Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått Riften min, og jeg kan ikke annet enn å si FY FAEN for en utrolig bra opplevelse.

 

Komforten, oppløsningen, skarpheten, farger, lyd, tracking... ALT er polert som faen!

 

Selv som eier av DK2, Gear VR/S7 Edge, en haug av Google Cardboard headsets så hadde jeg aldri forventet at Riften skulle bli så mye bedre enn alt annet jeg har prøvd.

 

Har sittet i Riften i 6 timer nå og det gjør vondt å forlate den til fordel for sengen.

 

Til informasjon: Roomscale funker som pokker med kun en sensor. Kan labbe og løpe rundt på rommet her, så langt som kabelen rekker (4 meter) uten problemer. Det var verdt hver krone og mer til! Det er endelig blitt et konsumerprodukt som oser av kvalitet.

 

Satan å fornøyd jeg er akkurat nå :D :D :D

 

 

Anbefaler alle å spille Lucky's Tale og spesielt Farlands!

Elite Dangerous har jeg ikke fått til enda, kommer bare et statisk bilde i Riften når jeg launcher, er nok noe softwarefeil med spillet.

Forsøker å slette og installere på nytt :)

 

Jeg var usikker på om jeg skulle avbestille eller ikke. Takk for den posten. Nå gleder jeg meg igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så godt å høre at du som har prøvd tidligere (DK2) og andre VR briller er fornøyd med CV1 :)

Jeg har akkurat fått CV1, og det er også min første VR brille.

Jeg er litt overrasket over "netting" effekten (det svarte mellom hver piksel), er det jeg som er overfølsom eller ser du også dette?

Jeg har også problemer med at alt som er utenfor senter av displayet blir uklart, nesten litt gjenskinn, vanskelig å forklare. Igjen så lurer jeg på om det er øynene mine eller om det er noe annet.

 

Utover det så er det en fantastisk opplevelse, Lucky's Tale er utrolig morro!! :D

 

Jeg har ikke prøvd Elite Dangerous, men Eve Valkyre fungerte som det skulle uten problemer.

Jeg kjører Assetto Corsa via Steam, og det fungerer også som det skal etter å ha valgt Oculus'en der man velger skjermoppløsning/view mode.

 

Tracking og VR demoene fungerer så polert som det er mulig å få det. Jeg ble oppriktig overrasket over hvor ferdig/integrert opplevelsen er med OR. Jeg hadde forventet at alle spill/settings måtte tweakes for å få det til å fungere, men her er alt rett og slett på stell :)

 

edit - følelsen er så bra, at min bedre halvdel NEKTET å lene seg ut over kanten på plattformen man står på på den ene demoen :p jeg måtte holde henne i hånda før hun i det hele tatt turte å nærme seg kanten :D

Endret av Dingy
Lenke til kommentar

 


 

Du har åpnet i settings for at andre programmer skal kunne bruke Rift? Som skal til for å få for eksempel Steam til å virke?

 

Trenger jeg det når jeg har det i Oculus Home?

 

Skal teste når jeg kommer hjem uansett :)

 

 


 

Så godt å høre at du som har prøvd tidligere (DK2) og andre VR briller er fornøyd med CV1 :)
Jeg har akkurat fått CV1, og det er også min første VR brille.
Jeg er litt overrasket over "netting" effekten (det svarte mellom hver piksel), er det jeg som er overfølsom eller ser du også dette?
Jeg har også problemer med at alt som er utenfor senter av displayet blir uklart, nesten litt gjenskinn, vanskelig å forklare. Igjen så lurer jeg på om det er øynene mine eller om det er noe annet.

 

Utover det så er det en fantastisk opplevelse, Lucky's Tale er utrolig morro!! :D

 

Jeg har ikke prøvd Elite Dangerous, men Eve Valkyre fungerte som det skulle uten problemer.
Jeg kjører Assetto Corsa via Steam, og det fungerer også som det skal etter å ha valgt Oculus'en der man velger skjermoppløsning/view mode.

 

Tracking og VR demoene fungerer så polert som det er mulig å få det. Jeg ble oppriktig overrasket over hvor ferdig/integrert opplevelsen er med OR. Jeg hadde forventet at alle spill/settings måtte tweakes for å få det til å fungere, men her er alt rett og slett på stell :)

 

edit - følelsen er så bra, at min bedre halvdel NEKTET å lene seg ut over kanten på plattformen man står på på den ene demoen :p jeg måtte holde henne i hånda før hun i det hele tatt turte å nærme seg kanten :D

 

Alle ser denne nettingen, så det er ikke deg det er noe galt med :)

 

Det kalles Screen Door Effect. For min del så er den så lite synlig at jeg ikke bryr meg om det, du må rett og slett bare akseptere at det er slik. Aksepter det, og spill og kos deg med den så vil du til slutt stoppe helt å bry deg. Jeg er helt sikker på du innen en uke, kanskje bare et par dager vil se helt annerledes på det, og du vil ikke lenger se nettingen av deg selv, uten å se etter den med vilje.

 

Følelsen av tilstedeværelse vil ta helt over for alle andre elementer. Jeg har kommet til et punkt noen ganger der jeg står og prøver å tenke på at jeg står hjemme i stuen men ikke klarer å holde på tanken fordi innlevelsen er så drøy. Det føles som om hjernen min blir så lurt av VR at den til slutt bestemmer seg for at det er VR som er ekte. Dette skjer bare i visse spill/demoer. Lucky's Tale gir ingen tilstedeværelse, men er gøy å spille. Det som virkelig har gitt meg tilstedeværelse i Riften er den papirbyen i Dreamdeck. Når du bøyer deg ordentlig ned og kikker rundt bygninger og ser papirstrukturen i overflatene vil du nesten uten tvil miste fatning om virkelighet i noen sekunder. Når det skjedde med meg så varte det i rundt 10 sekunder og når jeg så husket at jeg stod hjemme i stuen lo jeg høyt for meg selv :) :)

 

 


 

 

Har fått Riften min, og jeg kan ikke annet enn å si FY FAEN for en utrolig bra opplevelse.

 

Komforten, oppløsningen, skarpheten, farger, lyd, tracking... ALT er polert som faen!

 

Selv som eier av DK2, Gear VR/S7 Edge, en haug av Google Cardboard headsets så hadde jeg aldri forventet at Riften skulle bli så mye bedre enn alt annet jeg har prøvd.

 

Har sittet i Riften i 6 timer nå og det gjør vondt å forlate den til fordel for sengen.

 

Til informasjon: Roomscale funker som pokker med kun en sensor. Kan labbe og løpe rundt på rommet her, så langt som kabelen rekker (4 meter) uten problemer. Det var verdt hver krone og mer til! Det er endelig blitt et konsumerprodukt som oser av kvalitet.

 

Satan å fornøyd jeg er akkurat nå :D :D :D

 

Anbefaler alle å spille Lucky's Tale og spesielt Farlands!
Elite Dangerous har jeg ikke fått til enda, kommer bare et statisk bilde i Riften når jeg launcher, er nok noe softwarefeil med spillet.
Forsøker å slette og installere på nytt :)

 

Jeg var usikker på om jeg skulle avbestille eller ikke. Takk for den posten. Nå gleder jeg meg igjen!

 

Gøy å høre :)

 

Hold deg unna Reddit ;)
Jeg holdt på å avbestille flere ganger, sånn helt reelt, men alle gangene tenkte jeg at jeg ikke skulle synke til idiotinivået av sinne og raseri på Reddit. Så jeg stod i det, under masse tvil. Men etter de 5 første sekundene i Riften forandret alt seg. Magisk følelse å bli så motbevist tvil så raskt :)

 

Jeg er ikke en fanboy av Oculus, jeg ville sagt akkurat det samme om det var Vive du snakket om. Bare så det er sagt :)
Begge headsettene er så gode at det er ingen grunn til å avbestille hverken det ene eller det andre.

 

Gled deg! Gled deg som faen, det har du god grunn til :) :)

 

EDIT: Om du bor i nærheten av Kristiansand, eller skal hit i nærmeste fremtid er du hjertelig velkommen på kaffe og Rifting så du får testet den :)

 

EDIT2: Sorry for mange poster etter hverandre, trodde de skulle slå seg sammen til en når jeg svarte. Har rapportert og spør om ikke mod kan fikse :)

Endret av Gavekort
Flettet trippelpost
Lenke til kommentar

Så godt å høre at du som har prøvd tidligere (DK2) og andre VR briller er fornøyd med CV1 :)

Jeg har akkurat fått CV1, og det er også min første VR brille.

Jeg er litt overrasket over "netting" effekten (det svarte mellom hver piksel), er det jeg som er overfølsom eller ser du også dette?

Jeg har også problemer med at alt som er utenfor senter av displayet blir uklart, nesten litt gjenskinn, vanskelig å forklare. Igjen så lurer jeg på om det er øynene mine eller om det er noe annet.

 

Utover det så er det en fantastisk opplevelse, Lucky's Tale er utrolig morro!! :D

 

Jeg har ikke prøvd Elite Dangerous, men Eve Valkyre fungerte som det skulle uten problemer.

Jeg kjører Assetto Corsa via Steam, og det fungerer også som det skal etter å ha valgt Oculus'en der man velger skjermoppløsning/view mode.

 

Tracking og VR demoene fungerer så polert som det er mulig å få det. Jeg ble oppriktig overrasket over hvor ferdig/integrert opplevelsen er med OR. Jeg hadde forventet at alle spill/settings måtte tweakes for å få det til å fungere, men her er alt rett og slett på stell :)

 

edit - følelsen er så bra, at min bedre halvdel NEKTET å lene seg ut over kanten på plattformen man står på på den ene demoen :p jeg måtte holde henne i hånda før hun i det hele tatt turte å nærme seg kanten :D

 

Mener du om du ser "rundt" på skjermen? Meningen er at du ikke skal bevege blikket, men bare hode og ha blikket helt rett hele tiden. Det er litt uvant i starten, men du venner deg til det.

 

 

 

Har fått Riften min, og jeg kan ikke annet enn å si FY FAEN for en utrolig bra opplevelse.

 

Komforten, oppløsningen, skarpheten, farger, lyd, tracking... ALT er polert som faen!

 

Selv som eier av DK2, Gear VR/S7 Edge, en haug av Google Cardboard headsets så hadde jeg aldri forventet at Riften skulle bli så mye bedre enn alt annet jeg har prøvd.

 

Har sittet i Riften i 6 timer nå og det gjør vondt å forlate den til fordel for sengen.

 

Til informasjon: Roomscale funker som pokker med kun en sensor. Kan labbe og løpe rundt på rommet her, så langt som kabelen rekker (4 meter) uten problemer. Det var verdt hver krone og mer til! Det er endelig blitt et konsumerprodukt som oser av kvalitet.

 

Satan å fornøyd jeg er akkurat nå :D :D :D

 

 

Anbefaler alle å spille Lucky's Tale og spesielt Farlands!

Elite Dangerous har jeg ikke fått til enda, kommer bare et statisk bilde i Riften når jeg launcher, er nok noe softwarefeil med spillet.

Forsøker å slette og installere på nytt :)

 

Jeg var usikker på om jeg skulle avbestille eller ikke. Takk for den posten. Nå gleder jeg meg igjen!

 

 

Gøy å høre :)

 

Hold deg unna Reddit ;)

Jeg holdt på å avbestille flere ganger, sånn helt reelt, men alle gangene tenkte jeg at jeg ikke skulle synke til idiotinivået av sinne og raseri på Reddit. Så jeg stod i det, under masse tvil. Men etter de 5 første sekundene i Riften forandret alt seg. Magisk følelse å bli så motbevist tvil så raskt :)

 

Jeg er ikke en fanboy av Oculus, jeg ville sagt akkurat det samme om det var Vive du snakket om. Bare så det er sagt :)

Begge headsettene er så gode at det er ingen grunn til å avbestille hverken det ene eller det andre.

 

Gled deg! Gled deg som faen, det har du god grunn til :) :)

 

EDIT: Om du bor i nærheten av Kristiansand, eller skal hit i nærmeste fremtid er du hjertelig velkommen på kaffe og Rifting så du får testet den :)

 

EDIT2: Sorry for mange poster etter hverandre, trodde de skulle slå seg sammen til en når jeg svarte. Har rapportert og spør om ikke mod kan fikse :)

 

 

Gleder meg som faen! Bor i Oslo så det blir litt langt, men takk for tilbudet!

Lenke til kommentar

Innbilte meg at blurry effekten var en bi-effekt av fresnel linsene som er brukt i både Vive og OR, men skal visst hjelpe på SDE?

 

Vive har større riller i linsene, som fører til noe større FOV, men litt mer uklart bilde. OR har mindre riller, som fører til mindre FOV med bedre klarhet.

 

Er ihvertfall tålig sikker på at det er slik, men skal ikke si 100% :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Noen andre her som har problemer med å få Oculus til å betale regningen fra UPS? 

 

Hvorfor skal Oculus betale den regningen?

Det er momsen, og den var ikke en del av regnestykke til Oculus når du kjøpte den.

 

 

 

Jo det var det.

 

Momsen inn til Norge betalte man direkte til Oculus.

 

Jeg, og alle andre har gjort det og Oculus har selv gått ut og sagt at de skal ordne opp med regning fra UPS om det oppstår.

Lenke til kommentar

Tenkte å bare sitere (dele) Enceladus sitt kongetips for sosial VR igjen.

Letet ganske lenge før jeg fant det da jeg hadde glemt linken :)

 

Er det noen som vet når og hvor man kan se E3 i VR på en av disse plattformene forresten?

 

 

Nyttig oversikt over folk online i ulike sosiale VR applikasjoner:

http://social.scenevr.com/

 

Jeg har lagret den som favoritt og sjekker innimellom. Hvis det er en stor ansamling av folk et sted hopper jeg inn og ser hva som skjer :)

 

Klikker man på de ulike rommene med folk i starter programmet automatisk og det er bare å slenge på seg VR brillene, så sant man har programmene installert selvfølgelig.

Lenke til kommentar

;)

 

Regner med at det blir ett opplegg i Altspace VR og VR Chat når tiden nærmer seg. Tipper det kommer mer info i dagene frem mot E3. Håper på spennende VR nyheter, jeg har hørt noen rykter. 

 

Kalender oversikt til Altspace VR.

https://account.altvr.com/events/featured

 

 

Jeg har et lite håp om at Valve har kokt i hop noe mer. Men i og med den siste oppdateringen til The Lab i går så er jeg egentlig veldig fornøyd allerede med å kunne konkurrere mot folk globalt i Xortex, Longbow og Slingshot spillene i The Lab. Kanskje de viser frem mer av Dota VR opplegget på E3. 

 

 

Kan dere med en Rift spille The Lab forresten? Skulle tro at det gikk hvis dere har Hydra kontrollere. 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Jeg ser at reservering av touch kontrolleren har blitt fjernet fra min bestilling. Det var noen innleg på reddit som gjorde meg oppmerksom på det. Når jeg går inn på siden til oculus står det at touch'en venter på godkjenning fra myndigheten. Riften min kommer vel iløpet av de nærmeste ukene, håper jeg. Men jeg må si at jeg begynner å bli ganske skeptisk til hele oculus. På toppen av det hele har jeg lest rykter om at touchen blir lansert til cv2 og hvis det er tilfelle så vil jeg føle meg grundig lurt. På en annen side tørr vel ikke oculus å gjøre det ?med tanke på konkurransen i markedet og forbruker tillit.  

Lenke til kommentar

Jeg ser at reservering av touch kontrolleren har blitt fjernet fra min bestilling. Det var noen innleg på reddit som gjorde meg oppmerksom på det. Når jeg går inn på siden til oculus står det at touch'en venter på godkjenning fra myndigheten. Riften min kommer vel iløpet av de nærmeste ukene, håper jeg. Men jeg må si at jeg begynner å bli ganske skeptisk til hele oculus. På toppen av det hele har jeg lest rykter om at touchen blir lansert til cv2 og hvis det er tilfelle så vil jeg føle meg grundig lurt. På en annen side tørr vel ikke oculus å gjøre det ?med tanke på konkurransen i markedet og forbruker tillit.  

 

Men hallo...

 

Hvordan kan du tro på slike rykter? Det er lov å tenke selv også.

 

Selvfølgelig kommer ikke Oculus til å vente i 2 år med å slippe Touch (CV2 kommer tidligst om 2 år til). Det gir ingen mening, og det er vanskelig å fantasere om hvordan Oculus skulle holdt seg i live om dette hadde blitt tilfelle.

 

Touch blir nok tilgjengelig for bestilling i Q3/Q4 2016, som de har lovet.

 

Vi går inn i Q3 i neste måned, så det er nok ikke lenge til før vi får mer informasjon.

Mulig Oculus holder på å gjøre seg klare til å presentere noe nytt på E3 i neste uke, det er også forsvunnet fra min side at jeg har en reservert plass.

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...