Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At det har vært her lenge er jeg klar over, men i Norge, og spesielt bruksområde rettet mot bil er ganske nytt. At det blir tynner ut og sprayet på altså. Har vært i bøtter lenge.

Hverken det å blande det ut eller å bruke det på bil er noe nytt. Er vel nå 4 år siden jeg lakkerte med dette første gangen, og enda lenger enn det igjen siden jeg oppdaget dette. Og selv da var det jo relativt utbredt her i Norge.
Lenke til kommentar

Å snu skiltet rundt kan da ikke være dokumentfalsk, det bør vel være som å kjøre uten kjennetegn.. (Noe man jo også gjør..)

 

Hva gjelder diesel klarer jeg ikke forstå at folk frivillig kjører vanlige personbiler med slike kakleverk.

 

Skjule skilter er mye bedre å gjøre. Ha et ekstra par med falske skilter sender deg nok rett i kasjotten. Vet ikke hvordan lovene rundt det er, men vil anta det var det de andre tenkte på.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Du trenger jo ikke ha falske skilter. Du kan jo bare ha et skilt der det står bilmerke/modell etc.

 

Problemet jeg ser med det er at om du kjører gjennom en bom med et skilt det står "LOL@BOM" på, hver dag klokka 7:30 og 16:00 +/- 15min så står purken der om ikke alt for lenge.

Lenke til kommentar

Ja. Men da blir du vel ikke tatt for dokumentforfalskning, men for å mangle skikkelige skilter.

Det regnes som dokumentforfalskning å lage skilt det f.eks. står «LOL@BOM» på. Kjører du uten skilt er det noe annet, men putter du hva som helst annet i skiltplata enn det ordentlige skiltet ditt er det dokumentforfalskning.

Lenke til kommentar

Det finnes da snart ikke bompengefrie veier i dette landet..

Bare vent til det blir utbygging mellom øst og vest, da kommer de til å innføre bompenger på alle fjellovergangene, det er bortimot garantert.

 

En fantastisk måte å sløse bort pengene våre på..

 

I tillegg tar det vel minst 20 år å ferdigstille en slik strekning her i landet.

Lenke til kommentar

Har aldri helt forstått meg på navigasjon i bil, altså innebygd. Som regel er det jo dårlig kvalitet på disse, og så er kartene alltid utdaterte eller så trenger man CD. Eneste gangen jeg noen gang vil velge dette som ekstrautstyr er når bilen automatisk kobler seg til Wifi nettverket eller eventuelt et 4G simkort, for å oppdatere progamvare og kart osv automatisk daglig. Gjerne også apps på systemet som Spotify/Play Music og slike ting som automatisk laster ned musikken min også...

Lenke til kommentar

Å dytte inn en cd, sdkort eller en usbkabel er ingen stor jobb synes jeg. Ei heller er dette et argument på å velge bort integrert gps..

Derimot er merket kjent for dårlige kart så er det en annen sak.

 

Ikke hatt noen problemer med den i Golfen, med unntak av et par tilfeller som jeg har opplevd med eksterne gpser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...