Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har 70 % og betaler rundt fem ganger mer enn det Jakke betaler.

Jeg har 20%, og betaler rundt 4 ganger mer enn Jakke og med 16000 km i året. Ser på meg som heldig med det...

Jeg betaler nok bare 190 per måned. Dette er da delkasko, 8000km, 70% bonus, og to biler, ergo mer bonus. Med en bil blir det 190 etter jeg er 23, men akkurat her og nå betaler jeg 190 siden jeg har to biler.

Lenke til kommentar

Eg tykkjar at MB A-klasse er den som ser best ut, er vel og den som eg hadde vald om eg skulle ha bil i kompaktklassa.

 

Ja, og den dyreste :p

Hiv på noen kroner ekstra i A-klassen å oppgrader til en CLA :dribble:

 

Synes CLA ser litt rar ut.

 

Bare jeg som synes A-klassen ser forferdelig ut? :(

 

EDIT: Men 2013-modellen ser faktisk bra ut, var jeg ikke klar over.

 

Ja, de har virkelig revolusjonert A-klassen. Den gamle så forferdelig ut. Så ut som en stygg utgave av B-klasse :p

Lenke til kommentar

Jepp, ser veldig bra ut! Jeg gjorde samme jobben for et par-tre uker siden. Fikk du tatt ut original-nyrene uten å skru av frontfangeren?

 

Jada, var bare å løsne fire skruer på toppen av fangeren så gikk det greit. Litt trangt men etter litt mikking var det gjort på 15 min. Vurderer å sette på BMW Performance spoileren på bakluka, men litt i tvil om den får stå i fred. Mye riffraff i Oslo om dagen.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om noen vet svaret på dette.

 

La oss si at det kjører en rekke biler bak en bil som holder 100 kilometer i timen i 80-sona. Bilene bak ligger slik at de holder samme avstand, altså samme fart. En har altså en rekke biler som kjører i 100 km/t.

 

Kan politiet stoppe alle sammen dersom de måler den første bilen med laser, eller kan de bare gi bot til den første? La oss si det er på en rett strekke, slik at de ikke kan måle hver enkelt bil.

 

Vil alle få bot, eller vil alle unntatt den første bilen slippe unna? For i praksis så har de alle sammen kjørt over fartsgrensen, og viser dette ved å ligge bak den første bilen som ligger i 100. Men det er gjerne krav til at en må ha måling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...