Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

DSC/ESP er det som redder meg hver gang. Hadde jeg skudd det av så hadde jeg sikkert slengt ræva mi inn i en annen bil.

 

Men nå har jeg gode dekk, så jeg slipper å uroe meg for det. Er det en ting som er topp prioritet så er det sikkerhet. Sladding kan jeg gjøre kontrollert om vinteren, eller på grus.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva koster det å foliere en bil matt rød, roughly pris.

Bilen det er snakk om er en 159 Wagon

Min 156 er foliert matt rød. Jeg fikk det litt billigere pga. bekjentskaper, men det vil nok fort komme på mellom 15 og 20 lapper.

 

 

Det var det jeg fryktet.. Syns 15-20 lapper er for mye for øyeblikket.

Har du bilder? :-)

Lenke til kommentar

Det var det jeg fryktet.. Syns 15-20 lapper er for mye for øyeblikket.

Det er sikkert mulig å få det billigere, men ordentlig arbeid koster. Det er mye mer arbeid enn man skulle tro!

 

 

Har du bilder? :-)

Selvsagt! :D

 

alfa1.png

 

I veldig sterkt sollys og på kveldstid ser den nesten oransje ut.

 

alfa2.png

 

Befinner du deg i nærheten av Toten en dag kan du få se nærmere på den!

Lenke til kommentar

Prisen går jo mye på kvalitet både på folie og arbeidet. Kan fort få totalprisen ned i rundt 10.000,- uten at det er snakk om vennepris, men da er fort kvaliteten deretter.

 

Skal en ha det bra gjort må en fort regne med 15-20.000,- som rånar sier. Tror totalprisen for Golfen min hadde landet på 16.000,- og noe. Jeg betalte riktignok bare for folien og resten betalte jeg ved å jobbe litt for dem.

Lenke til kommentar

Om du har intensjoner om noe annet enn sort, grått eller hvitt så gå for det! Ellers kan du bare la være! :D

Godt sagt!

 

Apropos Golf: Jeg tror jeg møtte deg på Golsfjellet i sommer! Jeg kjørte en svart Fiesta med rødt tak. Du husker det sikkert ikke, så heldigvis har jeg et fint bilde:

 

golf.png

Lenke til kommentar

Tror? Er det så ofte du møter matt eplegrønne Golf R i Norges land da? Om svaret ditt er ja må jeg ta ene telefon og bestille ny farge pronto..

Litt bedre bilde av bilen:
_MG_0188.png
 

Bare jeg som synes matt svart ser jall ut?

Nei. Både jeg, og Rånar etter litt overbevisning, er enige om at Matt sort ser i de aller fleste tilfeller stygt ut.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Hvordan er det egentlig å kjøre fra Oslo til Stavanger? Veier, antall felt osv. Litt flaut å spørre, men har aldri kjørt lenger sør i Norge enn Kristiansand...

2 felt og mye 70 sone. Bærere preg av at det ikke har blitt satset noe særlig på vei så der går tregt sammenlignet med Oslo - Kristiansand
Lenke til kommentar

Tror? Er det så ofte du møter matt eplegrønne Golf R i Norges land da? Om svaret ditt er ja må jeg ta ene telefon og bestille ny farge pronto..

[X] Matt eplegrønn golf

[X] R-merke i grillen

[X] I nærheten av der du bor

 

Greit nok, jeg var rimelig sikker på at det var deg. Kan jeg gjøre det godt igjen ved å spandere en kaffe før det blir snø på veiene?

 

 

 

Bare jeg som synes matt svart ser jall ut?

Nei. Både jeg, og Rånar etter litt overbevisning, er enige om at Matt sort ser i de aller fleste tilfeller stygt ut.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

 

Hvordan er det egentlig å kjøre fra Oslo til Stavanger? Veier, antall felt osv. Litt flaut å spørre, men har aldri kjørt lenger sør i Norge enn Kristiansand...

2 felt og mye 70 sone. Bærere preg av at det ikke har blitt satset noe særlig på vei så der går tregt sammenlignet med Oslo - Kristiansand

 

 

Er det mye trafikk? Mye kontroller? Kø? Følte meg ekstrem noob nå som ikke har utforsket noe annet enn Østlandet med bil i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...