Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble litt overrasket over at Audi har valgt Haldex-system på Audi S3/A3. Trodde de gikk konsekvent for Quattro-systemet sitt..

A3 og S3 har ALLTID hatt tverrstilt motor, ergo har de alltid hatt Haldex. A4 og oppover har langstilt motor og Torsen-diff i senter, ergo skikkelig Quattro.

 

Men nå som den nye A3en kommer på den modulære plattformen, så ødelegger nok Audi alt. A4 skal også over på den, og der er tverrstilt motor standard, og da forsvinner torsen-diffen i A4 til fordel for Haldex.

Lenke til kommentar

Står jo i artikkelen du linker til at de ikke skal i alle fall:

 

Volkswagen will build 30 models under this particular platform. It covers all models above the group’s New Small models (Volkswagen Up) and below the Modular Longitudinal platform (Audi A4). It can be built in multiple wheelbases.

 

Når det er sagt så ville jeg trodd at passat og A4 ville delt plattform? Størrelsesmessig. Eller i alle fall ikke delt med golf.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det har jeg gjort, skal prøve å tappe luft i det ene dekket imorgen å se om det kommer opp noe. Irriterende at man ikke kan sjekke "status" på dekkene da jeg føler noe ikke helt stemmer.

 

Samme meldingen fikk mormoren min i sin nye bil, jeg forstod ingenting. I bruksanvisningen stod det ingenting om en knapp i bagasjerommet..

 

 

On another note, kan se ut som at været godtar bilvask på onsdag. WEWEWEWE!!! :D

 

EDIT: Æsj, så ikke at det skulle være minus om natten.. hmmft!

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Står jo i artikkelen du linker til at de ikke skal i alle fall:

 

Volkswagen will build 30 models under this particular platform. It covers all models above the group’s New Small models (Volkswagen Up) and below the Modular Longitudinal platform (Audi A4). It can be built in multiple wheelbases.

 

Når det er sagt så ville jeg trodd at passat og A4 ville delt plattform? Størrelsesmessig. Eller i alle fall ikke delt med golf.

 

Er det ikke A6 og Passat?

Lenke til kommentar

Synes det er litt dårligt gjort for de andre (samt de som går på fortauet) å spyle vann på bakken når det fryser i løpet av natten. Må bruke en solid dose salt for å motvirke en bilvask :p

 

Vår innkjørsel er er bar (jeg var flink å kosta alt etter snøfallet), gata er stort sett det også. Er bare noen rester der det brøytebilen har dytta snøen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...