Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har vært borti nye 535i? Fattern har satt igang en fyr som skal sjekke ut et par tyske forhandlere. Virker ganske grom med 3L i6 med twinturbo og 306hk ^^

 

De fleste anbefaler vel 530d i stedet? Den går så å si like bra og den harmonerer angivelig bedre med automatkassa. Jeg vet ikke, men de som har prøvd bensinmotoren ser ofte ut til å ha ankepunkter, mens dieselen alltid får masse lovord. Og 535i blir jo også dyrere i innkjøp.

 

Selv ville jeg hatt bensin..

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti nye 535i? Fattern har satt igang en fyr som skal sjekke ut et par tyske forhandlere. Virker ganske grom med 3L i6 med twinturbo og 306hk ^^

 

De fleste anbefaler vel 530d i stedet? Den går så å si like bra og den harmonerer angivelig bedre med automatkassa. Jeg vet ikke, men de som har prøvd bensinmotoren ser ofte ut til å ha ankepunkter, mens dieselen alltid får masse lovord. Og 535i blir jo også dyrere i innkjøp.

 

Selv ville jeg hatt bensin..

 

Tror fattern heller hadde sykla enn å kjørt en bil med diesel, no-go med andre ord. Tror han aldri har eid en dieselbil ila sine 65 leveår. :p

 

Kjører jo en E61 525ia nå, så det vil vel bli en ganske så bra forbedring?

3.0L rekkesekser med twinturbo vel ikke så ille?

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti nye 535i? Fattern har satt igang en fyr som skal sjekke ut et par tyske forhandlere. Virker ganske grom med 3L i6 med twinturbo og 306hk ^^

 

De fleste anbefaler vel 530d i stedet? Den går så å si like bra og den harmonerer angivelig bedre med automatkassa. Jeg vet ikke, men de som har prøvd bensinmotoren ser ofte ut til å ha ankepunkter, mens dieselen alltid får masse lovord. Og 535i blir jo også dyrere i innkjøp.

 

Selv ville jeg hatt bensin..

 

Tror fattern heller hadde sykla enn å kjørt en bil med diesel, no-go med andre ord. Tror han aldri har eid en dieselbil ila sine 65 leveår. :p

 

Kjører jo en E61 525ia nå, så det vil vel bli en ganske så bra forbedring?

3.0L rekkesekser med twinturbo vel ikke så ille?

 

En 535i er vel i noe i nærheten av en drømmebil for meg. Har bare såvidt prøvd den i vanlige 5-serie, men har kjørt en del 5 GT med den motoren.

 

Den har alle fordelene som dieselmotoren har (rent bortsett fra pris og forbruk), men oppleves som både kvikkere og mer kultivert. De nye sekserdieselene er herlige, men jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt.

 

Det er ikke så veldig mye annet å si enn at det er et veldig godt valg - hvis man har råd til det.

 

Forskjellen i opplevelse fra en E60 525i vil nok være formidabel. Nå vet jeg ikke om han har kjørt F10 i det hele tatt. Hvis ikke kommer han nok til å få en veldig positiv overraskelse. 5-serie er uten tvil det beste valget i den klassen om dagen. I mine øyne er den et helt hakk over både nye A6 og E-klasse.

Lenke til kommentar

Ok, lyktene så definitivt ikke like jalla ut på det bildet som enkelte andre. Gleder meg til å se coupe versjonen.

 

Er enig i at de burde la panseret gå helt ned for å ikke få den særs skjemmende glippen over, men det er tydeligvis designet de har gått for i alle de nye modellene. Sikkert for å gjøre det dyrere å bytte emblem når de blir slitt :whistle:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

En 535i er vel i noe i nærheten av en drømmebil for meg. Har bare såvidt prøvd den i vanlige 5-serie, men har kjørt en del 5 GT med den motoren.

 

Den har alle fordelene som dieselmotoren har (rent bortsett fra pris og forbruk), men oppleves som både kvikkere og mer kultivert. De nye sekserdieselene er herlige, men jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt.

 

Det er ikke så veldig mye annet å si enn at det er et veldig godt valg - hvis man har råd til det.

 

Forskjellen i opplevelse fra en E60 525i vil nok være formidabel. Nå vet jeg ikke om han har kjørt F10 i det hele tatt. Hvis ikke kommer han nok til å få en veldig positiv overraskelse. 5-serie er uten tvil det beste valget i den klassen om dagen. I mine øyne er den et helt hakk over både nye A6 og E-klasse.

 

Kult kult, det høres bra ut :) Blir nok en F11 i dette tilfellet.

Du sier du har kjørt en 5er GT, hvordan er den å kjøre? Like stor som den ser ut? Virker for meg mer som en motorveiscruiser enn en man drar ut på små og dårlige veier her i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...