Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du vært å hentet nytt pass bak der har du også en mulighet til å se noen siv biler. Tror det sto "Siv mondeo" på et skilt på parkeringen der, haha. Bilen sto ikke der, så de måtte vel ha vært en tur med den da. Har hørt de har parkering flere steder, altså, ikke bare på kammeret i Ski.

Lenke til kommentar

Svart BMW E91 med sota ruter og blå blink sto på veiskuldern etter Nordbytunnelen her om dagen.. Virker som at de har fått bytta ut Mondeoene :p Har vel en A4 stv også..

 

De hadde ihvertfall en A4 2.0T QTip Ava som stoppa meg for noen år siden. Husker jeg kjørte forbi ved Tusenfryd der, fikk den plutselig opp i bakspeilet og jeg tenkte "faens Audieier, skal alltid kjøre som idioter", la meg inn til høyre og der kom blålysa. 7.800 gode grunner til å kjøre pent i Follo...

Endret av Ham 550
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har i hvert fall opplevd at en sivilpolitibil tok meg igjen i en lang tunnel, jeg holdt fartsgrensen. Der lå han oppi ræva mi, og pusha meg rett før en 50-sone. Hadde det ikke vært for at jeg så at sivilpolitibilen hadde stoppet en før jeg reiste inn i tunnelen, så hadde jeg sikkert gasset litt på selv.

Lenke til kommentar

Man lærer å kjenne igjen bilene, men selv om man kjører mye og vet om bilene kan man fort bli glemsk.

 

Var på jobb i drosja, skulle kjappe meg for å hente en kunde. Ble målt av sivilen (76 i 60-sonen om jeg husker riktig), og måtte gi 4200.- til statskassa. Turen fikk jeg heller ikke tatt grunnet tiden det tok. Ikke beste dagen på jobb kan man si :p.

Lenke til kommentar

Det er alltid tegn å se etter.

 

Riktig. Jeg ser stadig UP-folk snakke om at ikke alle sivilbiler har ekstra antenner og slikt, men jeg kan ikke huske å ha sett sivilbiler uten veldig tydelige kjennetegn som lange, tynne antenner, ekstra fjernlys, et lite speil «under» det vanlige speilet, og slike ting.

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvor i Follo dere er fra?

 

Den beste kommunen i Follo vel? Hvor ellers? Hvis du virkelig må vite det kan vi ta det over PM, men ja, den beste kommunen, good luck! :)

 

Så forresten er Mercedes her om dagen med AMG merke bak. "AMG" med èn liten eksospotte..

 

e: MERCEDES-BENZ E 220 CDI 2009 ifølge Vegvesenet :p

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Mener den BMWen Follo PD har er ganske clean. Har ikke fått studert den på nært hold, men den har ingen antenner og heller ingen store bøtter foran. Mulig man kan se blålysene hvis man ser godt etter, men da er det kanskje også for seint? :p

 

Mondeoene de hadde var ihvertfall ganske lette å spotte. Husker jeg var innom Simarud på Langhus, hvor de akkurat hadde gjort ferdig en sivil Passat av nyere modell. Man skal jaggu meg vite hva man ser etter for å avsløre dem ja.

 

Ski..

Lenke til kommentar

Riktig. Jeg ser stadig UP-folk snakke om at ikke alle sivilbiler har ekstra antenner og slikt, men jeg kan ikke huske å ha sett sivilbiler uten veldig tydelige kjennetegn som lange, tynne antenner, ekstra fjernlys, et lite speil «under» det vanlige speilet, og slike ting.

 

Passelaten jeg kjørte forbi på E18 i Agder i helgen hadde ikke noen av disse tegnene, men den var ren og pen (som de i 99% er disse sivilbilene), samt at jeg så displayet til gjennomsnittsfartsmåleren på dashbordet i det jeg var på siden av den.

Jeg la meg pent inn foran og tok det relativt piano en stund :)

 

Så forresten er Mercedes her om dagen med AMG merke bak. "AMG" med èn liten eksospotte..

 

e: MERCEDES-BENZ E 220 CDI 2009 ifølge Vegvesenet :p

 

AMG har dessverre begynt å rasere merkevaren sin, i dag får du AMG-pakker til alt mulig av MB.. Det består i praksis av noe plastikk og i enkelte tilfeller felger og understell..

 

Jeg har blitt stoppet av en E 350CDI 4Matic relativt nylig. Jeg hadde som alltid kjørt pent og ble stoppet fordi han mente det var noe mistenkelig elns.

Uansett ble vi stående der for å prate litt om bil før jeg fikk lov til å dra videre med klar oppfordring om å gi flatt jern vekk fra bussholdeplassen.. :)

Lenke til kommentar

Så en Smart ForTwo her om dagen med AMG-emblemer :hm:

 

Apropo Politi, så kom jeg over en morsom episode i Tyskland. Var på Autobahn med fri fart, og kjørte forbi en stor rasteplass for lastebiler, hvor jeg kunne se at en politibil inspiserte plassen. Noen minutter etterpå dukket den opp bak meg. Lå vel i 140-ish. (Bensinøkonomi!) Han kjørte nærme, så la seg en del meter bak, og så helt opp i rumpa på meg. Deretter kjørte han veldig sakte forbi i mens begge karene i bilen stirret på oss. Var helt sikker på at jeg skulle bli stoppet, men skjedde ikke noe.

 

Lå deretter i en liten rekke. En stor semi fremst, så politibilen i midten, og meg bakerst. Politibilen ble derfor vanskelig å se for forbikjørende inntil de hadde kjørt forbi meg. Samtlige biler sto mildt sagt på bremsen når de så politibilen som lå i mellom. Få som turte å kjøre forbi faktisk :p

Var en BMW 330i tror jeg.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Jeg har blitt stoppet av en E 350CDI 4Matic relativt nylig. Jeg hadde som alltid kjørt pent og ble stoppet fordi han mente det var noe mistenkelig elns.

Uansett ble vi stående der for å prate litt om bil før jeg fikk lov til å dra videre med klar oppfordring om å gi flatt jern vekk fra bussholdeplassen.. :)

 

Første dagen jeg hadde bilen jeg har nå ble jeg stoppet av en politimann som likte lyden av bilen min så godt at han ville vite hva det var. Jeg ble derimot ikke oppfordret til å gi flatt jern. :(

Lenke til kommentar

Ansvarsforsikring er så vidt jeg vet, det eneste av bilforsikring som er obligatorisk. Men trenger man virkelig del- eller fullkasko? Sparer jeg virkelig penger på det på lang sikt?

Ansvarsforsikring er så vidt jeg vet, det eneste av bilforsikring som er obligatorisk. Men trenger man virkelig del- eller fullkasko? Sparer jeg virkelig penger på det på lang sikt?

Du sparer penger dersom du ikke planlegger å få bilen din stjelt, vindu knust, krasjet, brent opp, gjort hærverk på osv. Jeg har også forsikring på motor- og drivverk i tillegg til fullkasko - men det er selvsagt fordi jeg har helt ny bil.

 

Det er helt umulig å si om man kommer til å spare penger på det, siden man aldri vet hva som kommer til å skje med bilen. Det man derimot kan si, er at dersom du har en bil som ikke er verdt mye (under 20-30k?) - så vil det generelt lønne seg med ansvarsforsikring. Dersom du har lite bonus, så vil prisen samtidig øke dess bedre forsikret du er - og da tar det kanskje ikke mange år før du har betalt mer i forsikring enn det bilen er verdt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...