Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

*snip*

Fin video, endrer ikke stort. Rednecks gon redneck.

 

Diesel har begrensinger iforhold til bensin pga en tregere forbrenning. Derfor er det svært vanskelig å få en fullstendig forbrenning ved høye turtall - svartrøyk.

 

Fin måte å spare penger på da, frem til de blir ulovlige i byen, noe jeg håper skjer imorgen.

 

Videoen var for å vise at diesel kan ha fin lyd. Et annet godt eksempel på fin lyd fra diesel er BMW E60 525d-535d med sine rekkeseksere.

 

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Ja, de kopierte teksten fra en Finn annonse jeg har ute og brukte det på beskrivelsen deres på Facebook siden. Fjernet noen få ord og la til en setning om fargevalg.

I den så står det skrevet:

Vi benytter oss av et ganske nytt produkt som heter Plasti Dip.

 

En liten faktafeil det.

In 1972, Plasti Dip International invented and manufactured Plasti Dip®, a multi- purpose rubber coating.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

 

Jeg merker at jeg savner å ha pickup for tiden, så en slik c10 hadde jo vært ypperlig.

Min far fikk seg en Nissan Navara 2010-modell som brbruksbil. Herlig bil på vinterføre!
Nå var dette med c10 siktet til forbudet og økte avgifter på dieselbiler. Ellers har jeg hatt Navara som arbeidsbil i flere år og må si meg uenig med deg i dette. Både Rangeren, hiluxen, l200 og amaroker er bedre pickuper i den klassen på både vinterføre og totalsett. Siste gode pickupen til Nissan het king cab og er nå en relativt utdatert bil. Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Det vil nok kunne straffes som dokumentfalsk, og da snakker vi opptil fire år i fengsel. Jeg vil tro at dersom man blir fersket med noe sånt, særlig hvis man aktivt bruker det til å unndra seg straff eller gebyr, vil ikke påtalemyndighetene se mildt på det. Blir du knipset i fotoboks med skilter som ikke tilhører bilen, skal jeg love deg politiet vil gjøre sitt ytterste for å finne deg. Det finnes bedre måter å snike seg unna på, og det enkleste av alt er vel å holde seg innenfor loven.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

Ja, de kopierte teksten fra en Finn annonse jeg har ute og brukte det på beskrivelsen deres på Facebook siden. Fjernet noen få ord og la til en setning om fargevalg.

I den så står det skrevet:

Vi benytter oss av et ganske nytt produkt som heter Plasti Dip.

 

En liten faktafeil det.

In 1972, Plasti Dip International invented and manufactured Plasti Dip®, a multi- purpose rubber coating.

At det har vært her lenge er jeg klar over, men i Norge, og spesielt bruksområde rettet mot bil er ganske nytt. At det blir tynner ut og sprayet på altså. Har vært i bøtter lenge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Og da med signifikante oppgraderinger på eksos (garantert ikke billig), og man kan fortsatt fint høre at dette er en diesel.

Tror man nesten må godta at det er en diesel man kjører og heller gjøre det beste ut av det. Nå synes jeg den E60'en hørtes ut som en lastebil eller noe. Særlig med turbolyden.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...