekstra som gir enda mer innlevelse :)

Joa, men da tror jeg faktisk noe slikt som leap motion ville vært bedre, hvor det er en sensor på vr brillene som alltid ser hendene dine. Det hadde vært ganske kult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...