Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

 

Aldri interessert meg for integrert navi. Blir fort gammel vare. Men oppgradert lydanlegg med 8-10 høyttalere og sub burde være standard etter min mening.

Høres sjeldenhetene til at originale lydanlegg er verdt prisen,så det er mer verdt å ettermontert slikt om lyden faktisk er viktig.

Kan være med på at løsningen de fleste har på montering av original sub kan være kjekt, men slikt får man vel ønskte kjøpt løst i ettertid.

 

Nå er lydopplevelse subjektivt, så det kommer litt an på produsenten og hva de og du legger i det. Noen ganger er jeg enig i at man må hente inn produkter utenfra, men man behøver ikke å være helt hardcore heller dersom man bare vil ha litt bedre lyd.. For eksempel:

TT'en jeg kjørte for noen måneder siden hadde Bang Olufsen. Det funker.

Golfen jeg byttelånte i helgen hadde Dynaudio. Det funker.

Skodaen jeg har privat har Canton. Det funker ikke.

 

Og for alt annet har Pioneer produkter for de fleste biler, mn da må man gå for en total oppgradering: spiller/forsterker elementer og sub.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Hva synes dere om BMW X6?

Selv synes jeg modellen som nå er på vei ut er den kvalmeste bilen jeg kan tenke meg :sick:

 

Og den nye ser ut som en 5-serie GT med et hevesett på, iallefall bakfra.

Lenke til kommentar

Pynta litt småting på bilen idag, blant annet kjøpt oransje parklys, så litt tøffere ut, og fjernet "SUBARU" og "FORESTER" dekalene bak på bilen + nytt klistremerke. Imorgen/overimorgen skal all soting byttes ut med 20% rundt hele, utenom frontruta. Eventuelt vurderer jeg 35% foran inkludert frontruta og 20% bak B-stolpen.

 

Så mye renere ut uten dekalene bak på bilen :w00t:

 

2015-02-02%2014.58.45.jpg?dl=1

 

2015-02-04%2000.16.07.jpg?dl=1

 

2015-02-03%2020.52.13.jpg?dl=1

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Det der lyset kan da rives vekk tenker jeg..

 

Men den er litt for liten for meg uansett vil jeg tro.. Et hundebur for to hunder passer stort sett dårlig inn i småbiler :(

Ja, skulle tro det gikk an, eller bytte hele plastikken der bak til en fra en annen focus kanskje.

 

Focus er jo ikke akkurat en bil som er kjent for å ha flust med plass, så et hundebur for to hunder tror jeg kan bli litt trangt der bak.

Lenke til kommentar

320hk er gøy men bilen ser fortsatt ut som en fiesta.

Den gjør det litt, ja - men på den annen side er det jo morsomt at til tross for litt rally-styling vil den for de aller fleste ikke-entusiaster da fremstå som litt av en sleeper - du forventer ikke at en fiesta river 0-100 ut av lyskrysset med firedobbel hjulspinn på under 5 sek.. :D

Lenke til kommentar

 

 

Aldri interessert meg for integrert navi. Blir fort gammel vare. Men oppgradert lydanlegg med 8-10 høyttalere og sub burde være standard etter min mening.

Høres sjeldenhetene til at originale lydanlegg er verdt prisen,så det er mer verdt å ettermontert slikt om lyden faktisk er viktig.

Kan være med på at løsningen de fleste har på montering av original sub kan være kjekt, men slikt får man vel ønskte kjøpt løst i ettertid.

 

Nå er lydopplevelse subjektivt, så det kommer litt an på produsenten og hva de og du legger i det. Noen ganger er jeg enig i at man må hente inn produkter utenfra, men man behøver ikke å være helt hardcore heller dersom man bare vil ha litt bedre lyd.. For eksempel:

TT'en jeg kjørte for noen måneder siden hadde Bang Olufsen. Det funker.

Golfen jeg byttelånte i helgen hadde Dynaudio. Det funker.

Skodaen jeg har privat har Canton. Det funker ikke.

 

Og for alt annet har Pioneer produkter for de fleste biler, mn da må man gå for en total oppgradering: spiller/forsterker elementer og sub.

 

Dette var jo en OK jobb før når du bare trengte å bytte headunit og på det verste skaffe en ramme/facia, men nå har jo de fleste biler såpass integrerte originalgreier med styring av flere funksjoner i skjermen at det er ikke bare å bytte lenger.

Du kan ikke bytte ut MMI i Audi uten å tape masse funksjoner, så det eneste riktige nå om dagen er egentlig å bestille en skikkelig mediapakke når man bestiller bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...