Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo galskap. Nå mener jeg IKKE sykler med rekkefirer, men choppere ol. fra Harley Davidson med V2ere, det er disse som er øredøvende. Det er dessverre ikke kult å gjøre en hel småby døv hver gang det er sol her.

Ikke går de spesielt bedre enn lettsykler heller så det tar jo sin tid før de er forbi.

Lenke til kommentar

EEh du har ikke kjørt en nyere Harley da skjønner jeg..

De er jo lydløse, så da er problemet løst.

 

Ang eksos, ble jeg med "effekt"-potte stoppet i teknisk langs vegen. . Vegvesen-persones mente det bråka for mye, og jeg ble sendt på statens vegvesen for kontroll etter å ha bytta til original. Da jeg møtte opp, var alt jeg trengte å gjøre å gi litt gass utenfor hallen og da var kontrolløren fornøyd. Merk at det var to forskjellige kontrollører. Hadde jeg vært eldre enn 18 år, som jeg var da, hadde jeg krevd dokunentasjon på at lydnivået var for høyt, og ikke at kontrolløren bare mente noe...

Lenke til kommentar

Ikke går de spesielt bedre enn lettsykler heller så det tar jo sin tid før de er forbi.

Nyere 4-takts lettsykler er jo en pest og en plage med slike åpne potter som ungdommer slenger på de.

Bråker som en rallybil men går som en plenklipper, meget flaut å høre på at disse kjører rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den er oppgitt med det fra fabrikk, kommer noen greit høye smell med spjeld åpent, så kan ikke være langt unna.

Det er jo standstøy som oppgis, dette ved 2/3 av effekttoppen er det vel.

Til sammenligning er min bil oppgitt til 89,8 i dokumentene jeg har, den er også langt fra stille (med spjellene åpne)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...