Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg satt og tittet på prisene på ny MB. Hvordan i all verden er CLA dyrere enn C-klasse med samme motor?! CLA har jo til og med FWD i motsetning til C-klasse, i tillegg til å være mindre!!

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må kjøpe meg vedlikeholdslader til bilbatteri i morgen. Noen som har tips om en solid en? Er Biltema sine greie? Denne for eksempel?

Det ser ikke slik ut.

Finn deg en vedlikeholdslader hvis det er det du skal ha, sørg også for at den er til riktig type batteri. AGM og blybatterier lades med ulik spenning.

Lenke til kommentar

Jeg satt og tittet på prisene på ny MB. Hvordan i all verden er CLA dyrere enn C-klasse med samme motor?! CLA har jo til og med FWD i motsetning til C-klasse, i tillegg til å være mindre!!

Kanskje noen forskjeller mtp utstyr?

 

Cla frir til hipstere, bilen ser ikke ut.

 

Nei det er C,E og S klasse som er skikkelig mercedes.

Lenke til kommentar

Apropos MB... Surfa litt rundt (på norske sider) etter GLC 350e coupé (altså hybrid-varianten), men det er jo praktisk talt ikke noe å finne. Ville trodd denne burde pushes mer fra MB sin side, ser jo ganske snasen ut. mht. både utseende, ytelse og pris!

 

Noen som vet noe om denne?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Startprisen er kanskje ikke så verst, men det er tross alt Mercedes vi snakker om, må regne med å legge til 100-150k for å ha så noenlunde OK eksemplar.

Fort 700k mao. for en relativt liten bil, og andre hybrid alternativer er langt billigere, f.eks. Outlander Phev, V60 D6 AWD Plugin eller Rav4 Hybrid (riktignok ikke plugin?).

 

Forgjengeren GLK solgte ikke akkurat i bøtter og spann den heller, til tross for "alle" ville ha cross-over den gang den ble lansert. 

En bil som er for de som absolutt skal ha en Mercedes cross-over, og ikke for massene. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Uansett, prisen i seg selv er nok til at det ikke er en bil for massene.

Folk flest gidder ikke å betale 200k mer bare fordi det er "premium", eller fordi den ser litt bedre ut.

 

Hva som er en pen bil er uansett veldig individuelt, noen kan syns GLC 350e er rævstygg og syns Outlander PHEV er en fryd for øye satt helt på spissen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hva er levetiden på registerreimer i tid? 

Har avtalt å kjøpe en bil som har stått lagret i 11 år. Før bilen ble satt bort ble registerreima byttet. Motoren har vært startet hvert år den har stått lagret. Så registerreima har stått på bilen i 11 år og bilen har i mellomtiden blitt kjørt kanskje ett par tusen kilometer. Jeg skal bytte registerreima til uka, men må jeg vente til jeg har byttet reima med å bruke bilen? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Registerreimer blir som mye annet med gummi, tørr og sprø over tid.
Da kan en tagg ryke veldig fort, og katastrofen er et faktum.

 

Du kan eventuelt sjekke tilstanden på registerreimen, men den er veldig ofte skjult bak et deksel, og når du har kommet så langt kan du like greit bytte :)
Alternativt er å se på tilstanden på andre reimer (til dynamo f.eks.), er de crispy så er det iallefall bare til å la bilen stå.

Lenke til kommentar

Startprisen er kanskje ikke så verst, men det er tross alt Mercedes vi snakker om, må regne med å legge til 100-150k for å ha så noenlunde OK eksemplar.

Fort 700k mao. for en relativt liten bil, og andre hybrid alternativer er langt billigere, f.eks. Outlander Phev, V60 D6 AWD Plugin eller Rav4 Hybrid (riktignok ikke plugin?).

 

Forgjengeren GLK solgte ikke akkurat i bøtter og spann den heller, til tross for "alle" ville ha cross-over den gang den ble lansert. 

En bil som er for de som absolutt skal ha en Mercedes cross-over, og ikke for massene.

 

Har du i det hele tatt sjekket hvor mye utstyr en GLC har som standard? Det er faktisk et utstyrsnivå som er helt ok for svært mange helt uten å legge på noe.

Selv jeg ville ikke lagt på mer enn max 200k på den, og jeg er svært glad i ekstrautstyr.

Går man for en vanlig SUV-utgave sparer man vel 50k i forhold til coupe-utgaven også..

 

 

Jeg er selv i gang med å kjøpe ny bil nå, det ser ut til å bli utstyr for ca 200k på den, og det er en bil som har svært mye fra før.

Da er det ca 2 ting i utstyrslista jeg ikke har krysset av (ja, det er også en Mercedes)

 

 

Uansett, prisen i seg selv er nok til at det ikke er en bil for massene.

Folk flest gidder ikke å betale 200k mer bare fordi det er "premium", eller fordi den ser litt bedre ut.

Folk med et bevisst forhold til hva de vil ha er i mange tilfeller interessert i å betale ekstra for å få en ålreit bil, det betyr noe med en helt annen kvalitetsfølelse enn eksempelvis Outlander, Rav4 og den gjengen der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Folk med et bevisst forhold til hva de vil ha er i mange tilfeller interessert i å betale ekstra for å få en ålreit bil, det betyr noe med en helt annen kvalitetsfølelse enn eksempelvis Outlander, Rav4 og den gjengen der.

 

Aldri sagt at slike personer ikke eksister, jeg sier bare at de ikke representer mangfoldet derfor selger disse dårlig.

Lenke til kommentar

 

Folk med et bevisst forhold til hva de vil ha er i mange tilfeller interessert i å betale ekstra for å få en ålreit bil, det betyr noe med en helt annen kvalitetsfølelse enn eksempelvis Outlander, Rav4 og den gjengen der.

Aldri sagt at slike personer ikke eksister, jeg sier bare at de ikke representer mangfoldet derfor selger disse dårlig.

 

De selger ikke dårlig, det er ikke noe mål at hver andre bil på veiene skal være en slik.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Registerreimer blir som mye annet med gummi, tørr og sprø over tid.

Da kan en tagg ryke veldig fort, og katastrofen er et faktum.

 

Du kan eventuelt sjekke tilstanden på registerreimen, men den er veldig ofte skjult bak et deksel, og når du har kommet så langt kan du like greit bytte :)

Alternativt er å se på tilstanden på andre reimer (til dynamo f.eks.), er de crispy så er det iallefall bare til å la bilen stå.

Jepp, reima er såpass gammel at den skal byttes til uka. Er ikke store jobben, så det blir nok bare kos. Men det hadde vært fint å kunne bruke bilen litt frem til jeg får reima. Jeg får se hvor stort behovet for bil blir. Godt tips å sjekke de andre reimene for en indikasjon på registerreimas tilstand. De reimene må også uansett byttes. Kjedelig om reima tim vannpumpa ryker.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

Folk med et bevisst forhold til hva de vil ha er i mange tilfeller interessert i å betale ekstra for å få en ålreit bil, det betyr noe med en helt annen kvalitetsfølelse enn eksempelvis Outlander, Rav4 og den gjengen der.

Aldri sagt at slike personer ikke eksister, jeg sier bare at de ikke representer mangfoldet derfor selger disse dårlig.

 

De selger ikke dårlig, det er ikke noe mål at hver andre bil på veiene skal være en slik.

 

Nei, det er nok Mercedes verste mareritt.  :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...