Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at det ofte er grunnlag for å prute ganske heftig på forsikringspriser.. Jeg betaler drøyt halvparten av hva som oppgis fra mitt selskap for min bil..

Forsikringsfolka hos gjensidige ser bare at jeg er teknamedlem, og da er det ikke vits å prute, da ingen andre selskap kan slå den prisen jeg har uansett. De som har ringt meg legger bare på når jeg sier jeg er teknamedlem og har forsikring hos gjensidige...

Lenke til kommentar

Og hva er bonusen din?

40%

 

Han har ikke lappen lenger nåt han bikker 23 uansett. Til vinteren blir den borte :p

 

Jeg bikker 23 før vinteren. Så om den blir borte til vinteren som du sier, så har jeg den når jeg blir 23 ;)

 

 

Og jeg kjører ikke svin bare fordi jeg har sprek bil.. Iallefall ikke der jeg VET de liker å stå (A)

Lenke til kommentar

Forsikringsfolka hos gjensidige ser bare at jeg er teknamedlem, og da er det ikke vits å prute, da ingen andre selskap kan slå den prisen jeg har uansett. De som har ringt meg legger bare på når jeg sier jeg er teknamedlem og har forsikring hos gjensidige...

 

For å si det sånn, du tar feil :)

 

Det er alltids rom for bedre priser enn gjennom slike medlemskap.. Med unntak av enkelte tilfeller gjennom jernbanepersonalet.. (Eget forsikringsselskap)

Lenke til kommentar

For å si det sånn, du tar feil :)

Det er alltids rom for bedre priser enn gjennom slike medlemskap.. Med unntak av enkelte tilfeller gjennom jernbanepersonalet.. (Eget forsikringsselskap)

Hvem foreslår du at jeg ringer da? If, som har ringt meg titt og ofte får typisk 1500kr dyrere forsikring i året for bilen min, som per i da koster 3500kr (delkasko) med 50% bonus hos gjensidige :)

Lenke til kommentar

Hvis forsikringen betinger at ingen under 24 (eller rundt der) skal kjøre bilen, og du som 18-åring krasjer, da har du problemer, ja. Eller rettere sagt, faren din blir vel sittende med skjegget i postkassen.

Selv uten den krysset ut blir det jo latterlig mye billigere.

 

Selv betaler jeg 241,- i måneden for ansvarsforsikring på fadern, hadde blitt 800-900ish med meg som eier.

Lenke til kommentar
Moderatornotis

Jeg splittet ut en kort diskusjon om å kjøre biler forsikret på eldre sjåfører/en bestemt sjåfør, til en egen tråd og plasserte den i Juss-kategorien. Det er greit å ha slike konkrete diskusjoner/spørsmål i en egen tråd i en mer egnet kategori. :)

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på privat melding eller i Klager på moderatoravgjørelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...