Gå til innhold

– Microsoft vurderer å redde Winamp


Anbefalte innlegg

Her er jo sjansene ganske store for at MS kjøper WinAmp da. I all sannsynlighet blir nok WinAmp fjernet og MS tar det de synes funker bra og implementerer det i Mediaplayer. Egentlig så er det ikke noe dårlig ide, men forstår at noen er skeptiske.

 

Sidenote: Har for øvrig ikke brukt WinAmp siden de lanserte versjon 5. I dag er det Mediamonkey det går i istedenfor :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da blir vel Winamp i så fall bloatware og en metro eller metrolignende app som tar 99,9 til 100% av skjermen. Stikk motsatt av det Winamp opprinnelig stod for.

Det hadde vært ypperlig. Det mangler en god mediespiller til tablet bruk, det som metro grensesnittet er ment for. Det mangler forsåvidt også en god mediespiller på windows phone.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Det var et par gullkort i denne tråden. Greit at man ikke liker MS, men det er ikke alltid det passer med klipp- og limsitatene man har liggende et Word Perfect dokument.

 

Til slutt syr de det vel sammen med mediaplayeren og har effektivt avlivet en konkurrent gjennom oppkjøp, forkrøpling og sammenslåing.

 

Leste du artikkelen? AOL har besluttet å avlive WinAmp. De blir kvitt denne svært brysomme konkurrenten uansett.

 

Inget håp om Microsoft overtar, det er hvertfall klinkende klart.

 

Nei da er det bedre å la hele spilleren dø, framfor at store stygge MS får tak den. Det er ikke godt å vite hva de vil finne på. Nei, la heller Winamp leve sitt glade liv hos AOL.

Lenke til kommentar

Håper virkelig at Winamp blir reddet!

Brukt det siden slutten av 90-tallet og fortsatt i dag - enkel spiller som spiser det jeg trenger av lydformater! :)

 

Har nok tapt en del brukere til Spotify og andre streaming-kunder, men for de som fortsatt har en del lokalt lagrede filer så vil jeg si at programmet er meget bra :)

Lenke til kommentar

Da blir vel Winamp i så fall bloatware og en metro eller metrolignende app som tar 99,9 til 100% av skjermen. Stikk motsatt av det Winamp opprinnelig stod for.

 

Winamp stod ikke for å ikke være bloatware. Det var den opprinnelige media-avspilleren. På denne tiden var konkurransen mer eller mindre fraværende. Med unntak av Cubic Player og senere Sonqiue så var det rett og slett ikke noen alternativ til Winamp når det dukket opp. Og det Winamp gjorde, gjorde den bra.

Lenke til kommentar

Når jeg en an gang i blant gang har mp3 filer på maskinen bruker jeg fortsatt winamp. Men nå er det så sjeldent at jeg som regel har installert windows på nytt siden sist, så winamp må installeres i samme slengen for å få hørt på filene...

Endret av Xeesi
Lenke til kommentar

Øh... hallo? Nullsoft? De dannet sin egen nettradioprotokoll med stor suksess, har et STORT nettverk av online musikkstasjoner, og videostasjoner? På toppen av det utviklet WinAMP folkene noen av de kodeksene som blir brukt i WinAMP i dag. Det er MYE mer verdi i WinAMP som en helhet, noe som Hardware.no brukerene tydligvis ikke er klar over.

Personlig ser jeg det muligens som en utfordring mot Spotify og den slags - "men hva med Xbox music, da?" Microsoft er en av de firmaene som ikke bare får departemangene til å jobbe sammen, men faktisk at departemang konkurerer mot hverandre - og vist, BARE VIST, de lager en cloud mp3 player (altså noe som bruker SkyDrive samtidig som den gir tilgang til for eks Xbox Music sin streamingtjeneste), med en klient på Windows som kan bytte mellom standard Windows GUI og Metro... som kan synkronisere mellom maskiner og mobiltelefoner... samtidig som brukeren har tilgang til de mange radiostasjoner og video stasjoner jeg snakket om tidligere, som ALLEREDET er ettablert...? Det er MYE Microsoft kan gjøre med WinAMP...

Endret av Third3ye
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Sier vel ganske mye om deg.

Nei, jeg har hørt om spotify, det faktum at jeg aldri har hørt om den betyr bare at den ikke er noe stor eller populær...

Regner med at det LoveAmiga sikter til er at Winamp var noe alle som hørte på musikk på PC brukte på '90-tallet. Sånn sett sier det noe om deg og om Winamp:

1. Du er for ung til å ha fått med deg Winamp sin storhetstid, uten at det er noe negativt eller har noen betydning for noen.

2. Winamp sin popularitet er i dag ikke særlig stor. Jeg vet om bare to personer som fortsatt bruker den daglig. Fatter ikke hva MS skal med Winamp. Skal man ha en skikkelig tredjeparts media player til Windows i dag, er det VLC Player som er tingen, og den kommer snart til Windows Store i modern UI-stil også. Om de kjøper den, bør de gjøre den open source, så den kan leve videre under kontroll av entusiaster for nostalgiens skyld. Winamp har sin velfortjente plass i historien om ikke annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...