Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du mener Nissan utenom Kei-car modellene de har, så vil jeg si njaa.

 

Tingen med Japan, spesielt i store byer, er at det sjeldent lønner seg å ha bil. Så om de først skaffer seg en bil så er det enten en Kei-car eller så driter de penger og kjører Ferrari. Det meste du finner i Tokyo er Toyota Comfort/Century taxier, litt som at du for det meste finner Crown Vic Yellowcabs i New York.

 

Jeg så flere Nissan GTR, og titallsvis med vanlige Nissan også. Men alt i alt så var jeg relativt skuffet når jeg kom til Japan og for det meste bare så kjedelige mikrobiler.

 

 

Noen fine spots jeg kan nevne: Nissan GTR, F10 M5, CLK Brabus/AMG, S6, AMG G-wagon, Lancia Delta Integrale, Corvette C7, Rolls Royce (usikker på mod), drøss med Ferrarier og en Gallardo.

 

Ingen AE86 :(

 

Og når det er nevnt, så var dette etter å ha vært i et land i 14 dager, og sett millioner av millioner med biler.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hadde et lite håp om at det var en del Skyline og Silviaer der se  :wee:

Har et inntrykk av at de som holder på med slike bier bor utenfor byene ja. Ser iallefall slik ut i MCM-filmene. 

Lenke til kommentar

Hjemme er ikke så lett når jeg står gateparkert. Hvordan takler folk det om jeg stikker på en parkeringsplass etter stengetid? (Skal betale avgift :D)

 

Funker bensinstasjon kanskje?

 

Edit: Lurer på om jeg skal stikke litt ut av Oslo til en parkeringsplass uten vakter og biler.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Mayweather lader opp med damer og dyre biler

 

Det er slik Floyd Mayweather elsker å framstå. Den dyreste bilen, en Koenigsegg CCXR har en prislapp på over 40 millioner kroner alene. De øvrige fire bilene har følgende prislapper: Ferrari 458 Italia - 25 millioner, Bugatti Veyron Grand - 20,9 millioner og to Bugatti Veyron - 12,5 millioner.

 

Er usikker på om jeg ville ha betalt 25 mill. kr for en 458 ;) . Spørs om det er Enzo-en hans de egentlig referer til.

Lenke til kommentar

Lekser lært i dag:

  • Det blir fort mørkt, så ikke stå på en parkeringsplass uten lyktestolper
  • Stramme og etterstramme 5x4 hjulbolter med hjulkryss tar helsa fra deg
  • Sjekk at jekken din er lav nok. Jekken var 1mm for høy, så jeg måtte lirke den under jekkpunktet
  • Legg ut de gamle felgene dine, slik at det ikke ser ut som du knapper noen sine felger
  • Få deg garasje/gårdsrom

 

Resultat:

 

Edit: Ikke spør hva jeg gjorde med en hammer...

IMG_20150828_211648.jpg

IMG_20150828_211626.jpg

IMG_20150828_223934.jpg

IMG_20150828_223946.jpg

IMG_20150828_222314.jpg

IMG_20150828_222331.jpg

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Kjøp deg momentnøkkel på biltema til 500kr. Beste investeringen jeg har gjort på lenge... (110nm er mye mindre enn du kanskje tror, og det er seriøst ikke noe du blir sliten av.)

 

Under andre nyheter; håndbrekket hang seg på ene kaliperen bak, resultat etter 5min kjøring til rema = ~400ºc temp på skiver og fin rødglød.

 Hamret tilbake wirehåndtaket med hjulkrysset og kjørte hjem igjen. Husk å smøre :p

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

"Kjøp deg momentnøkkel" var det jeg tenkte når jeg deiset håndflaten min i ansiktet mitt. Dessverre så er det litt sent å kjøpe seg momentnøkkel når klokken er 22:00, Biltema er stengt og du er langt ute i skauen med 3,5 hjul med halvskrudde bolter.'

 

 

En annen ting: Automatkassen min må virkelig ha lidd med feil rulleomkrets. Det var natt og dag forskjell på de gamle og nye hjulene mine når det kom til hvor glatt, riktig og hyppig girkassen min girte.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...