Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Er det ikke litt Honda S2k over fronten på den?

 

Also - ganske fett: http://www.bilnorge....l.php?aid=38468

 

Digger dette, men går nok fort fire-fem år før du ser det på de eksklusive modellene i premiumsjiktet og deretter noen år før de kommer til vanlige premiumbiler og så noen år før de kommer til biler de fleste har råd til her i Norge...

 

Vet du hvordan det blir med denne lystypen og norske vinterforhold? Er det ikke et problem med LED at de ikke avgir særlig med varme, med andre ord så tiner de ikke isen på lyktene like bra som halogenlykter?

 

Godt poeng, og jeg vet ikke varmeutviklinga på LED. Audi A6 kan jo leveres med full-LED som bruker totalt 35-40 watt pr lykt mot, ja hva kan det være, 55 watt pr xenon-pære?

 

Men hvis Audi gmbH ikke har tenkt på tåkedannelse og frost på frontlyktene på A6 når de konstruerte full-LED, ja da må jeg si meg selv ganske imponert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

En liden degresjon fra min orgniale plan på 1.8TQ, men hvordan er Polo sin 1.4 GT Sport på 80HK?

Honestjohn:

Beware of 1.4 engine failures. Report of bore ovalisation on a 1.4 happening twice after 7,000 and 15,000 miles, necessitating two new engines. (Probably due to a duff injector, if they were not replaced at the same time.) Further reports of this from other readers. May also suffer from cracked exhaust valves costing £1,600 to repair

 

Jeg hadde personlig heller sett etter en Polo TSI, men de er nok noe dyrere.

Lenke til kommentar

Vil tro det er en helt annen opplevelse å kjøre 1.8TQ enn en 80hk 1.4

Nå som snøen kommer så er det jo ekstra digg med Quattro også.

 

En svenske jeg kjenner gjennom onlinespill bestilte seg akkurat denne:

http://www.volvocars.com/se/footer/Pages/VDS.aspx?vdsparam=bG9hZF9jb25maWc9aG16SW1QcFhROG5nVDZiNU05cHo=

 

Flott bil til en helt grei pris. Synd samme modell kommer seg på nesten 670.000 her til lands, når Jens har fått sitt.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Joda, men ser nå at jeg må opp i en pris jeg ikke synes bil er verd for å få en 1.8TQ (for ikke å snakke om forsikring). Jeg faktisk ikke noe spesielt stort behov, mer lyst :)

 

TSI er vel 2010 og nyere, som også gjør at prisen blir høy

 

Takk for input Henrik, men jeg tenkte faktisk på om hvor sprek den er. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Takk for input Henrik, men jeg tenkte faktisk på om hvor sprek den er. Noen som har peiling?

Har ikke noe erfaring med den motoren selv, men fant dette:

Motor - Hva i all verden?

 

Det som gjør alt til en skam er motoren. Her står det både GT og SPORT på bilen, sota vindu og store felger har den også. Pluss på de røde sømmene i sete og interiør og du har skapt en del forventninger. Det hadde i alle fall vi, men de ble lagt i grus etter ca. 10 meter. For bilen er ikke noe annet enn en helt normalt motorisert småbil.

 

Fra: http://www.motorguiden.no/tester1/5-vanligefamilie-biler/15-test-volkswagen-polo-gt-sport-14

 

Edit: 131NM og 0-100 på 12.2 sekund er heller ikke mye å se til.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

En liden degresjon fra min orgniale plan på 1.8TQ, men hvordan er Polo sin 1.4 GT Sport på 80HK?

Honestjohn:

Beware of 1.4 engine failures. Report of bore ovalisation on a 1.4 happening twice after 7,000 and 15,000 miles, necessitating two new engines. (Probably due to a duff injector, if they were not replaced at the same time.) Further reports of this from other readers. May also suffer from cracked exhaust valves costing £1,600 to repair

 

Jeg hadde personlig heller sett etter en Polo TSI, men de er nok noe dyrere.

 

 

Polo GT hadde vel bare bluemotionskjørter, noen ganske kule felger og et GT-emblem?

 

Har ikke hørt mye galt om 1,4 TSI, men avvik finnes vel alltid? Ikke vært et rapportert gjentakende problem, det som var nevnt på engelsk over her..

 

Vedr Polo TSI:

Vet ikke om jeg reklamemessig kommer Møller i forkant her, men de lanserer straks 1,2 TSI 90hk til Polo med priser under 200k for innstegsmodell Comfortline. Kunne kanskje vært noe? Kommer til Norge tidlig neste år, men kan bestilles fom i dag..

En Highline ender vel på 205.000 uten DSG/225.000 med DSG...

Lenke til kommentar

Jepp, kanskje ikke VAG, men hva med Corsa 1.6 Turbo "GSI" ?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28050588

 

Trenger på ingen måte å være VAG, ramla bare tilfeldigvis over den med søkekriteriene mine :p Corsaen var jo et interessant alternativ! Ikke noe spesielt pent dashboard og setene så litt stusselige ut, men ellers en grei bil :)

 

@Bejllesau

Hvis det var rettet mot meg, så blir 200k mer enn jeg ønsker å bruke på en bil. Iallefall når jeg er i den situasjonen hvor jeg ikke trenger en :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ser selv etter noe med 1,8T i avant utførelse i disse dager :D

Da er vi 2, om ikke avant(samboeren liker ikke stasjonsvogn x]) så iallefall en sedan :-)

 

biskop, angående forsikring, du kan vel sette bilen på faren din, med deg som "medeier" og så ha forsikringen på han?

Hadde jeg vært deg hadde jeg fått faren din til å ringe forsikringsselskapet å spør følgende:

"Jeg har planer om å kjøpe en bil som min sønn skal være medeier i, kan han kjøre bilen i Stavanger når jeg bor i Trondheim?"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hadde jeg faktisk hatt en far som var så sammarbeidsvillig at han ville hjelpe meg med forsikringen, så hadde nok det vært en ganske kurrant sak! :p

Åja, gikk utifra du hadde det ettersom du stilte det spørsmålet som du gjorde tidligere :whistle:

 

Forsikringspremien er helt latterlig, husker godt når jeg sjekka forsikring på bilen jeg har nå og gjensidige helt oppriktig mente at 24 000 i året var et godt tilbud!

Lenke til kommentar

Hadde jeg faktisk hatt en far som var så sammarbeidsvillig at han ville hjelpe meg med forsikringen, så hadde nok det vært en ganske kurrant sak! :p

Åja, gikk utifra du hadde det ettersom du stilte det spørsmålet som du gjorde tidligere :whistle:

 

Forsikringspremien er helt latterlig, husker godt når jeg sjekka forsikring på bilen jeg har nå og gjensidige helt oppriktig mente at 24 000 i året var et godt tilbud!

 

Jeg måtte ut med 23.000kr hvis jeg skulle hatt min, sett med forsikringsselskapets øyne, ekstreme superduper raske racerbil med en gigantisk turbo og minst 1500hk i mitt navn.......

Det er en familiebil ffs!!!!!!!! (Passat)

 

Endte opp med litt over 6000kr hos fattern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...