Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

The Lab på steam funker fint på Oculus også. Men husk å kjør steam VR setupen først. Sykt gøy å skyte med pil og bue.

Og legg inn Steam VR Beta. Da får du se touch kontrollere i stedet for Vive sine, i følge denne artikkelen.

https://uploadvr.com/steamvr-now-renders-oculus-touch-controllers-vr/

 

Haptic feedback også leser jeg:

https://steamcommunity.com/app/250820

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

The Lab på steam funker fint på Oculus også. Men husk å kjør steam VR setupen først. Sykt gøy å skyte med pil og bue.

Og legg inn Steam VR Beta. Da får du se touch kontrollere i stedet for Vive sine, i følge denne artikkelen.

https://uploadvr.com/steamvr-now-renders-oculus-touch-controllers-vr/

 

Haptic feedback også leser jeg:

https://steamcommunity.com/app/250820

 

 

 

Jeg har kun installert den vanlige SteamVR appen og jeg fikk Touch uten å gjøre noe :)

 

Men herregud for et tungvint oppsett Steam har :p Holdt på i sikkert 20 minutter bare med å spore opp spilleområdet. Så der har nok Steam en liten jobb å gjøre, hvertfall i min mening. Men koste meg mye med The Lab, elsker Valve sin humor :D

Lenke til kommentar

 

 

The Lab på steam funker fint på Oculus også. Men husk å kjør steam VR setupen først. Sykt gøy å skyte med pil og bue.

Og legg inn Steam VR Beta. Da får du se touch kontrollere i stedet for Vive sine, i følge denne artikkelen.

https://uploadvr.com/steamvr-now-renders-oculus-touch-controllers-vr/

 

Haptic feedback også leser jeg:

https://steamcommunity.com/app/250820

 

 

 

Jeg har kun installert den vanlige SteamVR appen og jeg fikk Touch uten å gjøre noe :)

 

Men herregud for et tungvint oppsett Steam har :p Holdt på i sikkert 20 minutter bare med å spore opp spilleområdet. Så der har nok Steam en liten jobb å gjøre, hvertfall i min mening. Men koste meg mye med The Lab, elsker Valve sin humor :D

 

Virkelig? Sikkert bare du som ikke er vant til systemet ;) Det går superfort når jeg gjør det. Klikk på advanced når du sporer opp rommet så kan du plassere en prikk i hvert hjørne av rommet med kontrollerene og så vips ferdig. Tok meg et par minutter å gjøre det nå nettopp, muligens under et minutt også faktisk :p

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Så, fornøyde med touch? Meget lyst på

 

Det er helt fantastisk.

 

Men når folk som deg spør om jeg/vi er fornøyde blir jeg litt oppgitt og trist for jeg vet at jeg aldri kan få deg til å forstå hvor ufattelig bra det faktisk er, bare med ord. Misforstå meg rett, det er kjempegøy med folk som viser interesse (jeg evangeliserer VR for harde livet), men det er kjipt å ikke være i stand til å forklare hvor rått det er.

 

Ta dette eksempelet: Du syntes det er kjempegøy med biler som går fort og akselererer godt, og du har alltid drømt om å kjøre en bil med 600 hestekrefter. I din egen bil har du kun 125hk og du har aldri prøvd noe sprekere. Du sitter stadig vekk på YouTube og kikker på Lamborghinier som dragger, drifter og lignende for å prøve å drømme deg inn i hvor gøy det må være. Men selv om du sitter å drømmer om 600hk og prøver å forestille deg hvor voldelig sprekt 600hk føles, vil du aldri klare å forestille deg hvor sinnsykt det er før du opplever det. Den dagen du sitter bak rattet på en slik bil og smeller pedalen gjennom gulvet for første gang og du kjenner blodet koke under den enorme akselerasjonen vil du med en gang tenke at du aldri, aldri kunne forestilt deg noe slik.

 

 

Slik er det med Touch. Om du kun har prøvd Gear VR vil du aldri forstå hvor rått det er med posisjonssporing som Rift har. Og har du kun en Rift vil du aldri klare å forstå hvor rått det er med Touch. Først når du får oppleve Touch vil du skjønne selv at du aldri ville klart å forstå hvor kult det var før du prøvde, uansett hvor mye noen forklarer eller hvor mange Let's Play videoer du ser.

 

 

DET er mitt svar på om jeg er fornøyd med Touch :) :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Takk for svar, blir ikke akkurat mindre gira av å lese sånt!

Det som holder meg tilbake er frykten for at

1. Laptopen min med 980m blir for sped
2. Plassen på 2x1,5m blir for lite

Er det noen her som vet hvorvidt 980m støttes av ASW-teknologien som oculus kom med for en tid tilbake?

 

edit: Fikk 4808 i VRMark basic edition

Endret av Niram
Lenke til kommentar

Takk for svar, blir ikke akkurat mindre gira av å lese sånt!

 

Det som holder meg tilbake er frykten for at

 

1. Laptopen min med 980m blir for sped

2. Plassen på 2x1,5m blir for lite

 

Er det noen her som vet hvorvidt 980m støttes av ASW-teknologien som oculus kom med for en tid tilbake?

 

edit: Fikk 4808 i VRMark basic edition

Haha du blir vist aldri ferdig med å bestemme deg du  :wee:

 

Men hvis jeg var i din situasjon så ville jeg ventet til du hadde en bedre datamaskin og ventet på eventuelle nyheter om generasjon 2 av VR sett. Jeg håper det vil dukke opp noen nyheter på CES messen i begynnelsen av januar. En annen ting som er verdt å nevne er at de fleste av de større AAA spillene ikke vil dukke opp før til neste år, enten tidelig eller sent på året, sannsynligvis rundt sommeren.

 

Det kan jo være at du vil oppleve en liten skuffelse siden du må kjøre ting på lave grafikkinnstillinger og i noen tilfeller kanskje ikke vil kunne kjøre ting.

 

En annen ting jeg har merket på meg selv er at det selv om det også er litt tortur så er det også en glede i det å vente på noe man gleder seg til :p Noe av den gleden har en tendens til å forsvinne når du faktisk sitter med produktet i hendene.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

Podcast time! :D

 

http://purevr.libsyn.com/itrl-oculus-touch-in-hands

It has been a difficult wait but we have Oculus Touch in our hands!

 

Today on the show Nic and Brandon talk about their first experiences with the oculus touch input controllers.

 

 

Hvor finner du disse podcastene?

 

Kjempegøye å høre på.

 

Må laste ned noen så jeg kan høre på i bilen :)

Lenke til kommentar

De fleste er her ;)

http://www.vrcasters.com/

 

pluss denne:

https://unclejonny.com/

 

 

Favorittene mine er muligens ITRL og Left Handed Vr podcast, de er i hvert fall podkastene med mest underholdningsverdi. Spesielt Left handed VR podcast har hatt mange gullkorn opp gjennom årene som jeg har ledd meg skakk av :p Kan være verdt å gå tilbake i tiden for å høre dem om igjen så får man hele historien om VR frem til i dag i samme slengen ;) Entusiasmen og angsten om hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har spilt litt Lucky's tale og eve:valkyrie, men ble ikke imponert. Hvordan er de andre spillene i forhold til disse? Ser av topp lister så skryter de av noen andre spill, men det gjør de av Lucky's og eve også. Så da tar jeg det med en klype salt.

 

Tenker her på spill uten touch req.

Lenke til kommentar

Har spilt litt Lucky's tale og eve:valkyrie, men ble ikke imponert. Hvordan er de andre spillene i forhold til disse? Ser av topp lister så skryter de av noen andre spill, men det gjør de av Lucky's og eve også. Så da tar jeg det med en klype salt.

 

Tenker her på spill uten touch req.

 

Ingen skryter av EVE Valkyrie :p

Overalt skriver folk at det er kjedelig og innholdsløst.

 

Luckys Tale får mye skryt av folk som liker slike spill. Men ta nå en titt på spillet da ;)

Du kan jo enkelt se at det er VR verdenen sitt Super Mario, Yoshi eller lignende. Liker du ikke slike cartoon spill så liker du ikke Luckys Tale heller. Jeg syntes det er fantastisk da det gir meg mye minner fra jeg var liten, men det er ikke noe jeg har vist til venner for å demonstrere hvor rått VR er.

 

 

Men har du ikke prøvd noe annet, til tross for at det er så mye gratis innhold å prøve ut?

 

Gå inn på Store og trykk på Browse All. Bla gjennom alle spill i hele butikken og "kjøp" alt som er gratis der, så har du plutselig 20 flere spill og opplevelser å kose deg med.

 

Men kjøpe-spill er jo såklart de beste. Både EVE og Luckys Tale er gratistitler. Du må regne med å investere penger i spill du vil like, slik som i 2D-verdenen :)

 

Anbefaler disse på det sterkeste hvis du ikke har Touch:

 

- Elite Dangerous

- Dreadhalls

- I Expect You To Die

- Minecraft

- Chronos

- BlazeRush

- Into the Dead

- Project Cars

- Technolust (mørkt hackerspill hvis du liker slikt)

- The Vanishing of Ethan Carter (utrolig bra walking simulator med en gripende historie)

 

Av gratistitler anbefaler jeg disse:

- AltspaceVR

- Oculus Dreamdeck

- Henry

- Farlands (helt fantastisk AAA-spill)

- Lost

- AbeVR

- Surge (helt fantastisk)

- Showdown (Epic Games har laget denne for å demonstrere hvor bra Unreal motoren er i VR, kjempetøff)

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...