Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Snylter, MB er jo ikke et dårlig alternativ nei :)

 

Rice: Point taken, men er i mange tilfeller snakk om inkompetente amerikanere da :p

 

Er brozan som er keen på bil :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Vett ikke om jeg hadde valgt bil på ene og alene 0-100 km/t, spesielt med tanke på det svinge helvete vi kaller "norske veier".

Noen andre kjappe (5s ca.) biler jeg fant i farten:

Cayman S 3.4

Audi RS6 C6

M3 E46

Porsche 996

Audi A8 W12

BMW 645CI

 

Alle biler jeg heller hadde kjøpt før en Corvette :)

Lenke til kommentar

Hva er den raskeste, hovedsaklig rett frem, bilen man får for 4-500k? Den skal kunne brukes hver dag.

 

Jeg hadde satt pengene mine på en C5 Vette, hva tenker dere?

 

Det går an å importere E63Amg for litt under 500k hvis den blir tatt på alternativ beregning,og bilen kan brukes som normal personbil uten begrensninger.Corvette er ikke en bil som jeg ville brukt hver dag...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Vett ikke om jeg hadde valgt bil på ene og alene 0-100 km/t, spesielt med tanke på det svinge helvete vi kaller "norske veier".

Noen andre kjappe (5s ca.) biler jeg fant i farten:

Cayman S 3.4

Audi RS6 C6

M3 E46

Porsche 996

Audi A8 W12

BMW 645CI

 

Alle biler jeg heller hadde kjøpt før en Corvette :)

 

Mange gode forslag, men de er litt ehm praktiske :tease:

 

Er som sagt brozan som er keen på ny bil. Tror han vil ha noe han sannsynligvis ikke kommer til å eie i fremtiden, når kone og barn setter begrensninger.

 

Han så på Ferrari 348, men etter han sjekket hva service kostet tror jeg han droppet Ferrari ganske fort.

Var litt i mot Vette i starten, da det stort sett er mange harrytasser som kjører det, for å ikke snakke om det litt spesielle miljøet? Ser for meg mange som går rundt med Cowboyhatter etc. men det er sikkert bare meg :p

 

Det går an å importere E63Amg for litt under 500k hvis den blir tatt på alternativ beregning,og bilen kan brukes som normal personbil uten begrensninger.Corvette er ikke en bil som jeg ville brukt hver dag...

 

Alternativ beregning? Utdype? :p

 

Eller, store deler av sommerhalvåret :p

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/bil...?artid=10118675

 

Kjører hun [Linni Meister] en G65 AMG? Den koster over 3,8 mill kr ny. "Now I ain't sayin' she a gold digger..." :)

 

"Linni Meister, realitykjendis og blogger: Mercedes G65 AMG (sølv) 1. Jeg liker faktisk at den er så stor! Siden jeg er så liten...]" Uff, jeg må slutte å være på internett :rofl:

 

Hva er den raskeste, hovedsaklig rett frem, bilen man får for 4-500k? Den skal kunne brukes hver dag.

 

Jeg hadde satt pengene mine på en C5 Vette, hva tenker dere?

 

.. Før norske avgifter og dritt? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

*Snip*

 

Haha, er sikker på at det var ganske planlagt av hun :p

 

Hmm? Nå er jeg ikke helt med, snakk om å kjøpe en som allerede er i Norge.

 

 

Apropos E34 M5, fin bil, men tror ikke han vil gå tilbake til en enda eldre BMW. Han har en 06' E46, så tror ikke han er keen på en eldre BMW.

Lenke til kommentar

Mange gode forslag, men de er litt ehm praktiske :tease:

 

Er som sagt brozan som er keen på ny bil. Tror han vil ha noe han sannsynligvis ikke kommer til å eie i fremtiden, når kone og barn setter begrensninger.

 

Han så på Ferrari 348, men etter han sjekket hva service kostet tror jeg han droppet Ferrari ganske fort.

Var litt i mot Vette i starten, da det stort sett er mange harrytasser som kjører det, for å ikke snakke om det litt spesielle miljøet? Ser for meg mange som går rundt med Cowboyhatter etc. men det er sikkert bare meg :p

 

 

 

Alternativ beregning? Utdype? :p

 

Eller, store deler av sommerhalvåret :p

Du går inn på toll.no og velger kalkulator for innførsel av kjøretøy,på høyre side der er en lenke for kalkulator til alternativ beregning av avgifter.Det lønner seg bare på biler som har kostet veldig mye som ny og har tapt seg enorme summer etter noen år,derfor jo større motor jo mer du sparer.

Først betaler du avgift med den vanlige beregning,da ville en E63AMG fra 2007/08 kostet rundt 800k kroner totalt,så har du frist på 2 uker for å melde bilen inn på alternativ beregning,det blir godkjent og du får tilbake rundt 300k,og voila,der har du en E63 AMG til 500k kr. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mange gode forslag, men de er litt ehm praktiske :tease:

Porschene er jo ikke særlig praktiske med motoren der du normalt ville hatt bagasjen :)

Ellers får han jo en nyere bil, som iallefall jeg vil påstå er langt bedre skrudd sammen i tillegg :)

 

Ferrari gadd jeg ikke nevne en gang, nettopp pga, det du sier, latterlig serviceintervall og prisen på servicen er fra en annen verden (for å ikke snakke om at det er begrenset med verksted i Norge som tar service på Ferrari :) ) .

Lenke til kommentar

Får nok ikke så mange biler som er tøffere og som skiller seg mer ut en Ferrari, men da bør man også ha råd til å ta vare på den. Du bør kunne ganske mye om motor og mekking før du tar det steget og kjøper en slik bil.

Lotus har jo veldig mye kult. Ikke så høy toppfart, men ganske vill akselerasjon.

Ellers har du Honda S2000 f.eks. Vtec er konge :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Det går an å importere E63Amg for litt under 500k hvis den blir tatt på alternativ beregning,og bilen kan brukes som normal personbil uten begrensninger.Corvette er ikke en bil som jeg ville brukt hver dag...

 

Det regnestykket tillater jeg meg å tvile på.

Selv en C-klasse skal du nok slite med for den prisen der.

 

Jeg sjekket en del rundt å ta inn en -07/08 E 500 4Matic for noen mnd siden, og det ble faktisk for dyrt.

 

Alternativ beregning vet man heller ikke nøyaktig hvordan slår ut før man har gjort det i praksis..

 

Den eneste C63AMG som jeg finner noe vedtak på er en -08 tatt inn i 2012, den fikk forholdstallet 0,57 omtrent.

 

Det ligger en svært fin E63 AMG sedan til salgs på finn, en bil jeg absolutt kunne tenkt meg om den hadde vært stasjonsvogn og hatt 4Matic (som dessverre ikke kom før på 2014-modellene..)

http://www.finn.no/f...nnkode=41947561

 

 

Når det gjelder Corvetten ser jeg ingen grunn til å ikke bruke den hver dag, men jeg ville parkert den i vinterhalvåret og kjørt rundt i en eller annen 4wd-bil i stedet de månedene.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...