Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

I dag tidlig sto det noen kommunearbeidere utenfor innsørselen min. De blokkerte veien med en motorvogn med blålys. Og jeg skulle ut! De har ikke tid til å flytte seg så jeg må rygge ut et lite smyg jeg akkurat får plass til. Dermed må jeg rygge opp en veldig bratt, smal og lang bakke. Alt gikk igrunn greit, men det var masse sluring på clutch underveis som begynte å lukte. Lurer på hvor mye en slik clutch tåler? Dekker nybilgarantien slike clutch situasjoner, hvis clutchen skulle bli ødelagt?

 

Det luktet totalskade av bilen, men den ser ut til å funke fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så bra, første gangen jeg har pusha clutchen, så jeg fikk litt sykiske problemer. Jeg hadde for mange år siden er crosser 125cc som var en kinesisk kopi av honda. Clutchlamellene gikk i dass etter bare 2 år, og jeg var ikke slem mot clutchen. Men samtidig klarte jeg å bøye bakhjule av et lite hopp, så det er vel kanskje ikke noen overraskelse.

 

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar

Klart produsentene vil ikke ekskludere en kundegruppe, og dermed tape salg, men det blir liksom for dumt at samfunnet bare finner seg i at vi blir feitere og feitere. Det er allerede en uting at bilene blir stadig tyngre og større.

 

Kan jo heller lage en ekstra fat model for de som trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...