Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Foretrekker Sygic som jeg har på mobilen, eventuelt Google Maps, alltid tilgjengelig og oppdatert til en hver tid. Lettere å skrive inn og så videre. Ideelt kunne jeg sett for meg noe navigasjon i bilen som kjører på Android.

Sygic droppa jeg etter et par dager i prøveperioden, det konka ut fullstendig på vei gjennom utkanten av London..

 

Her går det i Waze.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Waze virket interessant, takk for tips snylter. Har alltid brukt google maps siden vi bor i bortskjemte norge og det er 3g omtrent overalt her, men skal til sverige i sommer og da hadde det vært greit med noe som fungerte uten.

 

E: Virker som om waze også trenger 3g, det står ikke noe om offline maps i beskrivelsen iallefall. Men den sosiale delen virket stilig, skal laste det ned uansett etter jobb og sjekke om det fins folk som bruker det her i området.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Har selvfølgelig Politikontroller, men var ikke kun kontroller jeg tenkte på, tenkte alt med tanke på kø, strøing, fjerning av is osvosv som blir meldt. Politikontroller har uansett så dårlig app at det gjør vondt i hodet å gå inn på selve kontrollen for å se mer, og enda vondere å prøve å legge inn en kontroll, ihvertfall på Android.......

Lenke til kommentar

Waze virket interessant, takk for tips snylter. Har alltid brukt google maps siden vi bor i bortskjemte norge og det er 3g omtrent overalt her, men skal til sverige i sommer og da hadde det vært greit med noe som fungerte uten.

 

E: Virker som om waze også trenger 3g, det står ikke noe om offline maps i beskrivelsen iallefall. Men den sosiale delen virket stilig, skal laste det ned uansett etter jobb og sjekke om det fins folk som bruker det her i området.

Waze krever bruk av data, men det er utrolig lite som faktisk overføres.

Waze har i tillegg en del morsomme funksjoner som man mangler i Google maps.

 

Waze hørtes veldig kult ut, men virker som om det er få som bruker det og rapporterer osv., så da er det kanskje ikke så mye vits i annet enn navigasjon. Hadde vært kult om minst halvparten av billistene hadde brukt det og faktisk rapportert hendelser som kontroll osv.

Det er null problem å se køene bygge seg opp på morgenen og ettermiddagen her i Oslo.

Hvis du også bruker det er det en til, så kan du jo få dine venner også til å bruke det :)

 

Selv bruker jeg det hver gang jeg kjører bil, jeg rapporterer også bensinpriser, ulykker, kontroller osv.

I tillegg til dette har jeg editert litt i kartverket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Har selvfølgelig Politikontroller, men var ikke kun kontroller jeg tenkte på, tenkte alt med tanke på kø, strøing, fjerning av is osvosv som blir meldt. Politikontroller har uansett så dårlig app at det gjør vondt i hodet å gå inn på selve kontrollen for å se mer, og enda vondere å prøve å legge inn en kontroll, ihvertfall på Android.......

Joda, helt enig der. Men det er jo greit å få en liten heads up uansett :)
Lenke til kommentar

Er vel ikke så mye ledninger og luftslanger og sånt til de da?

Er tre ledninger på førersiden, airbag, varme og pipefordibeltetikkeerpå ledning, passasjersetet er det airbag og varme.

 

Trenger ikke mer :-)

 

Hva er prosedyren når man skal skifte tennplugger på en boxer?

På min så er det ut med luftfilterboks på høyre siden, av med coil, og ut med plugg, venstre er det ut med batteri, av med coil og leke kontorsjonist på bakerste pluggen, og fremre er grei skruing.

Hvis jeg skrur kjapt tar det med 20-30 min nå som jeg begynner å bli dreven på det.

Lenke til kommentar

Aldri interessert meg for integrert navi. Blir fort gammel vare. Men oppgradert lydanlegg med 8-10 høyttalere og sub burde være standard etter min mening. ?

Høres sjeldenhetene til at originale lydanlegg er verdt prisen,så det er mer verdt å ettermontert slikt om lyden faktisk er viktig.

Kan være med på at løsningen de fleste har på montering av original sub kan være kjekt, men slikt får man vel ønskte kjøpt løst i ettertid.

Lenke til kommentar

Tenker folket om nye Focus RS med AWD fremfor FD? Kan vel fort bli en verdig WRX-motstander nå som Mitsubishi er ute.

Dog synd dem har kastet ut den fem-sylindrede motoren, også liker jeg utseendet på forrige generasjon mye bedre. http://www.carthrottle.com/post/heres-everything-we-know-about-the-ford-focus-rs/

 

Og spottet en Amarok i dag som var wrappet i en kul blåfarge og med helsvarte dekaler på grønne CF-skilter. Har vel sett noe lignende her før? @Ham 550/H.A.M?

Gikk bra fort mot Sørumsand i hvert fall :tease:

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Er vel ikke så mye ledninger og luftslanger og sånt til de da?

Er tre ledninger på førersiden, airbag, varme og pipefordibeltetikkeerpå ledning, passasjersetet er det airbag og varme.

 

Trenger ikke mer :-)

 

Hva er prosedyren når man skal skifte tennplugger på en boxer?

På min så er det ut med luftfilterboks på høyre siden, av med coil, og ut med plugg, venstre er det ut med batteri, av med coil og leke kontorsjonist på bakerste pluggen, og fremre er grei skruing.

Hvis jeg skrur kjapt tar det med 20-30 min nå som jeg begynner å bli dreven på det.

Ikke så ille da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...