Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Ja, bestilt Touch og håper den dukker opp før jul - har en 'preferred place-in-line' jeg også, men den forrige pre-orderen var jo ikke akkurat helt punktlig så håper de får denne lanseringen til litt bedre.

 

Har det fremdeles mye moro med Riften, men regner med det hever seg enda noen hakk med touchen - den ser utrolig lovende ut.

 

For tiden går det mest i VR Golf Online (som er et morsomt spill, men kanskje litt vel 'basic' i lengden og dårlig med online-spillere å matches med) og Pinball FX2 VR som er kjempebra. Håper det kommer mange nye bord til det fremover.

Endret av Zork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyttet til den siste podcasten til Voices of VR og det var noen kontroverser der som ble tatt opp angående Connect 3. Kan være interessant for folk å høre.

http://voicesofvr.com/459-oculus-connect-3-highlights-questions-about-new-min-spec-room-scale-claims-2/

 

In this episode of the Voices of VR podcast, I recap some of my highlights from Oculus Connect 3, but also dive into some of my biggest concerns and questions coming out of this year’s big developer conference. My two biggest concerns were the lowering of the minimum specification for an Oculus-ready machine, as well as some new announcements from Oculus about their support for room-scale VR.

 

These topics are difficult to really cover since a lot of information is protected by non-disclosure agreements, but I was able to talk to a number of different developers off-the-record and synthesize these conversations into this op-ed podcast. There are still a lot of open questions, unknowns, and concerns that I try to dig into a bit more, as well as the overall vibe and other private hallway discussions that were happening at the San Jose Convention Center.

 

 

Tipser også om VR Casters, 24/7 podkast strømming for de av dere som er hektet på VR og aldri kan få nok ;)

http://www.vrcasters.com/

Lenke til kommentar

Dette er også interessant:

 

For de av dere som husker live sendingen fra Oculus Connect 3 med Kent Bye og Reverend Kyle.

http://voicesofvr.com/451-day-1-recap-of-oculus-connect-3/

 

Videoen med oppsumering av connect 3 dag 1 er tatt ned av en eller an grunn. Men her er en annen hvor de diskuterer Intel:

 

 

Rev Kyle kom med en annen litt kontroversiell uttalelse som skapte litt drama for noen måneder tilbake. Han er mer Pro Oculus og luftet i sin podcast sine tanker om Touch kontrollene som han nettopp hadde mottatt.

http://reverendkyle.com/media/com_podcastmanager/revvr_podcast_122.mp3

Rev VR Podcast (Ep. 122): Revelations Regarding the VR Wars While battling my way through the virtual warzone, I was "Touched" by Oculus, and a startling turn of events have lead me to a vision. Who are the true winners and losers of the VR Wars? What is the correct headset to back, and are the lines between sides as clear as they appear to be?

 

Er spent på hvordan dette kommer til å utfolde seg videre nå. Og så er det jo disse nye prototype kontrollene til Vive. Er de et slags motsvar til Touch? Og hvor smart er det egentlig av Valve å plutselig sette fokus nye kontrollere når Vive brukere allerede har ett sett med kontrollere? Må jeg nå kjøpe ett ekstra sett med kontrollere til Vive om et års tid fordi de eksisterende ikke er gode nok sett opp mot Oculus Touch? 

 

What does all this mean? :p

Lenke til kommentar

Må jeg nå kjøpe ett ekstra sett med kontrollere til Vive om et års tid fordi de eksisterende ikke er gode nok sett opp mot Oculus Touch? 

 

 

 

Vi får håpe det :) Sunnhetstegn at vi har (minst) to selskaper som kniver om ledelsen her - at Valve setter fokus på å forbedre sine kontroller nå når OR kommer med (det som ser ut som) langt bedre kontrollere enn de nåværende Vive-kontrollerene er bare positivt. 

 

VR har et stykke igjen å gå før vi snakker William Gibson-nivå og jo mer konkurranse og forbedringer vi får fra alle leire her, jo bedre for oss.

Lenke til kommentar

Denne podcasten fra Connect 3 var veldig interessant:

https://vrnewsdottv.files.wordpress.com/2016/10/ubercast-3-oc3-2016.mp3

 

For the Oculus Connect 3 Ubercast, we talk about Oculus social VR announcements, 360 cameras, Santa Cruiz headset, inside out tracking, Robo Recall, Arktika.1, Lone Echo, room scale, minimum spec, Daydream, PSVR, John Carmack keynote, and closing thoughts

 

Hvert år samles en fast gjeng med VR entusiaster, utviklere og podcastere på Oculus Connect for å få med seg det siste innenfor VR og Oculus. Jeg har fulgt mange av disse menneskene siden the good old days og VRs spede begynnelse med Oculus Rift DK1. Det er interessant og festlig å høre tankene og meningene fra de som faktisk var tilstede på arrangementet som entusiaster og veteraner innenfor VR. 

 

Anbefales! :)

 

 

 

Fikk ikke sove så da passet det fint med podkast midt på natten. And now back to sleep :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har erfaring med rift og laptop? Jeg har en med 980m, leser bla på reddit at det skal funke men hadde vært greit med flere som har prøvd. 980m er sterkere enn 960 desktop som står som minstekrav nå.

 

Prøver å bestemme meg for vr plattform. PlayStation har jeg ikke så psvr blir dyrt, samtidig som oculus sine touch kontrollere virker best av hele bunten. Spørsmålet er om jeg får god nok ytelse til jeg kjøper ny pc om et års tid eller noe.

 

Edit: og er ikke komplettprisen litt stiv? Mye har dere endt på inkl alt ferdig importert?

 

Edit2: Har de sagt noe om hvor mye plass man trenger når man skal bruke touch kontrollerne?

Endret av Niram
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med rift og laptop? Jeg har en med 980m, leser bla på reddit at det skal funke men hadde vært greit med flere som har prøvd. 980m er sterkere enn 960 desktop som står som minstekrav nå.

 

Prøver å bestemme meg for vr plattform. PlayStation har jeg ikke så psvr blir dyrt, samtidig som oculus sine touch kontrollere virker best av hele bunten. Spørsmålet er om jeg får god nok ytelse til jeg kjøper ny pc om et års tid eller noe.

 

Edit: og er ikke komplettprisen litt stiv? Mye har dere endt på inkl alt ferdig importert?

 

Edit2: Har de sagt noe om hvor mye plass man trenger når man skal bruke touch kontrollerne?

 

Det kommer helt an på laptopen. For i noen tilfeller er HDMI-koblingen i PC'en ikke direkte i skjermkortet, men via switchable graphics og da vil det ikke virke.

 

Bruk verktøyet jeg har lenket til under for å sjekke om HDMI-utgangen på laptopen er kompatibel.

https://support.oculus.com/1633938460220125/

Lenke til kommentar

På min er det ikke optimus-teknologi, jeg har en egen knapp på tastaturet som bytter mellom 980m og intern-skjermkortet. Så det skal fungere. 

 

Men feiler like fullt i testen.. Tror det er mest fordi Oculus "offisielt" ikke støtter laptoper. Mange som er spente på touch-kontrollerne vil jeg tro? De ser jo mye bedre ut enn Vive sine, så Oculus bør få en solid oppsving nå før jul.

 

Men jammen ikke enkelt å velge! 3 gode kandidater nå,

Lenke til kommentar

På min er det ikke optimus-teknologi, jeg har en egen knapp på tastaturet som bytter mellom 980m og intern-skjermkortet. Så det skal fungere. 

 

Men feiler like fullt i testen.. Tror det er mest fordi Oculus "offisielt" ikke støtter laptoper. Mange som er spente på touch-kontrollerne vil jeg tro? De ser jo mye bedre ut enn Vive sine, så Oculus bør få en solid oppsving nå før jul.

 

Men jammen ikke enkelt å velge! 3 gode kandidater nå,

 

Den feiler pga. HDMI-porten. Det hjelper ikke om du switcher til 980m da HDMI-porten ikke vil kunne fungere med Oculus på den måten. Det er mange laptoper som støtter VR hvor dette er ordnet og kommer ofte med "VR-ready"-merke.

Lenke til kommentar

Jepp jepp, lyst på å ta sjangsen på at jeg får en grei opplevelse.

 

Men ift dette med kostnader. På oculus.com får jeg opp 6391,- for bare brillene (uten touch). Er dette fremdeles inkludert moms/toll etc? Leser tilbake i tråden at folk har fått krav fra UPS som oculus har refundert. Er det praksis fortsatt?

 

Hvis det koster 6391,- totalt synes jeg komplett tar seg grådig godt betalt for å importere. Ja, jeg vet at man da er "stuck" uten fin, norsk reklamasjonsrett, men tviler på at det er verdt 1500,-.

 

Noen synspunkter før jeg eventuelt bestiller? Hva må man regne med av leveringstid? Har selvfølgelig tenkt å bestille touch også, men de blir vel sendt i egen pakke rundt jul.

 

Er forresten oculus-gjengen her helt døde? Ikke mye aktivitet dessverre :(

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gjort meg helt sikker på at det fungerte med laptopen før jeg gjorde en så stor investering. Du skriver at oculus testen feiler og da ringer varsellampene hos meg. Har du anledning til å få lånt et headset og prøve det før du bestiller? Kjedelig å ende opp med at det ikke virker.

Lenke til kommentar

Er det ikke lurere å vente til generasjon 2 av VR er ute? Du er såpass sent inn i første generasjon nå at jeg tenker det er likeså greit å vente til ny tekonlogi dukker opp. Utviklingen ser ut til å gå fortere enn jeg hadde foreventet så er godt mulig at vi ser noen nye versjoner allerede til neste år som også ser ut å bli billigere i hvert fall hvis man skal tro HTC.

 

Og om du bestiller nå er det ikke bedre å kjøpe brukt?

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Har vurdert å vente på generasjon 2, men samtidig er jeg litt lei av å vente :) har hatt lyst på VR lenge, men har ikke fått kjøpt enda av ymse årsaker.

 

Tror jeg har landet på oculus, touch kontrollene virker utrolig gjennomførte. Kanskje jeg skal følge litt med på Finn fremover. Kan jo dukke opp noe til en okei pris.

 

Mtp neste generasjon vet man jo ikke når det kommer, og VR i nåværende form virker å være mer enn godt nok for min del. Så lenge pcen min duger da hvertfall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...