Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ekke så dum at jeg begir meg opp på fjell på denne årstiden uten vinterdekk. :)

 

Ikke alle er like smarte ser du!

 

Ene Viking-stasjonen hadde ene og alene 90 turer her lokalt i går bare for folk som ikke kom seg noen vei/nede i grøfta grunnet sommersdekk. (Usikker på om dem hadde noen andre typer turer den dagen?)

 

Kjekt med grovmønstra dekk som er "beregnet" for vinterstid, samt en porsjon fornuft når jeg ser at det er glatt ute, så kan jeg ta å legge om til vinterdekk når det har roet seg på verkstedet.

Lenke til kommentar

Må vel opp til 540i for å få V8, 535 er vel rekke seks med turbo hvis jeg husker korrekt.

 

 

Er strålende fornøyd med min 530i hvertfal, var nylig på service hos BMW og utenom sånn standard coupe filterskift og slikt var det bare ei reim som var porøs og måtte skiftes. Flott service hos BMW forresten, vaska både utvendig og innvendig, støvsuga mattene etc gratis / inkludert!

 

Finner man en som er bra vedlikeholdt så er det fantastiske biler.

 

 

Du får si ifra om farfaren din skal selge den BMWcoupeftw ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hadde vært kos med en e39 med v8! herlig lyd

Hehe, så litt på denne og: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31126962

 

Greit prisa og selv om det ikke er facelift, så er lyktene bytta(hoved argumentet med facelift for min del).

Og ja, 535i er V8 :dribble:

 

Har en kollega som jobba på Bavaria før, rust rundt panser, bakluke osv er vist det som er et utbredt problem på de bilene.

Lenke til kommentar

http://www.bimmerfest.com/wiki/index.php/BMW_E39

 

Der står det mye, blant annet:

 

The E39 cooling and belt drive system is comprised largely of plastic. These parts will begin failing around 80-100k miles, and , it is much better to do an ENTIRE Cooling system overhaul. A leak or minor overheating the beginning of a series of problems. Other items (like fan clutch, fan blade, radiator) will soon follow. It makes perfect sense to do the whole system. It saves you money and headache down the road.

 

Under no circumstances should you ever operate the vehicle if the temperature gauge goes past the 12 o'clock mark! Stop immediately and get a tow, unless you do not object to replacing your engine (or car).

 

 

 

 

 

Dette er hva jeg har forstått det største problemet utenom rusta ved bakluka.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...