Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

 

Jeg ser at reservering av touch kontrolleren har blitt fjernet fra min bestilling. Det var noen innleg på reddit som gjorde meg oppmerksom på det. Når jeg går inn på siden til oculus står det at touch'en venter på godkjenning fra myndigheten. Riften min kommer vel iløpet av de nærmeste ukene, håper jeg. Men jeg må si at jeg begynner å bli ganske skeptisk til hele oculus. På toppen av det hele har jeg lest rykter om at touchen blir lansert til cv2 og hvis det er tilfelle så vil jeg føle meg grundig lurt. På en annen side tørr vel ikke oculus å gjøre det ?med tanke på konkurransen i markedet og forbruker tillit.  

 

Men hallo...

 

Hvordan kan du tro på slike rykter? Det er lov å tenke selv også.

 

Selvfølgelig kommer ikke Oculus til å vente i 2 år med å slippe Touch (CV2 kommer tidligst om 2 år til). Det gir ingen mening, og det er vanskelig å fantasere om hvordan Oculus skulle holdt seg i live om dette hadde blitt tilfelle.

 

Touch blir nok tilgjengelig for bestilling i Q3/Q4 2016, som de har lovet.

 

Vi går inn i Q3 i neste måned, så det er nok ikke lenge til før vi får mer informasjon.

Mulig Oculus holder på å gjøre seg klare til å presentere noe nytt på E3 i neste uke, det er også forsvunnet fra min side at jeg har en reservert plass.

 

 

Jeg håper du har rett :) samtidig har oculus sagt at de ikke kommer til å ha noen presse konferanse på e3.

Vi får se kanskje det er en oppdatering av sidene og at de gjør seg klar til å pushe den ut:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Noen andre her som har problemer med å få Oculus til å betale regningen fra UPS? 

 

Hvorfor skal Oculus betale den regningen?

Det er momsen, og den var ikke en del av regnestykke til Oculus når du kjøpte den.

 

 

 

Jo det var det.

 

Momsen inn til Norge betalte man direkte til Oculus.

 

Jeg, og alle andre har gjort det og Oculus har selv gått ut og sagt at de skal ordne opp med regning fra UPS om det oppstår.

 

 

Dæven... Jeg har jo betalt den i den tro at momsen ikke var medregnet. Da jeg bestilte stod det ikke inkludert moms og shipping...

Da lærte jeg noe nytt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen andre her som har problemer med å få Oculus til å betale regningen fra UPS? 

 

Hvorfor skal Oculus betale den regningen?

Det er momsen, og den var ikke en del av regnestykke til Oculus når du kjøpte den.

 

 

 

Jo det var det.

 

Momsen inn til Norge betalte man direkte til Oculus.

 

Jeg, og alle andre har gjort det og Oculus har selv gått ut og sagt at de skal ordne opp med regning fra UPS om det oppstår.

 

 

Dæven... Jeg har jo betalt den i den tro at momsen ikke var medregnet. Da jeg bestilte stod det ikke inkludert moms og shipping...

Da lærte jeg noe nytt.

 

 

Det stod med nokså liten skrift at ordren inkluderer import tax/fees.

 

Men ingen problem, bare kontakt Oculus Support, fortell at du fikk fakturaen og vis kvittering for at du har betalt den så ordner Oculus det slik at du får det refundert.

 

Det skrev de i mail til meg når jeg spurte dem :)

Eller, dvs de skrev til meg at om jeg får faktura fra UPS så skal jeg ta kontakt så de kan ordne opp i det.

Men det burde ikke ha noe å si at du har betalt den. Samme sak uansett :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Noen andre her som har problemer med å få Oculus til å betale regningen fra UPS? 

 

Min forståelse av dette (som kun er basert på innlegg i denne tråden) er at det er UPS som har rotet og det er vel dermed de du bør kontakte for å få refundert dette.

Lenke til kommentar

Herlig! Når sånn ca. bestilte du? Sitter fortsatt her og venter. 

 

Estimated Ship Date

6/20/2016 - 6/30/2016

Jeg hadde estimat på 6/6-16/6. Fullførte forhåndsbestillingen litt før en time hadde gått. Har også fått beskjed om at pakken er sendt, og har fått Eve Valkyrie kode på mail.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må bare få anbefalt dere alle å prøve AltspaceVR.

 

Det er helt utrolig faktisk :) :)

 

Installerte det for 3 timer siden og gikk inn på Welcoming Area.

Når jeg begynte å prate med folk og følte at jeg var der med andre ble jeg helt hektet.

Trodde bare det var en gimmick frem til nå, men det er altså helt spesielt.

 

Meg, 2 jenter og et par andre gutter gikk sammen i labyrinten og pratet og skravlet som bare det.

En fra England, en fra østerrike etc. Plutselig hadde 3 timer gått uten at jeg tenkte over det.

 

Det var utrolig gøy, man må bare tørre å prate litt med andre så blir det helt spesielt.

Man kan adde venner så man kan henge sammen igjen senere også :)

 

Det kuleste av alt var at den ene jenta brukte Gear VR, de 3 andre brukte Vive og jeg bruker Rift.

Og alle kan være sammen for det om, har altså ikke noe å si hvilken plattform man er på.

 

Brukte det sammen med Leap Motion. Veldig kult å vinke, peke etc.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Skjer med pakken min da?

 

Ble sendt 2 dager siden, og i følge posten sporing så er siste status:

 

Sendingen ankom dessverre for sent på terminal, til å rekke videre transport. Vil bli videresent ved første mulighet. (etter at den tydlivis ble sendt i fra oslo dager før(skal til tr.heim))

 

I mens på ups sine sider står det:  

 

Your package is at the clearing agency awaiting final release.

 

Forvirret jeg...

Lenke til kommentar

Skjer med pakken min da?

 

Ble sendt 2 dager siden, og i følge posten sporing så er siste status:

 

Sendingen ankom dessverre for sent på terminal, til å rekke videre transport. Vil bli videresent ved første mulighet. (etter at den tydlivis ble sendt i fra oslo dager før(skal til tr.heim))

 

I mens på ups sine sider står det:  

 

Your package is at the clearing agency awaiting final release.

 

Forvirret jeg...

 

Ring UPS. Jeg slet noe sykt med å finne ut hva som hadde skjedd med pakken min jeg også, og i stedet for å ringe så reiste jeg rundt på postkontor i bygda for å høre om de hadde fått den.. (det stod at den var levert til et "access point", men ikke hvilket) Til slutt, når jeg ikke fant ut av noe, og ingen av postkontorene gjorde det heller, så ringte jeg. De svarte telefonen på fem sekunder og fyren ga meg et svar og referansenummer for uthenting på et halvt minutts samtale. 

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Anbefaler alle som syntes The Climb ser interessant ut, å kjøpe det.

 

Prøvde det nå selv nettopp, utrolig gøy og veldig nervepirrende.

 

Blir helt svett i hue og henda av å tenke så raskt og mye som man må.

Og grafikken er helt utrolig. Canyon så enormt realistisk ut :)

Lenke til kommentar

Å da hadde tydligvis posten vært på døra mi.. Eller, ikke. Dette skjedde med både DK2 å nå CV1, jeg har vært ute å ventet på de etter oppdateringen at de er på vei, men INGEN kom..

 

Så nå blir den returnert til postkontor.

Kontaktet posten, og de sa jeg måtte vente til Mandag.. Fuck my life?

Lenke til kommentar

Å da hadde tydligvis posten vært på døra mi.. Eller, ikke. Dette skjedde med både DK2 å nå CV1, jeg har vært ute å ventet på de etter oppdateringen at de er på vei, men INGEN kom..

 

Så nå blir den returnert til postkontor.

Kontaktet posten, og de sa jeg måtte vente til Mandag.. Fuck my life?

 

 

Det der er uheldigvis ikke uvanlig.

Irriterer meg også noe veldig.

 

Fra huset mitt kan jeg se postkassestativet til nabolaget mitt, og jeg hadde en episode i fjor som var helt tragisk.

Ventet veldig på en pakke med DK2. Dagen den skulle leveres så jeg at postmannen kom til postkassene, leverte diverse post. Når han var ferdig kikket han ned på PDA-en sin og satt seg inn i bilen igjen. Jeg var sikker på at han da skulle kjøre inn til meg, men neida. Han setter avgårde, og når jeg 2 minutter etterpå går inn og sjekker sporingen står det at mottaker ikke var tilstede og at pakken blir levert på nærmeste postkontor.

 

Jeg hadde ikke rukket å løpe ut til han når jeg så han da det var snø ute og 100 meter unna. Han hadde lite post å levere (brukte 1 minutt), og jeg visste at han skulle passere huset mitt og levere den på døren uansett.

 

Men nei. Ble en saftig klage til Posten.no.

Lenke til kommentar

Sweet!

 

Vi får vel ha et Hardware.no meet i AltSpaceVR etterhvert da :)

 

Anbefaler deg å teste ting i denne rekkefølgen:

 

1. Oculus Dreamdeck (gratis)

2. Unreal Showdown (gratis)

3. Luckey's Tale (gratis)

4. EVE Valkyrie (gratis)

5. Elite Dangerous (billig)

6. DCS World (gratis)

7. AltSpaceVR - Welcome Room (gratis)

 

 

Kos deg masse i helgen da :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Da kom det omsider en "Your order has been processed and your Rift is almost on its way! Look for a shipping confirmation email with tracking information soon."-mail og pengene er forsvunnet fra kredittkortet mitt :)

 

Noen som husker ca. hvor lang tid det tok fra den mailen til 'shipping confirmation email' dukket opp?

Lenke til kommentar

Tok 2 arbeidsdager fra de trakk penger fra kontoen min til de sendte den :)

 

Takk for det :)

 

Fikk nettopp mail med tracking nummer og beskjed om at den nå er sendt, så det tok ca 20t for min del. 

 

Estimert leveranse dagen før jeg drar på ferie neste uke som ihvertfall er bedre enn midt i ferien - får den forhåpentligvis trygt i hus så den venter på meg når ferien er vel overstått :)

 

Får håpe det blir mye møkkavær i juli... ;)

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...