Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter snart 3år i en Yaris Verso, så kan jeg ikke si at jeg hater den. Og slik den blir behandlet av folk på jobben, så er den nokså holdbar :p har ikke vært store utgiftene på de bilene der. Ene har bikka 200k og andre ligger på 190k, vært i tjeneste i snart 8år.

 

Ellers var første skikkelige bilen min en Spacewagon, genial bil. Ser man bort fra at man burde kjøre med hørselvern på motorveien, var det faktisk en ganske behagelig bil. Var vel en '95 med 133hk..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg er 1.98 og får fint plass.. Er litt forskjell på vanlig liten dritt Yaris og Yaris Verso.

Dog ikke en bil jeg ville kjørt langt i, men den funker!

 

Edit: noen som har en formening om Nissan Maxima QX v6?

Det er snakk om Verso her også, muligens skilleveggen er justert litt lenger bak på deres bil?

 

Maxima QX V6 er jo driftsikre og gode motorvei cruisere, men den er jo ganske tørste og understellet er jo heller ikke akkurat lagt opp for norske veier (bortsett fra det ugjevne underlaget).

Vil heller ikke tro at 2.0 V6'en med 138HK oppfattes som særlig sprek.

Lenke til kommentar

Hehe, de øverste festene på skilleveggen er løse/fjernet, så setet går et lite hakk ekstra bakover. Skal ikke si jeg har god plass, knea er jo som du sier ganske tett på dashbordet, men det funker. Skal nok ikke være mye høyere enn meg.

 

Men jeg har nå blitt litt glad i de bilene. Holdbarheten er ihvertfall på topp, snart 8år som pizzabiler burde si sitt og de store reparasjonene har vel sånn sett kommet som en direkte følge av misbruk/hærverk av andre sjåfører..

 

Ang. Maximaen så var det også det jeg kom fram til. Skulle det være en modell, så er det vel 3.0L som er saken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Havnet tilfeldig inne på denne tråded. Så tenkte kanskje jeg skulle stille et relativt enkelt spårsmål...

 

Har akkurat kjøpt en ny yaris style 2012. Noen som vet om det er en slik automatisk sak for å dra inn sidespeilene?

Forbausende hvor mange som ikke leser instruksjonsboka. :p ALT står jo der.

 

Du har helt rett. Men for meg er bil kun en bruksting. Dvs at instruksjonsboka havner i samme kategori som den boka som følger med TVn når jeg kjøper den.

 

Jeg vet å starte, kjøre, gire, gasse, svinge, bremse, slå på radio, bruke GPS, fylle bensin, skru av, skjekke olje og fylle luft. Resten får verkstedet ta seg av.

 

Men kanskje jeg skal ta en titt i instruksjonsboka i kveld før jeg legger meg. Så har jeg noe å sovne til :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hehe, de øverste festene på skilleveggen er løse/fjernet, så setet går et lite hakk ekstra bakover. Skal ikke si jeg har god plass, knea er jo som du sier ganske tett på dashbordet, men det funker. Skal nok ikke være mye høyere enn meg.

Hehe, vi justerte skilleveggen på den ene Touranen på jobb, men da vi fikk greie på at boten for å kjøre uten godkjent størrelse på bagasjerommet var tilnærmet engangsavgiften, ble det fort satt tilbake igjen :tease:

Lenke til kommentar

Tja, driftsikker og driftsikker. Har kun gått 130k, og det har vært litt tull med den (vindusviskermotorer har lett for å bli ødelagte, bytta tre ganger allerede - nå sist gang inkl "leddene"). Innsprøytning, termostat og lignende. Men som vinterbil er den utrolig grei, og presis på styringen. Synes forøvrig den er litt for myk i svinger. :p

 

Er forøvrig en Brava, som har tilnærmet lik interiør som en Bravo. Kan forøvrig ikke klage da jeg arvet den fra modern (konebil ftw!), men ble litt misunnelig da hun rullet opp til huset med en splitter ny rødfarget Volvo C30 R-design - Akkurat slik jeg liker den bilen. :p

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...