Gå til innhold

Kina-telefoner, erfaringer og nyheter med mer


kimare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Noen som vet om den kommer til Norge ? Hadde tenkt å kjøpe samsung galaxy note 7 men en mobil til 8500 kr er uaktuelt . Skal ha Huawei da det er nærmeste konkurrent . Apple ser jeg på som veldig uinteressant og dårlig .

Tatt ifra swedroid.se

 

"Vi lanserar inte Mate 9 eller Mate 9 Porsche på den nordiska marknaden. Utan att säga för mycket kommer vi under denna månad att återkomma med information om en mycket spännande och prioriterad produkt i Norden som vi tror kommer att uppskattas av svenska konsumenter.” --Peter Lundkvist, marknadschef på Huawei Sverige"

Lenke til kommentar

Noen som vet om den kommer til Norge ? Hadde tenkt å kjøpe samsung galaxy note 7 men en mobil til 8500 kr er uaktuelt . Skal ha Huawei da det er nærmeste konkurrent . Apple ser jeg på som veldig uinteressant og dårlig .

Vil tro at Xiaomi med Mi Note gjerne vil ha et ord med i laget. Skal støtte alle norske 4G bånd. Kommer garantert med global versjon også.

 

http://www.androidauthority.com/xiaomi-mi-note-2-review-725370/

Lenke til kommentar

Bare synd at mate 9 ikke kommer til Norge :( hadde vært en perfekt telefon . Xiaomi virker iallefall mer spennende enn apple ? men er så usikker på hvilken telefon jeg vil ha , finner heller ikke så mye info på nett og om det kommer til Norge eller ikke .

Det skal visst komme et alternativ til de nordiske landene, Mate s2 kanskje?

Lenke til kommentar

1400 euro for mate 9 porshe er vel å dra den litt langt, er jo tross alt en "kina" telefon så det blir mate9 som her er aktuell.

 

Xiaomi med sin Mi Note synes jeg virker spennende selv om den er i glass, har de greid å sette inn ett kamera i toppnivået i denne er den jo ett smykke...

Endret av jan-otto
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sitter her med Xiaomi Redmi Note 3 Pro, den ble kjøpt i butikken Top One på aliexpress.com.

 

Det gikk smertefritt å bestille, det var en seriøs og grei butikk. Men jeg ville spare 100 kroner og valgte treig frakt, noe jeg angrer på da det tok 24 dager med Pos Malaysia til min Bunnpris... Ellers trengte jeg ikke å betale toll fordi den ikke ble åpnet i tollen. Det var antakeligvis flaks.

 

Ellers har jeg 4G-dekning med Telenor i Trondheim. Farten er ingenting å klage på, har målt 32 mbps innomhus hjemme hos meg.

 

Jeg byttet ut min Nexus 6P fordi jeg var lei av dårlig batteritid.

 

Det som jeg er mest fornøyd med så langt er den gode batteritiden og hvor effektiv prosessoren er. Den blir knapt varm under press, men den er samtidig kjapp nok til å surfe, knipse bilder og spille spill på. I alle fall gjør den en bedre jobb enn min gamle telefon som ble varm og ikke klarte å holde på batteriet.

 

I tillegg synes jeg MIUI (som programvaren heter) er helt super. Jeg var skikkelig lei stock Android og klar for noe nytt på den fronten.

 

Hele telefonen kom på 174 USD levert på Bunnpris.

 

Hvis det er noen som lurer på noe er det bare å spørre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snapdragon 650/652 er meget gode prosessorer ja. Yter nesten samme som 808/810, men er billigere og nyere :)

 

Har en selv også, eneste som "mangler" er vel norsk språk for de som vil ha det. Kameraet er også bra for prisklassen.

 

Vil dog anbefale de som bestiller å kjøpe utgaven som støtter 800MHz 4G (B20), f.eks her: https://www.aliexpress.com/item/Official-Global-Version-Xiaomi-Redmi-Note-3-pro-prime-special-Edition-Smartphone-5-5-Inch-3GB/32717858702.html

 

Koster kanskje litt mer, men du får støtte for alle norske 4G frekvenser.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...