Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Niice lyd! Følg gjerne opp med flere! En ide hadde vært GoPro med sugekoppfeste og ekstern mic. Da kan du få både bilde og OK lyd hvor enn du er. Hvis du kjenner noen i område som har da.

 

Takktakk, ska få te det. Må satse på feste ved eksospotta under kjøring, litt fly-bys, og aks. fra stillestående, sånt er kult. Tror kanskje jeg kan få låne en go-pro men neste som står på menyen er Ny 0-100 etter kompressoren jeg har allerede gamle 0-100 før kompressoren og lydfil så får bli det først. Men venter litt siden blir sikkert bedre aks. med OSgiken differensial. De er visstknallbra sier en kompis, er de han anbefalte hvis jeg har lyst å kjøre litt på bane en gang i året eller to :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott lyd! Om du vil ha innspill så ville jeg hatt mer en baffled lyd. Høres litt mer sofistikert ut, som passer imaget til bilen.

 

Tenker litt som dette:

 

 

Also: Dør litt av videoen. Bilentusiaster i et nøtteskall. Løper rundt og tar videoer av seg selv som ruser motoren mens kona lurer på hva i svarte du driver med.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Takktakk, ska få te det. Må satse på feste ved eksospotta under kjøring, litt fly-bys, og aks. fra stillestående, sånt er kult. Tror kanskje jeg kan få låne en go-pro men neste som står på menyen er Ny 0-100 etter kompressoren jeg har allerede gamle 0-100 før kompressoren og lydfil så får bli det først. Men venter litt siden blir sikkert bedre aks. med OSgiken differensial. De er visstknallbra sier en kompis, er de han anbefalte hvis jeg har lyst å kjøre litt på bane en gang i året eller to :)

 

 

Om du ikke kjenner noen som har, så har jeg GoPro, sugekoppfeste og en OK mic i alle fall. Og litt annet foto/video-utstyr på hobbynivå. Holder til i Oslo. Bare å si ifra om du vil ha noen til å filme eller ta bilder.

 

Apropos bilder. En kompis linket meg til dette her idag. Snakk om blinkskudd, haha.

 

11180623_1117099778304230_63182885644694

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ikke veldig stealth, huset han har bygget (etter å kjøpt opp to nabo husene og revet dem) med stor garasje under og et eget kunstgalleri er helt insane! Kjøpte også nylig direktørboligen til et oljeselskap til rundt 20mil (tror jeg), var vist en god investering.

 

 

Er det noen jeg som Stavanger-mann burde vite om?

 

 

Ja, som Stavanger-mann burde du vite om Tore Christiansen(SFF) og Ole Ertvaag(HiTech). Tore er uten tvil mer PR-kåt, men Ole titter fram inni mellom han og. Bl.a er han en av penge-pungene bak sykkelverkstedet på jernbanen som er driftet av x-narkomane (tror jeg). Han er også faren til skuespilleren Ole Christoffer Ertvaag

 

Ole har et SVÆRT hus på madla. Dette er hvordan det så ut før han bygde ut. Tomten over og under kjøpte han og reiv husene.

Lenke til kommentar

Står faktisk her at Ole Ertvaag eier flere Bugattier.

 

Tore kjenner jeg til personlig, og har aldri opplevd han som særlig flashy. Mener de eide en Cayenne da de først kom ut, og hadde en ganske staslig cabincruiser, men sett bort fra det så var det ikke mange superbiler og luksusyatcher.

 

Fra et bil-perspektiv, så er ikke Tore så flashy. Men du spurte som stavanger-mann :p Men det at Tore har eget (på deling?) helikopter, som han brukte for å fly inn bøttå, trener og kapteinen til Oilers på gull-konserten, e litt flashy ;)

Lenke til kommentar

Flott lyd! Om du vil ha innspill så ville jeg hatt mer en baffled lyd. Høres litt mer sofistikert ut, som passer imaget til bilen.

 

Tenker litt som dette:

 

Snip

 

Also: Dør litt av videoen. Bilentusiaster i et nøtteskall. Løper rundt og tar videoer av seg selv som ruser motoren mens kona lurer på hva i svarte du driver med.

 

Den er litt mer dempet og sofistikert den lyden ja, ser hva du mener med at den ville passa bilen min,

Men tror det toget har gått for min del ettersom katalysatorene er fjernet og sveist opp på nytt,

er derfor den virkelig gir fra seg toner, eneste som ikke er tatt er vel innmaten i Supersprint potta.

Personlig er jeg ikke helt fornøyd med lyden fra stjerten, syns det heller mer mot V10 enn V8 hvis dere skjønner.

Vet det er en V8 men syns den lyden jeg har er mer skarp og savner den "Romlinga" og runde lyden en V8 skal ha.

 

Her er ett eksempel på slik jeg syns hadde vært optimalt (M5's S62 maskin og M62 er så og si like btw)

 

Og her er slik min høres ut sånn ca fra utsiden:

 

Min er mer "skarp" gjennom hele registeret, vil ha rund og smooth.

Ekke misfornøyd men slik det er nå høres det faktisk mer ut som en M5 E60 ved 4-6000 rpm.

Da jeg nevnte for en kamerat istad jeg har lyst å hive ut all innmaten i Supersprint potta, mente han at slik jeg har det nå er det jo "Godkjent" og det vil bli bare enda høyere lyd og det kan bli ett problem.. Den er vanvittig høy fra før! Pluss han mente det er ikke sikkert det er garantert det blir sånn V8 Rumble som jeg ønsker meg. Men etter å ha sett en del muffler delete er det visst sånn klangen blir.

 

Om du ikke kjenner noen som har, så har jeg GoPro, sugekoppfeste og en OK mic i alle fall. Og litt annet foto/video-utstyr på hobbynivå. Holder til i Oslo. Bare å si ifra om du vil ha noen til å filme eller ta bilder.

 

Apropos bilder. En kompis linket meg til dette her idag. Snakk om blinkskudd, haha.

 

Snip

 

Jo takker igjen, skal gi en lyd fra meg hvis ingen har mulighet til å låne ut :)

Go-Pro fanger visst opp veldig eksakt lyd og mestrer selv om det blir for høyt enkelte plasser har jeg skjønt.

 

 

 

 

edit: Må også dele det som skjedde når jeg skulle ned te byen idag..

Så jeg kjører først ned en lang gate der jeg bor med rett strekning, i bånn av bakken er det ett lyskryss men før lyskrysset en fartsdump. Ser det kommer en relativt lik E39 Svart touring som skal andre veien, han blinker febrilskt med fjernlysa og setter på varselblink tilogmed og stopper etter han har kjørt over fartsdumpen, men jeg blinker bare og hilser tilbake.

 

Så tar jeg til høyre i lyskrysset etter det er grønt og begynner på ny rett strekning men her er det 2 felts hver vei..

Så ser jeg pinade det at den E39 touringen kommer etter og legger seg bak meg men jeg skal til venstre i den oppkommende rundkjøringa og legger meg i venstre fila, så var det litt trafikk i rundkjøringa så kommer te ett stopp..

Jeg kjører med begge vinduene foran åpne forresten siden det har vært så varmt og deilig i det siste og fordi elsker å kjøre rundt å høre på lyden mens jeg freser..

 

Så mens jeg står der midt i trafikken er den andre E39'n i høyre feltet som skal rett fram, han sveiver ned ruta og sier "Halla!! feet bil! erre 740i eller?!" så jeg roper ut "540i!" mens jeg ruller og kjører te venstre i rundkjøringa.. :D og han bare okey nice liksom;)

 

Serr wtf.. Han skulle egentlig opp i nærheten av der jeg bodde men valgte å stalke bilen min for å vite om det var 740i? Han som lå bak burde jo også se at det er merket 540i på koffertlokket..

Bare skjønte ikke hva som var greia med opptrinnet hans liksom :laugh:

Han er vel sikkert mer BMW-Fan enn det jeg er og da blir det sånn..

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

Fikk popo på nakken i natt, rett før jeg skulle svinge av Ring 3. Hadde ganske nerver da han stod hakk ihjel med meg i 75-80 i 70-sonen, og når jeg atter på skulle svinge av så tidlig, så måtte jo det være alt for mistenkelig.

 

Tenkte instantly at nå ble the cavity-search og spontant knuste baklykter.

 

Men no harm done. De skulle bare ha seg en burger/doughnut på mikky D.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Dette er like morro hver gang.. Skolen min starter imorgen, jeg skal kjøre "Studentbilen" så tok å vaska beistet siden hadde ikke vært tatt på en uke.

 

Var bare en vaskehall som var åpen på dette tidspunket, rett før jeg var ferdig kom det 2 Bosniere og lurte på om det var stengt, så jeg bare ja de er det men er straks ferdig her så dere kan få min. Og de ble veldig glad for det, men Så begynte de å kikke :D og de bare woooow 540i liksooom.. fineste E39en noen gang har sett.

 

(Skal jeg være ærlig var det morro å få slike reaksjoner/tilbakemeldinger de første 5-10 gangene men etter det blir man drittlei, hvis dere kan skjønne hvorfor)

Og de gangene jeg ikke har vært like entusiastisk (fordi jeg har så altfor mange ganger måtte stå og fortelle om bilen, vise motoren og kjøss meg i rævva liksom til interesserte folk..) så har jeg sett at dem heller ikke har vært det.. (Fordi man ser at "here we go again" samme regla om og om igjen)

 

Men denne gangen tenkte jeg å være blid som en sol :D og det fikk sine følger..

 

-Wow aldri sett en så strøken E39!!

-Fy fan for en feet bil..

-Dude er du en mekaniker?

-Den har masse utstyr!

 

Vent litt så skal jeg åpne panseret så skal dere få se noe morsomt..

 

-WOOOOW aldri sett så stor motor i hele mitt liv !

-Fy fan kompressor i tillegg?! sett på vinger den flyr mann..

-dude er du som har montert dette?

-Råeste bilen jeg har sett på lenge!

 

og viste seg at de var BMW-folk selv og kjørte 5-Serie bare generasjonen nyere, men de likte godt at en "unggutt" som meg tok vare på en slik klassiker og de kunne ikke gi nok creds :D

Er mange som har spurt om å få kjøpe den sa jeg også og han ene bare, NEI det må du ikke finne på å gjøre, den må du ha selv!

:p

 

Blir morro å se hva slags reaksjoner jeg får på skolen imorra da, er en del bilinteresserte der også :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Livet er hardt!

 

Jeg synes det var ganske moro når jeg stod i køen på Biltema og noen unge mopedgutter satt å snakket om bilen jeg kjørte, rett foran meg. Det var den gamle SL-klassen, ikke min standard E39.

 

Hold de fettete, stygge, pølsefingrene av lakken, så skal jeg gladelig stå og snakke med deg så lenge jeg har tid.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Synes det er gøy jeg at folk kommer bort og viser interesse for det jeg har eller har gjort.

 

Også over til noe helt annet; Som om jeg ikke savnet Rangeren min nok fra før av så skal jeg gå å tidvis sikle på denne fremover..

 

Skal bli gøy å se denne ferdig med skjermbreddere, kufanger og vinsj.

 

IMG_20150823_134729.jpg

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...