Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nyvasket bil:D Etter parkering og vask i går så skulle jeg parkere den i garasjen. Plutselig lå det en dam med noe flytene på gulvet. Det var selvfølgelig kjølevæske.. Mistenker at et rør har sprukket/hoppet av i bakkant av motor. Heller jeg på vann så renner det tvers igjennom.. Er litt jobb med gamle biler ja:p

 

post-113801-0-52551700-1440410051_thumb.jpg

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Med eldre biler er det alltid noe som dukker opp :) . Kjøpte meg bil for litt over 1 uke siden nå og kjørt litt mye med den, men har fått testa den skikkelig. Det jeg ikke er så begeistra er søndagsbillister som bremser ned til halve fartsgrensa bare det er en sving eller tilsvarende :p

Lenke til kommentar

Tror 17" fungerer greit, jeg har som sagt brukt 15" på min og vil påstå at det så ganske fint ut.

 

17" er egentlig den perfekte størrelsen om man skal ha balanse mellom praktisk og estetisk. Men rent estetisk så synes jeg 18" ser bedre ut, og ordet "praktisk" forsvant da senkesettet ble montert.

 

Jeg skal ta en titt på de når jeg har fått snakket litt med selger, så får jeg vurdere om jeg skal gå for 17" eller lete videre i en evighet til, før jeg tar en beslutning.

Lenke til kommentar

Pft. Så diesel for 9.57 eller var det 9.47 her om dagen. På jet (tror jeg) nittedal. Har dieselkort så jeg bryr meg ikke uansett :D Drivstoff er relativt sett ikke dyrt med tanke på hva vi utsetter miljøet for. Kostnader vs klima er liksom ingen diskusjon i mine øyne.

 

De eneste gangene jeg betaler for dristoff er når jeg fyller 98 blyfri (vpower) på M3'n. Snakker fort 14-15+ kr literen da:p

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Prisen ligger på under 10 kr/L i Danmark, og de er jo netto oljeimportører. Ikke at norske drivstoffkostnader sett i forhold til lønn er så veldig dyrt, men det burde vært mye billigere når man ser hvor mye staten tar av hver liter (65%++) og hvor mye olje Norge produserer. Selv fyller jeg enten det koster 5 eller 20 kr per liter, kjøre må man jo. Men for de som bor utenfor byen og jobber i kassa på Rema 1000 så er det jo big deal om det er en krone fra eller til.

Lenke til kommentar

Det burde blitt billigere for de som er mer avhengig av bil, i utkantstrøk feks. Her i Oslo er det galskap at det er så mange biler. Vedder på at 70% hadde klart seg helt fint uten, meg inkludert.

 

 

Forresten! Dama skal ha EU-kontroll på bilen hennes. Hvor i Oslo er det billigst/best å gå? Alle tilbud vi har fått er på 900kr, og det er jo ran. Aldri betalt så mye for en EU-kontroll før. Tips?

 

edit: Nå har vel kravene på Eu-kontroll økt. Er det derfor det er dyrere nå? Tenkte jeg ikke på før nå.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Mener 500 er vanlig for kontroll.

Gleder meg faktisk til og se om Dieselforbudet for privatbiler vil hjelpe på rushtrafikken i og rundt oslo neste år. Enten så hjelper det en del eller så bytter alle over til bensin. Det gjør ihvertfall at de som absolutt ikke må kjøre til gitte tider holder seg hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...