Gå til innhold

– Microsoft vurderer å redde Winamp


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Regner med at det LoveAmiga sikter til er at Winamp var noe alle som hørte på musikk på PC brukte på '90-tallet. Sånn sett sier det noe om deg og om Winamp:

1. Du er for ung til å ha fått med deg Winamp sin storhetstid, uten at det er noe negativt eller har noen betydning for noen.

2. Winamp sin popularitet er i dag ikke særlig stor. Jeg vet om bare to personer som fortsatt bruker den daglig. Fatter ikke hva MS skal med Winamp. Skal man ha en skikkelig tredjeparts media player til Windows i dag, er det VLC Player som er tingen, og den kommer snart til Windows Store i modern UI-stil også. Om de kjøper den, bør de gjøre den open source, så den kan leve videre under kontroll av entusiaster for nostalgiens skyld. Winamp har sin velfortjente plass i historien om ikke annet.

Jeg er født i 1991 så jeg er gammel nok til å kunne fått med meg slike ting men jeg brukte ikke internett før jeg var på videregående og heller var jeg ikke interresert i musikk som liten så derfor har jeg ikke hørt om winamp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Nyere versjoner av winamp er fullt brukbare hvis du stripper den for Winamp agent, library, videosupport, 7digital bundle (7digital er for øvrig bra, men ikke som en winamp bundle) og resten av driten. Kjør på et classic skin i tillegg, og man er tilbake til 2.95, men er fri for en del bugs som ble rettet i etterkant.

 

Selv bruker jeg winamp til å spille flac på jobb. Hjemme blir det stort sett XBMC, men som en enkel avspiller er winamp fortsatt konge.

En av mange kjekke ting med winamp er ymse plugins. F.eks. at man kan konvertere .mods/.it/andre tracked musikkformat og .sid til .wav med Nullsoft disk writer.

 

Min Winamp 5.65 i god gammel drakt:
QVVJejha.jpeg
Vm5DUXEr.jpeg

 

Leve Winamp! De som ikke var med på mp3 revolusjonen har virkelig gått glipp av et stort stykke datahistorie.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Med mindre man holder seg til versjon 2.91 :p

 

2.91 er en god versjon, men personlig foretrekker jeg 2.95, som hadde noen av funksjonene fra 3.0 og de senere versjonene, uten alt styret som fulgte med og som ellers var ganske lik 2.91.

Har fortsatt 2.95 installert i tillegg til den hittil nyeste versjonen (5.666). Hadde ikke klart meg uten. WinAmp er det første jeg installerer når jeg får hendene mine på en ny maskin. Til og med før bedre nettlesere enn IE.

 

Perfekt for meg som foretrekker å ha musikken min lagret lokalt fremfor å styre med streaming. Både for bedre utvalg og bedre kvalitet.

I tillegg har jeg sansen for WinAmp for Android, selv om den tidvis er litt ustabil.

 

Og så er det jo så herlig med plugins (som favoritten min AMIP som jeg bruker for å spamme "Hvilken sang hører du på nå?", og skins også, for den saks skyld. Har fortsatt en mappe med noen hundre WinAmp-skins liggende fra gamle dager, selv om jeg i disse dager bare kjører på med classic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...