Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Fant denne :

Is VR too dangerous for kids? We asked the experts

 

http://www.digitaltrends.com/virtual-reality/is-vr-safe-for-kids-we-asked-the-experts/

 

Du får lese igjennom.

 

Ser rimelig trygt ut for øynenes del, men pass på kvalme og kollisjoner med ting rundt i rommet.

Takker for den infoen. Tenkte mest på ungen på 4 år. Den minste på 2 år vil ikke ha headsetter på seg i det hele tatt :-P

 

Spilte selv lucky's tale i går og cronos. Meget bra spill! Er som å oppleve mario 64 på nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har et lite dilemma nå! Har hatt vive'en i over 3 uker og elsker den. Fikk CV1 Riften i dag og usikker på hva jeg skal gjøre. Står mellom å selge den på finn.no med profitt eller beholde begge 2. Noen som har begge headsettene og kan komme med innput? Tenker Riften er mer barnevennelig og kan brukes av ungene mine på 2 og 4 år. Jeg har også bestilt virtuix omni, men har fått en valgmulighet fra kona; Enten riften eller virtuix omnien. Hva tenker dere?

 

EDIT: Endte opp med riften. Må bare ha det beste fra 2 verdener! Noen som vil adde meg som friend? Går under navnet stigzy :)

Tror du vil få det bedre med riften, "Hands on" er jo noe av det absolutt viktigste med VR og Oculus Touch kontrollene ser mye mer behagelige ut enn tennisracketene du får til HTC Vive.. :p Du må bare behage deg på en liten ventetid først :) Gratz med Omnien også, kommer sikkert til å bli dritfett.. Du trenger bare å få henda på en striker vr når den kommer ut så har du alt komplett :)

vrgamer.no/strikervr

 

Har nettopp kanslert omnien til fordel for riften + touch. Vil beholde begge headsettene frem til jeg får touch for å sammenligne! :) Liker at riften er så simpel. Den bare fungerer som den skal. Og sittende spilling i VR er undervurdert stort! Jeg storkoser meg med luckys tale. Jeg er 26 år og det minner meg om barndommen når jeg spilte mario 64 for første gang!

Lenke til kommentar

Har et lite dilemma nå! Har hatt vive'en i over 3 uker og elsker den. Fikk CV1 Riften i dag og usikker på hva jeg skal gjøre. Står mellom å selge den på finn.no med profitt eller beholde begge 2. Noen som har begge headsettene og kan komme med innput? Tenker Riften er mer barnevennelig og kan brukes av ungene mine på 2 og 4 år. Jeg har også bestilt virtuix omni, men har fått en valgmulighet fra kona; Enten riften eller virtuix omnien. Hva tenker dere?

 

EDIT: Endte opp med riften. Må bare ha det beste fra 2 verdener! Noen som vil adde meg som friend? Går under navnet stigzy :)

 

La inn venne request. Brukernavn Pulp_Fiction.  Spiller BlazeRush ikveld om du er på

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

OPPDATERING VEDRØRENDE MOMS OG TOLL

 

Jeg sendte en epost til Oculus og fortalte at jeg hadde lagt merke til at noen nordmenn som har fått sin Oculus, også har fått regning for moms/toll eller andre utgifter, og jeg ba om bekreftelse på at vi ikke skulle få noe slikt.

 

Her er svaret fra Oculus:

 

 

Hello Henrik,

If you encounter any issues with your order or extra charges please contact us and we will take care of it and do an investigation.

In the meantime please don't hesitate to reach out if you have any other questions or concerns. I'm always happy to help. I hope you have a fantastic rest of your day, take care!

Thanks,

XXXXX

Oculus Support

 

 

Så det skal vel ikke være noen grunn til bekymring. Får man regning i ettertid, kontakt Oculus så ordner de helt sikkert opp i en refund, enten fra Oculus eller fra shipping selskapet. Oculus har rammeavtaler med flere shipping selskaper så dette har de nok god kontroll på :)

 

Jeg har fått moms regning fra UPS i dag. Pålydene 1771,-. 

Lenke til kommentar

Angående riften.. Har nå en 4 stk 3D videoer på harddisken som jeg vil spille av i 3D format på oculus video/Oculus cinema. Men når jeg spiller de av, så viser de bare 2stk av samme video på samme lerret. Hvordan ordnes det? Har prøvd å google en stund nå, men finner ikke noe svar. Når jeg spiller filmene av i VLC, så viser de selvfølgelig 2 bilder hele tiden.

Anyone??

EDIT!!

Fant ut av det. Man lager bare en mappe som man kaller 3D inn på 360 videos mappen, og vips, så blir de 3D :)

Endret av stigzy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor stor plass føler folk man trenger med Rift? Jeg har innsett at jeg kanskje må ommøblere rommet mitt en smule, eller evt flytte datamaskina til et annet rom.. har rett og slett ikke tenkt over det før. Har den for øyeblikket på loftet, rett under et skråtak hvor det ikke er plass til så veldig mye annet enn å reise seg opp ved siden av stolen. 

Lenke til kommentar

Jeg fikk også mva regning i dag på 1771kr fra UPS. Tror nok vi må betale den og håpe på refusjon fra oculus. Kommer til å kontakte support i dag i og med at det tar noen dager før de svarer :)

 

Skjer dette generelt eller er det kun noen få som får tilleggsregning fra UPS? Om det kun skjer noen, så er det sikkert UPS som er rette plassen å klage - skjer det generelt for alle så har OR litt å forklare... enten for oss eller til UPS.

Lenke til kommentar

Hvor stor plass føler folk man trenger med Rift? Jeg har innsett at jeg kanskje må ommøblere rommet mitt en smule, eller evt flytte datamaskina til et annet rom.. har rett og slett ikke tenkt over det før. Har den for øyeblikket på loftet, rett under et skråtak hvor det ikke er plass til så veldig mye annet enn å reise seg opp ved siden av stolen. 

 

Kommer jo an på om du har planer om å spille mest "seated experiences" eller bli litt mer aktiv når touch kontrollene kommer. 

Lenke til kommentar

Jeg tok bilde av fakturaen og sendte Oculus support. Fikk tilbake et referanse nummmer som jeg måtte oppgi til UPS. Så det må nok en liten egeninnsats til dessverre :) Sender mail til UPS senere i dag en gang og håpe jeg får ordnet alt før fakturaen forfaller.

Lenke til kommentar

 

OPPDATERING VEDRØRENDE MOMS OG TOLL

 

Jeg sendte en epost til Oculus og fortalte at jeg hadde lagt merke til at noen nordmenn som har fått sin Oculus, også har fått regning for moms/toll eller andre utgifter, og jeg ba om bekreftelse på at vi ikke skulle få noe slikt.

 

Her er svaret fra Oculus:

 

 

Hello Henrik,

If you encounter any issues with your order or extra charges please contact us and we will take care of it and do an investigation.

In the meantime please don't hesitate to reach out if you have any other questions or concerns. I'm always happy to help. I hope you have a fantastic rest of your day, take care!

Thanks,

XXXXX

Oculus Support

 

 

Så det skal vel ikke være noen grunn til bekymring. Får man regning i ettertid, kontakt Oculus så ordner de helt sikkert opp i en refund, enten fra Oculus eller fra shipping selskapet. Oculus har rammeavtaler med flere shipping selskaper så dette har de nok god kontroll på :)

 

Jeg har fått moms regning fra UPS i dag. Pålydene 1771,-. 

 

 

 

Ikke bra.

 

Kontakt supporten og meld gjerne ifra hva de svarer.

 

Jeg vil hvertfall ikke finne meg i en momsregning fra UPS.

Lenke til kommentar

Urk - får Rift i dag, og jeg som enda ikke har fått ut finger'n og kjøpt USB 3-kort. :(

 

Noen som har tips om godt valg av PCIe-kort med minst tre USB 3-porter? De fleste nettbutikkene jeg har sett på har bare kort med to porter.

(Kjekt å være framoverkompatibel med den kommende kontrolleren...)

Lenke til kommentar

Urk - får Rift i dag, og jeg som enda ikke har fått ut finger'n og kjøpt USB 3-kort. :(

 

Noen som har tips om godt valg av PCIe-kort med minst tre USB 3-porter? De fleste nettbutikkene jeg har sett på har bare kort med to porter.

(Kjekt å være framoverkompatibel med den kommende kontrolleren...)

 

Jeg har ingen peiling på hvilken produsent som regnes som god når det gjelder USB 3 kort, men her er alle kort som har minst 3 USB 3.0/3.1 innganger rangert etter popularitet

 

Og grattis forresten!

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

Urk - får Rift i dag, og jeg som enda ikke har fått ut finger'n og kjøpt USB 3-kort. :(

 

Noen som har tips om godt valg av PCIe-kort med minst tre USB 3-porter? De fleste nettbutikkene jeg har sett på har bare kort med to porter.

(Kjekt å være framoverkompatibel med den kommende kontrolleren...)

 

 

Oculus anbefaler/krever at det brukes et USB 3 kort med FL1100 chipset, resten kan du velge selv :)

Lenke til kommentar

Ikke bra.

 

Kontakt supporten og meld gjerne ifra hva de svarer.

 

Jeg vil hvertfall ikke finne meg i en momsregning fra UPS.

De har sagt før, og sier det fortsatt. De dekker eventuelle krav fra UPS.

 

F.eks var dette svaret jeg fikk i går.

 

Hi Tore,

Thank you for writing in.

Oculus will cover this fee directly with UPS.

You can let UPS know to reference incidence ticket 1604XX-XXXXXX.

Please reach out to me if you encounter any other issues.

Lenke til kommentar

 

Ikke bra.

 

Kontakt supporten og meld gjerne ifra hva de svarer.

 

Jeg vil hvertfall ikke finne meg i en momsregning fra UPS.

De har sagt før, og sier det fortsatt. De dekker eventuelle krav fra UPS.

 

F.eks var dette svaret jeg fikk i går.

 

Hi Tore,

Thank you for writing in.

Oculus will cover this fee directly with UPS.

You can let UPS know to reference incidence ticket 1604XX-XXXXXX.

Please reach out to me if you encounter any other issues.

 

 

 

Smooth, takk for info :)

Lenke til kommentar

Jeg har ingen peiling på hvilken produsent som regnes som god når det gjelder USB 3 kort, men her er alle kort som har minst 3 USB 3.0/3.1 innganger rangert etter popularitet

 

Og grattis forresten!

Takker for svar - ser at det også er en del muligheter på Amazon.co.uk med ekspressfrakt (på en del ting der kan man kun velge mellom ekspressfrakt). Må bare finne et godt alternativ.

 

Ellers - for å kunne gi mer båndbredde til de tre USB 3.0-portene - burde man heller ha et PCIe x4-kort framfor et x1-kort?

 

 

Noen som har en oppdatert liste over hvilke USB kontroller-chipsets som fungerer?

Edit: Ser Oculus selv anbefaler Fresco Logic FL1100EX chipset, som også er nevnt over.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...