Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-83883

Nå vet jeg ikke hvor stor fuel-tankene er i disse dragster-bilene, men at de brenner gjennom noen liter på et løp er det vel ikke tvil om, hehe.

 

Det forklares @8:00 i

. Anbefaler å se hele...
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen som har noe oversikt om hvilke merkeverksted som tar seg best betalt for servicer på nyere biler?

Slik jeg har hørt det:

Mercedes

Audi

Ford

 

Enn skal jo høre mye før øra faller av, så hadde vært greit å hatt en fullstendig oversikt tilknyttet med gjennomsnittlig pris.

Lenke til kommentar

Noen som har noe oversikt om hvilke merkeverksted som tar seg best betalt for servicer på nyere biler?

Slik jeg har hørt det:

Mercedes

Audi

Ford

 

Enn skal jo høre mye før øra faller av, så hadde vært greit å hatt en fullstendig oversikt tilknyttet med gjennomsnittlig pris.

Hos min lokale BOS tar dem ca 1200kr timen.

Lenke til kommentar

Altså sist jeg skulle ha oljeservice var prisforskjellen 3000 på audi og 1500 ett annet sted. Valgte det andre stedet siden jeg har skifta lys der før. Nå i sommer skulle jeg skifte den som holder lyspæra over skiltet. For en side(en pæreholder) skulle audi ha 1100. Kjøpte begge sider fra audi forhandler i Tyskland for 250 inkludert frakt og da fikk jeg med pærer som koster 50kr stykket her. Klart store servicer tar jeg hos audi og den for ett par måneder siden kosta rett under 9000. Men se litt rundt først, er mye ren svindel ute å går^^

Lenke til kommentar

Altså sist jeg skulle ha oljeservice var prisforskjellen 3000 på audi og 1500 ett annet sted. Valgte det andre stedet siden jeg har skifta lys der før. Nå i sommer skulle jeg skifte den som holder lyspæra over skiltet. For en side(en pæreholder) skulle audi ha 1100. Kjøpte begge sider fra audi forhandler i Tyskland for 250 inkludert frakt og da fikk jeg med pærer som koster 50kr stykket her. Klart store servicer tar jeg hos audi og den for ett par måneder siden kosta rett under 9000. Men se litt rundt først, er mye ren svindel ute å går^^

9000kr!? Rimelig drøyt.

 

Litt flåsete råd, men der du blir møtt av folk som går med dress er det som regel dyrt. Utover det kommer forskjellen i delepriser de på forskjellige merkene.

 

 

Lenke til kommentar

Bor man på østlandet kan man ta store servicer i Sverige. Pappa pleier å gjøre det med bilene sine, tar det i forbinnelse med firmabesøk o.l. Er en del kronasjer å spare...

 

Så er det ikke alle som har det det slik heller. Det må være greit mye å spare på dette i og med han trolig og skriver av km på turen så den er gratis i tillegg.

 

Service trenger nødvendigvis ikke å være så dyrt. Tar man det enkle selv, som olje og filterskift, så er det ikke mye penger som går til service totalt sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...