Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Skal godkjenne senkesettet på e60-en. Er det noen som har noen gode tips i forbindelse med det? 

Jeg har bestilt time på Risløkka, fordi de hadde første ledige time. Noen steder kan det være vanskelig å se hva som står på fjærene, fordi fjærklemmene slet vekk noe av lakken. Det går såvidt å tyde hva som står på fjærene, men jeg er redd de kan henge seg opp i slike ting? 

Jeg vet jeg må ha med stemplede hjulstillingspapirer, TUV-papirer og vognkort del 2. Er det noe annet jeg bør tenke på? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må være innenfor reglene på høyde, fleste senkesett er bare godkjent innenfor en viss grad av senkning

SVV har også en slik kloss som bilen må klare å kjøre over som simulerer en fartshump

I tillegg er det vel papirer på at lysene er justert i og med at bilen er senket og får en annen stance / høyde foran og bak som kan gjøre forskjell på hvordan lyset står.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Selvsagt avhengig av kvalitet, felgtype, dekk osv, men rent generelt sett, hvor lenge kan en bil vanligvis stå lagret i ro på hjulene sine før de kan bli skeive og lage ubalanse?

Lenke til kommentar

Klarte å lete frem vognkortene på flere tidligere biler pappa har eid. Har tydeligvis ikke vært noe gledelig eventyr på disse bilene etter at han solgte dem videre :p

 

BMW E30 325 (1986) - Vraket 2001. Han tok denne inn til Norge når den bare var 3 måneder gammel. (Angrer noe brutalt på at han solgte denne).

BMW E30 325ix (87) - Avskiltet 2006, og tydeligvis ingen historikk siden.

Fiat 125 Ritmo Abarth - Vraket 1997

Golf GTI Mk2 - Vraket 2007

 

For at slike biler skal bli vraket, må de jo nesten ha blitt kræsjet, eller at de faller fra hverandre av rust? Bør jo være ganske lette biler å selge videre til langt over vraktpant, nesten uansett stand?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Kjøpte meg Leaf i dag. Meh..

Når du først skulle skaffe deg elbil, hvorfor kjøpte du den eldste og kjipeste? Jeg har selv en Soul, og den er milevis bedre. Skulle jeg kjøpt ny i dag ville det nok vært en Ioniq, evt en Ampera-E.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg tenker at du allerede gir fra deg ballene når du kjøper en i-miev, leaf eller ion, så jeg ville bare droppet utseende som en faktor.

For det er kjempetøft å bruke masse unødvendige penger på bom, drivstoff, forsikring og årsavgift når bilen bare er et rent fremkomstmiddel til pendling eller hva? ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...