Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10015449

Hvorfor i huleste nevner hun forbruket?

Alle som har råd til en Lambo til 5 millioner kunne nok ikke brydd seg mindre :tease:

Den har også en fenomenal akse, så den er sikkert lett å rotere. Lavt treghetsmoment. 8-)

 

Men litt mer seriøst, jeg misliker virkelig når folk ikke klarer å si akselerasjon, eller bare sier/skriver 60 km i stedet for 60 km/h. Det er jo rett og slett feil.

Lenke til kommentar

Sett A4 facelift folkens? Synes bare den ble enda mer kjedelig, jeg. Fint design og alt det der, men likte den forrige bedre, tenker da spesielt på frontlyktene. Samme gjelder A5, selv om DTM bilen bare så helt rå ut i forhold til C63 og M3.

 

Akkurat lyktene på A5 må man venne seg til - likte de ikke på bilder, men da jeg så dem i halvmørket i virkeligheten så er de dritkule. Den øvre LEDlysstripa går innover i lykta så du får en ganske spesiell 3d-effekt.. Vet ikke om A4 FL har det samme opplegget da jeg har til gode å se den live..

Lenke til kommentar

Så hun får jobbe i VG fremdeles? Å vent, det er jo VG.

 

Rart VG ikke nevnte CO2-utslippet på heisen som reddet de chilenske gruvearbeiderne. Eller ambulanseflåten vår. Rapporterer de fra en bilmesse er det kun miljøet det meldes om. Er ikke bilen hybrid eller el-drevet blir den sannsynligvis ikke nevnt. Bilstoff i VG = klimapropaganda.

Lenke til kommentar

Sett A4 facelift folkens? Synes bare den ble enda mer kjedelig, jeg. Fint design og alt det der, men likte den forrige bedre, tenker da spesielt på frontlyktene. Samme gjelder A5, selv om DTM bilen bare så helt rå ut i forhold til C63 og M3.

Tja, de har jo bare i praksis gjort den så lik A6 som overhodet mulig ... Kjempeflott for de som synes den er veldig spennende, ikke så flott for oss som synes det ikke eksisterer en eneste spennende Audi utseendemessig lengre. Når jeg kikket på Audi tidligere, tenkte jeg ofte "fin bil det der, egentlig" - gjerne førstegen. TT, forrige generasjon A4 og forrige generasjon A8. Nå gidder jeg ikke ofre de en tanke lenger. Det er så vanvittig traust at det blir trist.

 

Men det verste er jo at BMW har havnet i samme fella!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sett A4 facelift folkens? Synes bare den ble enda mer kjedelig, jeg. Fint design og alt det der, men likte den forrige bedre, tenker da spesielt på frontlyktene. Samme gjelder A5, selv om DTM bilen bare så helt rå ut i forhold til C63 og M3.

Tja, de har jo bare i praksis gjort den så lik A6 som overhodet mulig ... Kjempeflott for de som synes den er veldig spennende, ikke så flott for oss som synes det ikke eksisterer en eneste spennende Audi utseendemessig lengre. Når jeg kikket på Audi tidligere, tenkte jeg ofte "fin bil det der, egentlig" - gjerne førstegen. TT, forrige generasjon A4 og forrige generasjon A8. Nå gidder jeg ikke ofre de en tanke lenger. Det er så vanvittig traust at det blir trist.

 

Men det verste er jo at BMW har havnet i samme fella!

Satt og tenkte akkurat det samme selv, skulle gjerne sett noe dristig fra Audi snart, virker ut som de kun kjører safe. Safe blir kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått de nye felgene på dekk, og prøvd dem på. Må ha litt kortere bolter og 5mm spacere foran pluss 10mm bak for at jeg kan kjøre med dem. Men de ser ganske bra ut om jeg må få lov til å si det selv.

 

Continental ExtremeContact DW 235/40/18 foran og 265/35/18 bak :thumbup:

 

Forresten, noen fotomagikere her som aner hvordan jeg kan hindre bilen i å se rosa ut på bilder? Er det bare instillinger, eller er mobilkamera rett og slett for dårlig på slikt?

post-3895-0-73205800-1319926335_thumb.jpg

post-3895-0-12144300-1319926353_thumb.jpg

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Thanks, liker de godt selv, glad jeg ikke gikk for de sorte.

 

Så når jeg er ferdig her så er neste prosjekt quad pipes (C32 er siste AMG modell som kom med 2 eksospotter bak :( )

Og en pulley upgrade som øker kompressortrykket fra 15 til 20psi, og en ECU tune, så kommer jeg meg over 400hk også :tease:

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...