Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

+1. Å kjøpe R-sykkel som førstesykkel blir litt som å gå for en bil med bakhjulsdrift og 250+ hk som førstebil. (For å ta et eksempel).

Du kommer langt med noe mye mindre og med mindre kraft.

Kjørte i fjor sommer en CBR 600RR fra midten av nittitallet i fjor sommer. Fader for en skummel sak :p

 

I hvert fall om du skal gå for en førstesykkel av hvilket som helst slag, tror jeg en 60-80hk vil være mer en nok.

 

Er bare å surre litt rundt på nettet etter modeller. Antar at du er relativt kjent med merker, men de asiatiske som Honda, Suzuki, og Yamaha er alltid vinnere. Evighetsmaskiner i sykkelverdenen også!

Lenke til kommentar

Tror nok det blir og kjøpe noe som er regga som mellom til og begynne med, men motarder liker jeg desverre ikke utseende på.

 

Edit: Var nettop passert grensa inn i sverige, med bil. Og skal til og kjøre forbi en trailer med vogn bak, da to biler kaster seg ut foran meg, ser jeg får en R1 bak meg snart, og når begge bilene er passer traileren gir bil nr 2 i køen litt på, og når vel en 120km/t jeg ville forbi han og, samt tøffa meg litt for sykkelen bak meg, så jeg aksa det mine 150hk hadde fra 120 til 170, i det jeg når 170+ blinker jeg meg over i høyrefila igjen da jeg har passert de to bilene samt traileren.. Da i løpet av sekunder, flyyyyr R1 sykkelen forbi, deet var frysniger helt bakest til pungen :p

Endret av Lynx_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Så en reklame på TV, der det var et drivstoff som skulle spare bensin/diesel. Besparelsene er vel minimale, men er det virkelig bevist? Eller er det bare kødd?

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har sett, og forstått, reagerer de boksene på biler, er en på hver stolpe i fotgjengeroverganger, og når biler nærmer seg lyser en rød diode på siden av de.

 

Slik at det oppklares:

Dette er en del av det som kalles trafikkprioritering..

Tilsvarende er på svært mange lyskryss i Oslo.. Som regel er bare en liten lysdiode til høyre for det røde lyset synlig.

Når denne blinker betyr det at det er prioritert trafikk på vei (eller i krysset)

Prioritert trafikk er gjerne buss og trikk.

 

Utrykningskjøretøy trenger ikke grønt lys.. Men det kan godt hende de har en slik prioriteringssak de og for hva jeg vet..

Lenke til kommentar

Tror nok det blir og kjøpe noe som er regga som mellom til og begynne med, men motarder liker jeg desverre ikke utseende på.

Duke 390 er jo bare en "naken" sykkel, absolutt ikke noe motard, konkurrerer direkte mot.

2012-Kawasaki-Ninja-400R-Sports-Tourer.jpg

og

Honda_CBR_500_R_010.jpg.2023459.jpg

Når det er sagt kommer det i første kvartal av 2014 en moto3 replica utgave med full kåpe som blir å hete RC390

 

Selv synes jeg ktm'en ser mer snasen ut en konkurrentene, samtidig som både er litt billigere og veier mye mindre pga. de har klart å slippe unna med å sette 390'en ned i hva som essensielt bare er en litt forsterka duke 200 ramme med større bremser++.

 

Irriterende at jeg bare kom halveis med tunglappen i fjor og at jeg snart skal 12mnd i militæret, men sommer 2015 blir det! :p

 

Edit: Når det kommer til drapsmaskiner synes jeg en litt eldre busa med kompressor virker ganske oppnåelig når det kommer til pris osv.

 

Spol fram til 2:20, 200-300 på 5-5,5 sec uten og tørre og gi på alt

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

 

Er et program på History hvor den bilen vises (og bygges) tror jeg.

Ganske interessant bil må jeg si! Lurer fælt på hvordan de får synkronisert motorene, og hvordan blir det med girskifting når du har to motorer?

 

Det blir vel kanskje noe lignende slik helikoptre med to motorer gjør det? Lenge siden jeg hadde om det på skolen så jeg husker ikke hvordan de girkassene fungerer...

Lenke til kommentar

Det blir vel kanskje noe lignende slik helikoptre med to motorer gjør det? Lenge siden jeg hadde om det på skolen så jeg husker ikke hvordan de girkassene fungerer...

Skulle jeg gjort det hadde jeg hatt de på langs og bare sveisa de fast via veiva.

Jeg titta på den ja, absolutt en fet sak! Men skulle gjerne kjøpt brukt, så slipper jeg og tape så mye penger bare fordi jeg pakker den opp :p

Ser den, slipper det problemet siden det blir så lenge til det blir aktuelt å kjøpe uansett. :(

Lenke til kommentar

Pokker at jeg ikke er i Østerrike på GTI-treffet:

 

Powering the Volkswagen Golf GTI Design Vision is a 370kW/560Nm 3.0-litre twin-turbocharged V6 petrol engine, giving it a whopping 208kW/210Nm advantage over the 2.0-litre turbo four of the new Golf GTI Mk7 on which the concept is based.

A dual-clutch DSG automatic transmission channels drive to all four wheels, helping launch the Design Vision GTI concept from 0-100km/h in 3.9 seconds and on to a top speed of 300km/h.

 

 

volkswagen-golf-gti-design-vision-1.jpeg

volkswagen-golf-gti-design-vision-4.jpeg

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...