Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

 

Mens vi er inne på Toyota :D .......

 

https://www.youtube.com/watch?v=QZx-8tBdCNI

 

 

Hahaha. Vanskelig å ikke like den. 

Eller denne

 

Man skal aldri undervurdere en Hiace på vinterføre :D Kjørte et par som drosjer oppe i Longyearbyen, og ble tipset 100€ når jeg dro den sidelengs rundt en sving av en kar med altfor mye penger og lite kjennskap til kjøring på snø og is :D 

Men, er det mulig å få en chip tunet bil godkjent hos vegvesenet, eller er det bare å gi opp før man i det hele tatt starter? 

 

Og når det kommer til bugatti'en, det er en imponerende bil, men jeg har ikke den store sansen for biler uten et fungerende bagasjerom :p

Lenke til kommentar

Hvordan ligger det i pris i forhold til ekstern chip? 

Kan både være billigere å dyrere da det er et bredt spenn i både kvalitet og pris på chip-tuning. En chip "lurer" bilen til å gå bedre/få mer trykk i railen. En chippet bil vil derfor også gjerne oppgi feil forbruk i kjørecomputeren. En optimalisering av bilen vil være et mye bedre alternativ, da du endrer bilens software og ikke prøver å "lure" den ved å koble på en chip.

 

Grunnen til at jeg sier at tuning av standardbil ikke trengs å godkjennes eller gjøres noe med mtp. lovens lange arm er simpelthen fordi Vegvesenet ikke har utstyr, eller utstyr som er riktig kalibrert, til å "ta" deg.

Lenke til kommentar

En good old fashion chipping var å bytte ut bilens originale program, det var gjerne brent på en brikke som måtte byttes ut fysisk.

 

Så har man slike bokser som manipulerer signaler, dette må ikke forveksles med en skikkelig chipping.

 

Nye styreenheter kan man optimalisere uten å bytte deler, det er en tredje variant igjen.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar
Og jeg syns heller en skrikende 2JZ med 1000 hk eller en auda pilotert av en av Alm brødrene har mye kulere lyd..

 

 

 

Ta den lyden, fjern turbo susinga + antilag, legg på litt V8 brøl så har du min lyd sånn ca :D

Skal ta en video imorgen å legge ut så skal dere få høre den i tunnell :p

 

Puffet Ris er det rart jeg har lyst på diff.sperre eller? Kvammis på bimmers sin 540i Kompressor Manuell på bane :cry:

bare SE på det!

Det er Quaife diff, OSgiken er mer aggressiv, mer responsiv og 28 cluthplater sier litt ;)

Blir sikkert bra det.

 

https://www.youtube.com/watch?v=7aK_ldePQ1E

 

https://www.youtube.com/watch?v=4FJmzXixiM4

 

Haugesund-24.jpg

 

Haugesund-27.jpg

Lenke til kommentar

Da tror jeg ikke den hadde hatt norske prøveskilter.

 

Jeg tenker meg det er en norsk stealth-millionær som har kjøpt seg et samleobjekt og ville prøve ut bilen nå som været er fint.

 

Edit: Med mindre noen kom til Norge for å eksportere en Bugatti da. Selv om "eksportere" og "Norge" ikke hører sammen i bilverdenen.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det er faktisk mer vanlig enn man skulle tro å eksportere nye biler ut av Norge. Gjerne sjeldne sportsbiler som kan være vanskelig å få tak i rett etter lansering, som f. eks. Mercedes SLS Black Series og AMG GT S. På de to modellene så var det kvotering på de første bilene. Man får jo tilbake momsen, og man betaler jo ikke engangsavgift.

 

Men er nok som du tenker en stealth-millionær.

 

Minner meg om en artikkel jeg leste her om dagen

http://www.dn.no/nyheter/finans/2015/08/14/2150/Oppkjpsfond/-jeg-har-kjpt-biler-for-20-millioner-kroner-i-r

Lenke til kommentar

Om det en stealth-millionær, så er det litt av et tidspunkt å dra frem bilen på  :tease:

 

 

Ikke veldig stealth, huset han har bygget (etter å kjøpt opp to nabo husene og revet dem) med stor garasje under og et eget kunstgalleri er helt insane! Kjøpte også nylig direktørboligen til et oljeselskap til rundt 20mil (tror jeg), var vist en god investering.

Lenke til kommentar

 

Ikke veldig stealth, huset han har bygget (etter å kjøpt opp to nabo husene og revet dem) med stor garasje under og et eget kunstgalleri er helt insane! Kjøpte også nylig direktørboligen til et oljeselskap til rundt 20mil (tror jeg), var vist en god investering.

 

 

Er det noen jeg som Stavanger-mann burde vite om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...