Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

 

Blir en dieselbil noengang varm i -25? :p

 

På min snart 11 år gamle A6 er det et valg i menyen til klima som heter noe alla "ekstra oppvarming - av - auto" og på auto er det visstnok et elektrisk element som varmer opp luften litt når det er kaldt ute og motor er kald. Kommer lunkavarm luft med en gang selv om det fryser ute, og tiner opp vinduene umiddelbart ihvertfall (Y)

 

Var dette på min Passat fra 2006 også. Aldri problem med varme i bilen, men tok tid før selve motoren ble varm. Da denne sluttet å fungere (garanti) merket jeg også at motoren ble enda senere varm i tillegg til kupéen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

De fleste blir nok ikke det, men de E-klassene har et elektrisk varmeelement på 1700W som gir varme i kupeen i det minste.

Har ikke de fleste mb diesel en ebersprächer blokkvarmer? Min -02 C220 hadde det hvertfall.

 

Du tenker på dieselvarmer vel?

Det er ikke så vanlig lenger, 211 har fra den kom hatt elektrisk tilleggsvarme på biler med traktormaskineri (diesel) og de med de minste bensinmotorene.

Lenke til kommentar

Følger litt med på A6 markedet, denne blitt lagt ut for andre gang. Eneste fine er den største motoren og luftfjæring. Ellers er det ingenting. Lykke til med salg sier jeg bare... er hverken elseter eller adaptiv cruise en gang. Og ikke engang LED-baklys (visste ikke denne fantes uten LED baklys en gang?) da har man virkelig spart hver eneste krone når man kjøpte nybil til nærmere millionen uten å bruke noen hundrelapper på LED lykter bak

 

https://www.finn.no/109440076

Haha, det sier jeg også.. Stusser når jeg ser slike... T.o.m. din A6 av forrige modell var sjelden å se uten xenonlys. Men både den og nåværende er uten LED baklys når man ikke har xenon/LED foran. Trodde ikke du fikk nåværende A6 uten xenon/LED, men i utlandet gjør du nok det.

Lenke til kommentar

 

Følger litt med på A6 markedet, denne blitt lagt ut for andre gang. Eneste fine er den største motoren og luftfjæring. Ellers er det ingenting. Lykke til med salg sier jeg bare... er hverken elseter eller adaptiv cruise en gang. Og ikke engang LED-baklys (visste ikke denne fantes uten LED baklys en gang?) da har man virkelig spart hver eneste krone når man kjøpte nybil til nærmere millionen uten å bruke noen hundrelapper på LED lykter bak

 

https://www.finn.no/109440076

Haha, det sier jeg også.. Stusser når jeg ser slike... T.o.m. din A6 av forrige modell var sjelden å se uten xenonlys. Men både den og nåværende er uten LED baklys når man ikke har xenon/LED foran. Trodde ikke du fikk nåværende A6 uten xenon/LED, men i utlandet gjør du nok det.

Min modell ser jeg faktisk en del uten xenon foran, dog nesten alltid med LED bak. Min har alt utstyret tilgjengelig på tiden egentlig, til og med Møller sa det var en av de fineste utstyrte de har hatt innom.

Lenke til kommentar

Tips til hvem jeg kan høre med om jeg vil få profilert bilen min gratis / så billig som mulig? Kan gjerne kjøre rundt i en reklameplakat liksom, har hørt litt rundt med betsson og sånnt, men dem fleste sponser ikke privatpersoner liksom

Har betsson (og andre bettingselskap) i det hele tatt lov å profilere seg gjennom reklame i Norge? (tar det for gitt at du befinner deg i Norge)

 

Er dette noe du ønsker for å tjene penger?

Lenke til kommentar

"- Søppelbil kjørte inn i populær skiløype i Nordmarka"

 

Darkbill, har du kjørt offroad i dag?

Haha, nei, er nok ikke meg. Samme skjedde der ifjor hørte jeg på jobben her. Vet ikke om det faktisk er skispor eller kun brøyta for å skøyte på ski. Om det er sistnevnte er det jo ikke så rart at en som ikke er kjent på ruten kjører der han alltid kjører på sommeren. Uhell skjer de beste..

Lenke til kommentar

 

Tips til hvem jeg kan høre med om jeg vil få profilert bilen min gratis / så billig som mulig? Kan gjerne kjøre rundt i en reklameplakat liksom, har hørt litt rundt med betsson og sånnt, men dem fleste sponser ikke privatpersoner liksom

Har betsson (og andre bettingselskap) i det hele tatt lov å profilere seg gjennom reklame i Norge? (tar det for gitt at du befinner deg i Norge)

 

Er dette noe du ønsker for å tjene penger?

 

 

Kun for å få folie på bilen, trenger ikke å tjene en krone. Ser jo reklame for dem overalt heletiden

Lenke til kommentar

Haha, nei, er nok ikke meg. Samme skjedde der ifjor hørte jeg på jobben her. Vet ikke om det faktisk er skispor eller kun brøyta for å skøyte på ski. Om det er sistnevnte er det jo ikke så rart at en som ikke er kjent på ruten kjører der han alltid kjører på sommeren. Uhell skjer de beste..

Det er en oppkjørt løype de bruker ganske mye ressurser på å få klar tidlig hvert år.

De sjåførene som har kjørt inn der må man med god samvittighet kunne kalle relativt korte..

Lenke til kommentar

Tips til hvem jeg kan høre med om jeg vil få profilert bilen min gratis / så billig som mulig? Kan gjerne kjøre rundt i en reklameplakat liksom, har hørt litt rundt med betsson og sånnt, men dem fleste sponser ikke privatpersoner liksom

Hvis ikke du er kjendis eller har en bemerkelsesverdig bil tror jeg bare du kan glemme det. Hvis noen skal sponse må det jo bli et foliefirma, som legger folien med logo så du blir en rullende reklame for godt arbeid - men igjen, da må du nok ha en bil folk gidder å snu seg etter.
Lenke til kommentar

Såpeglatte veier er ikke noe å spøke med. Fredagen endte med en tur i grøfta..

Seilte av isen rett i en stein. Heldigvis var det ikke så stor fart :s

Av det jeg kan se er det panser, ei lykt, støtfangeren og ekstralyset som har fått seg en trøkk. Radiatorvifta går rundt og har ikke oppdaget noen lekkasjer.

Mon tro hva taksten på dette blir

Endret av Jokerjævel
Lenke til kommentar

 

Hvorfor kan ikke folk lære seg å merkeregisteret annonser som solgt?!?! Ufattelig mange jeg sender lang og interessert e-post til både på bil og andre ting og får bare 'Beklager solgt'.

Hvorfor sender du en lang e-post som første kontakt? Første du bør spørre, er om bilen er til salgs enda.

Fordi jeg vet hvordan det er å få useriøse henvendelser, så jeg kan like gjerne framstå som en seriøs kjøper når jeg først tar meg tid til å ta kontakt. Spørre om eierhistorikk, slitedeler, alder på eier osv.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor kan ikke folk lære seg å merkeregisteret annonser som solgt?!?! Ufattelig mange jeg sender lang og interessert e-post til både på bil og andre ting og får bare 'Beklager solgt'.

Hvilken biler er det du har på radaren? For utenom ny A6 :)
Egentlig ny generasjon A6 med alle hjelpemidler, men jeg ser på mange 'forslag' på Finn. Dog er jeg egentlig mest/kun interessert i stasjonsvogn med større motor, automat, assistentsystemer og god komfort.

 

Ellers følger jeg også med på et lagret søk på alle Subaru med 200+ hk.

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

Såpeglatte veier er ikke noe å spøke med. Fredagen endte med en tur i grøfta..

 

Seilte av isen rett i en stein. Heldigvis var det ikke så stor fart :s

 

Av det jeg kan se er det panser, ei lykt, støtfangeren og ekstralyset som har fått seg en trøkk. Radiatorvifta går rundt og har ikke oppdaget noen lekkasjer.

 

Mon tro hva taksten på dette blir

Kjiiipt... Kom regn til tross for flere minusgrader hjemme også. Jeg vet selvsagt hva årsaken var. Jeg vasket bilen på fredagen, siden det var ganske tørt og fint og meldt fint videre. Da kan du banne på at det likevel kommer nedbør. Men jeg forstår jo nå at det likevel er som en bagatell å regne sammenlignet med hva du opplevde :)  Får håpe det ikke blir så dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...