Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

 

Jeg har ingen peiling på hvilken produsent som regnes som god når det gjelder USB 3 kort, men her er alle kort som har minst 3 USB 3.0/3.1 innganger rangert etter popularitet

 

Og grattis forresten!

Takker for svar - ser at det også er en del muligheter på Amazon.co.uk med ekspressfrakt (på en del ting der kan man kun velge mellom ekspressfrakt). Må bare finne et godt alternativ.

 

Ellers - for å kunne gi mer båndbredde til de tre USB 3.0-portene - burde man heller ha et PCIe x4-kort framfor et x1-kort?

 

 

Noen som har en oppdatert liste over hvilke USB kontroller-chipsets som fungerer?

Edit: Ser Oculus selv anbefaler Fresco Logic FL1100EX chipset, som også er nevnt over.

 

 

 

Jeg tipper de aller fleste fungerer, men det vil nok være en del unntak på budsjettsiden.

 

De aller fleste som har fått Riften sin har allerede nok USB 3.0 porter fra før av på sine hovedkort, og vi vet jo alle hvor ymse slag det finnes av USB 3.0 kontrollere på forskjellige hovedkort.

 

Likevel er det nok best å holde seg unna forsøk på å spare 200kr på en billig kontroller, for man kan ende opp med at Riften ikke fungerer, og da må man kjøpe en annen kontroller likevel.

 

 

Tenk heller budsjett når du skal handle spill eller annet i Oculus Store.

Har allerede brukt 1000kr der, og jeg har ikke engang fått Riften min :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk forresten svar fra UPS med en heller lang intern e-postkorrespondanse.
Utifra teksten ser det ut som at de jobber med å fikse faktura-ansvarlig på 108 pakker. Så det kan se ut som de jobber med å endre dette for alle pakkene fra Oculus, og ikke bare de som har sagt ifra.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål for en VR-n00b. Tenker å prøve VR og syns prisen på CV1 og VIVE er litt stiv. Ser man kan få DK2 ganske billig på finn nå (sett de ned til 2000,-). Er DK2 helt ubrukelige på kommende spill? Eller er det verdt å betale 4-5 ganger prisen for en CV1?

 

Hva mener dere som har litt mer fartstid med et sett på hodet?

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål for en VR-n00b. Tenker å prøve VR og syns prisen på CV1 og VIVE er litt stiv. Ser man kan få DK2 ganske billig på finn nå (sett de ned til 2000,-). Er DK2 helt ubrukelige på kommende spill? Eller er det verdt å betale 4-5 ganger prisen for en CV1?

 

Hva mener dere som har litt mer fartstid med et sett på hodet?

Vent heller og spar opp til en Vive (eller en OR om touch skulle vise seg å fungere bra).

 

DK2 er utdatert på flere felt, ikke minst mtp mangelen av room-scale(muligheten til å fysisk bevege seg rundt i og interagere med miljøet i spillet).

Lenke til kommentar

 

Kjapt spørsmål for en VR-n00b. Tenker å prøve VR og syns prisen på CV1 og VIVE er litt stiv. Ser man kan få DK2 ganske billig på finn nå (sett de ned til 2000,-). Er DK2 helt ubrukelige på kommende spill? Eller er det verdt å betale 4-5 ganger prisen for en CV1?

 

Hva mener dere som har litt mer fartstid med et sett på hodet?

Vent heller og spar opp til en Vive (eller en OR om touch skulle vise seg å fungere bra).

 

DK2 er utdatert på flere felt, ikke minst mtp mangelen av room-scale(muligheten til å fysisk bevege seg rundt i og interagere med miljøet i spillet).

 

 

Vive tar nok for mye plass for mitt spillrom, har ikke store arealet å bevege meg på. Krever OR like mye?

Lenke til kommentar

 

 

Kjapt spørsmål for en VR-n00b. Tenker å prøve VR og syns prisen på CV1 og VIVE er litt stiv. Ser man kan få DK2 ganske billig på finn nå (sett de ned til 2000,-). Er DK2 helt ubrukelige på kommende spill? Eller er det verdt å betale 4-5 ganger prisen for en CV1?

 

Hva mener dere som har litt mer fartstid med et sett på hodet?

Vent heller og spar opp til en Vive (eller en OR om touch skulle vise seg å fungere bra).

 

DK2 er utdatert på flere felt, ikke minst mtp mangelen av room-scale(muligheten til å fysisk bevege seg rundt i og interagere med miljøet i spillet).

 

 

Vive tar nok for mye plass for mitt spillrom, har ikke store arealet å bevege meg på. Krever OR like mye?

 

 

Kommer helt an på hva du skal spille. Er det spill hvor du sitter i stolen så trenger du ikke større plass enn det du har i dag vil jeg tro

Lenke til kommentar

Urk - kjenner jeg må venne meg litt mer til VR - motion sickness is a thing. ;)

 

Håper og går ut fra at det bare er tilvenning. Men - det kan kanskje ta litt tid.

 

 

Skal dra fram PlaySeat og se hvordan det fungerer med Rift, sete, ratt, spak og pedaler i Project Cars. :)

 

 

Jeg ble veldig kvalm av project Cars dem første gangene. Men merker nå at jeg kan holde på lenger uten å bli kvalm. "VR legs" ser jeg det blir kalt når en blir vant til det.

 

Prøvde No limits 2 roller coaster i går. På bane 2 der kom kvalmen fort og jeg måtte avbryte da gikk vognene vippet sideveis/opp og ned i korte sekvenser. No Limits er likevel noe å anbefale. Fikk magesug gang på gang. :)   Og ble mye hyling på dem jeg viste det til.

Er tidlig access, så menyene er forferdelige. Navigere er best på vanlig skjerm og ikke sette på brillene før en starter banen..

Selges på Steam.

Endret av Tmon
Lenke til kommentar

I min erfaring er VR legs noe man får av å kjøre VR opplevelser der man bare føler litt ubehag. Når disse føles bedre kan man gå løs på de opplevelsene som gir mer ubehag. Dersom man istedet helt fra børjan bare går løs på de opplevelsene som gir mye ubehag, vil det ta lengre tid å få VR legs fordi ubehaget er too powerful to beat.  Dog dette er min erfaring, user experience may vary.

 

Fant forresten denne på reddit, er Oculus sin svar på hva informasjon de samler inn og hvorfor. 

https://www.franken.senate.gov/files/letter/160519_OculusRiftResponse.pdf

 

Er jo greit å vite uten å rope illuminati for full hals  :)

Lenke til kommentar

Fikk forresten svar fra UPS med en heller lang intern e-postkorrespondanse.

Utifra teksten ser det ut som at de jobber med å fikse faktura-ansvarlig på 108 pakker. Så det kan se ut som de jobber med å endre dette for alle pakkene fra Oculus, og ikke bare de som har sagt ifra.

Takk for infoen. 

Dette kan kanskje forklare hvorfor min forsendelse ligger på vent hos UPS. 

Ligger med status "Your package is at the clearing agency awaiting final release", siden i går.

Kan være de venter med utsending til faktura-ansvarlig er avklart..    :hmm:       :list_item: :ermm: 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812387491234

Fikk forresten svar fra UPS med en heller lang intern e-postkorrespondanse.

Utifra teksten ser det ut som at de jobber med å fikse faktura-ansvarlig på 108 pakker. Så det kan se ut som de jobber med å endre dette for alle pakkene fra Oculus, og ikke bare de som har sagt ifra.

 

Interessant. Jeg har også fått en slik regning - hvilken epost adresse brukte du når du kontaktet UPS? [email protected] elns?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812387491234

 

Fikk forresten svar fra UPS med en heller lang intern e-postkorrespondanse.

Utifra teksten ser det ut som at de jobber med å fikse faktura-ansvarlig på 108 pakker. Så det kan se ut som de jobber med å endre dette for alle pakkene fra Oculus, og ikke bare de som har sagt ifra.

Takk for infoen. 

Dette kan kanskje forklare hvorfor min forsendelse ligger på vent hos UPS. 

Ligger med status "Your package is at the clearing agency awaiting final release", siden i går.

Kan være de venter med utsending til faktura-ansvarlig er avklart..    :hmm:       :list_item: :ermm: 

 

 

Min pakke lå også slik noen timer. I følge UPS support var det pga noen fraktpapirer som var ufullstendige eller noe i den duren... Den ble sluppet videre etter ca en halv dag. UPS sa at statusen betyr at pakken er fysisk hos Tollvesenet.

Endret av Slettet+9812387491234
Lenke til kommentar

Rart det skal være så mye rot med UPS rundt disse leveransene - de bør jo etterhvert ha en del erfaring med selskaper som selger til Norge med (norsk) moms inkludert i salgsprisen.

 

Forhåpentligvis har de ryddet opp før min forsendelse (som jeg enda må vente rundt en måned på :( ) dukker opp.

Lenke til kommentar

Har også fått min nå. Virker veldig lovende så langt, i alle fall av det lille jeg har forsøkt. Er det noen plattformer å sette seg inn i utenom Oculus Store? Lett å ta i bruk apps som ikke er fra butikken? Har kjøpt Elite Dangerous og Time Machine VR, samt Dreadhalls. Spilte litt Lucky's Tale, men ble utrolig fort kvalm av det virrende kameraet som tilsynelatende flyter rundt uten at du har noe særlig kontroll over det. Merker kjapt når det skjer bevegelser i spill som ikke har sammenheng med hodet ditt. 

 

Merker også at jeg, som er litt nærsynt, trenger linser på når jeg bruker Riften. Følte ikke dette var noe særlig behov i Gear VR, av en eller annen grunn, men jeg merker stor forskjell på detaljnivå i Rift med og uten linser. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...