Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tips til morsom bil i lavpris-klassen? Typ rundt 40 tusen kanskje. Sett litt på gamle Porscher (944 etc), og evt. andre veteraner.

 

 

Har en 2005 Saab 9-3 1.8i nå (med lån). Kjempebil og alt det der, men alt for kjedelig. Kunne fint tenkt meg en litt eldre bil, som er mer morsom. Og så er det jo gøy å skru. Selv om jeg ikke kan så mye, så lærer man jo mens man har bilen.

 

Og verditap på nyere biler er også kjedelig.

Lenke til kommentar

Absolutt noe å vurdere ja! Bakhjulsdrift, liten og lett. Noen som har noen erfaring med motoren? Er 1.6l på feks MX-5 nok til å ha det gøy? Så en 1.8l også. Ser jo lite ut på papiret, men når de er så lett og lav, så blir det vel gøy uansett.

Ja, det ser lite ut på papiret, men om du går for den største motoren, altså 1,8 (eller 2.0 om du vil ha noe nyere) så er det nok futt til en liten bil. Og (ulovlig) trim er det nok av til disse, da man får både turbo og kompressorkit til dem, som gir dem enda mer. Men jeg vil tro det er en grunn til at MX5 er verdens mest solgte roadster.

 

Mr2 Turbo er jo hakket høyere i pris (omlag 90k) men her får du jo 205hk+++ alt etter hvor mye du skrur ;)

Skal da sies at Finn.no florerer av ulovlige Mr2 som er ombygget fra GTi til Turbo uten godkjenning. Så dette er noe å være obs på.

Lenke til kommentar

Regnet på en bil jeg har lyst på sånn for moro skyld. Bilen koster ca 30.000,-, norske avgifter utgjør 297.000,-

Faen for et drittland vi lever i når det kommer til bil. (men det visste vi jo).

 

No shit! Jeg kunne kjøpt meg en Mazda RX-8 (05) eller BMW 850 (93) for sparepengene mine om jeg hadde blitt i UK, men det hadde blitt oppmot 300.000kr i Norge, vs 40.000kr i UK.

 

edit: Om du ser bort fra forsikringspremier.

 

Motorsykler er ikke så ille da, så lurer på om jeg skal vurdere å importere meg en.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

V8 og 300 hk + norskestat = ikke bra xD

Her er det miljøverstinger som priusen og elbiler som er tingen.

De forurenser mer enn min BMW 535i gjør på 3-4 år FØR de har kjørt sin første meter. :roll:

Hysj - miljøfotavtrykk er det få som tenker over.. Så en gang en oversikt over hvor mye frakt som gikk med før batteriet endte opp i Priusen fra utvinning til produksjon til montering i bilen tre helt forskjelliger steder i verden. Sukk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...