Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke interiøret på nye (gamle) Focus og Fiesta. Alle knappene gjør at det ser rotete og billig ut. Har dette blitt oppdatert i nye RS?

 

Ser da bedre ut på nåværende enn forrige Focus. Men det er for mange ting som går både her og der, så det ser fortsatt rotete ut. Ford har ikke vært så gode på å lage interiør som ser bra ut i de siste årene. I den første Mondeoen så det ok ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lekkasje i dørpakningen er vel et velkjent problem på alle BMWer slik jeg forstår det. Men det hørtes ikke så fryktelig ille ut egentlig. Det er vel N52/N62 som er aktuelt, og det er rimelig robuste motorer. Har hørt at de har problemer med koksing da.

 

Sitter egentlig bare å leker med et kjøp. Ble overrasket over hvor mye de har falt i verdi, spesielt i forhold til 3/5-serier. Trodde dette bare var en fenomen med E38 pga. problemer, ikke med 7-serier generelt.

 

 

Jeg har ikke vært borti bensin motorene. kun den minste 3liter diesel motoren :p

Det store prisfallet tror jeg kanskje har noe med at sjefs som 7-serie ikke er noe mannen i gata pleier å kjøpe.

760i 399,000,- :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Noen her som kjenner til hvorvidt det vil komme en elektrisk bil med rekkevidde og størrelse som tesla uten nødvendigvis å koste en tilsvarende sum i nærmeste fremtid? Ser for meg å bytte ut bilen min iløpet av de neste 2-3 årene, og vurderer veldig sterkt å kjøpe meg en el bil. Men vil ha noe som er større og har bedre rekkevidde enn e-up og alle de andre city bilene.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke vært borti bensin motorene. kun den minste 3liter diesel motoren :p

Det store prisfallet tror jeg kanskje har noe med at sjefs som 7-serie ikke er noe mannen i gata pleier å kjøpe.

760i 399,000,- :dribble:

 

 

Tenkte litt mer i denne gaten jeg. :p

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54680272

 

Ikke den peneste bilen jeg har sett, for å si det mildt, men en liten del av meg har lyst på den også.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det være omvendt ? Skal det liksom pipe fordi passasjeren ikke har belte på og ikke for føreren ?

Det er strengt tatt ikke nødvendig med sensor i førersetet, for det sitter jo "by default" en person i det setet uansett så lenge bilen beveger seg. I passasjersetet derimot, der er det ikke gitt at det sitter noen, og må derfor ha sensor.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal det være omvendt ? Skal det liksom pipe fordi passasjeren ikke har belte på og ikke for føreren ?

Det er strengt tatt ikke nødvendig med sensor i førersetet, for det sitter jo "by default" en person i det setet uansett så lenge bilen beveger seg. I passasjersetet derimot, der er det ikke gitt at det sitter noen, og må derfor ha sensor.
Nå går ledningen til beltet...

 

Og tenk så utrolig moro om man setter en pose med varer i passasjersetet, så begynner det å hyle? Neitakk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...