Gå til innhold

Kina-telefoner, erfaringer og nyheter med mer


kimare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn generelt prøver jeg å styre unna mediatek baserte telefoner, ihvertfall om du har lite batteri. Mediatek baserte telefoner bruker mer strøm enn snapdragon og hisilicon gjør, derfor må man i det minste ha ett skikkelig batteri. Som f.eks doogee F7 pro.

 

Blackview p2 virker spennende pga batteristørrelse! Skal følge med på priser når den blir mer tilgjengelig. Nå syns jeg den er litt dyr i forhold til å ha en litt lavt-ytende CPU.

Forskjellen på Vernee Apollo Lite er at de har sluppet alle koder inkl flere proporitære. Dette kan potensielt revolusjonere ROM utviklingen på mediatek telefoner da mangelen på kjernekoder har vært til hinder. Dette kombinert med at Vernee leverer telefonen med en ren Android gjør dette prosjektet til den mest spennende Mediatek telefonen og definitivt verdt å følge med på.

 

Dog er det flere som klager på bugs i stock. Slik at rådet er vent og se. Trenger du noe umiddelbart er vel Vernee for de mest eventyrlystne, vi andre finner noe annet.

Lenke til kommentar

Ok, takker for hjelpa! Er tiltenkt som gave til dattera mi som blir 10  i januar , noen tips til andre telefoner da? trenger ikke være dyrere.. :)

Den Blackview`en så jeg på for egen del..

 

 

Xiaomi redmi 3s special edition f.eks. ikke norsk språk med mindre du installerer rom fra xiaomi.eu utmerket billigtelefon utenom dette.

 

Linky:https://m.aliexpress.com/item/32686804107.html

 

 

Nå som Cool1 er sluppet i India får man en "internasjonal" rom uten mye av kina-bloaten. Telefonen er laget i samarbeid med LeEco som foran mer kjente merker som Ziaomi og Huawei, står bak den mestselgende telefonen i Kina for tiden.

Lenke til kommentar

Ja har sett på den, men det er et par bakdeler.

 

1: ikke minnekortplass, og 32Gb kan være litt lite. Så da må man opp på 64Gb utgaven som koster ca $200.

2: ikke 4G 800MHz støtte, dette har redmi 3S Special edition til ca $135 for 32Gb med minnekortplass ( samme med redmi note 3 PRO special edition - til ca $155 for 32GB utgave med minnekortplass og større skjerm).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Ja har sett på den, men det er et par bakdeler.

 

1: ikke minnekortplass, og 32Gb kan være litt lite. Så da må man opp på 64Gb utgaven som koster ca $200.

2: ikke 4G 800MHz støtte, dette har redmi 3S Special edition til ca $135 for 32Gb med minnekortplass ( samme med redmi note 3 PRO special edition - til ca $155 for 32GB utgave med minnekortplass og større skjerm).

Leste en plass at den hadde B20, men når jeg sjekker med noen av de større butikkene mangler båndet. Selvsagt er viktig moment som man bør sjekke før evt kjøp.

 

32gb har jeg klart meg med lenge på både Nexus 5X og HTC One. Er foreløpig ikke over 32gb brukt på min 64gb LeEco Le Pro 3 heller. Så lagringsbehovet er individuelt, personlige tror jeg at 32gb er mer enn nok for de fleste.

Lenke til kommentar

Sjekk ut specs på Umi Plus E! I tillegg kjører den stock android!

 

Den så interessant ut, i tilegg var den billig :) noen som har hørt om Umi før?

 

Etter å ha lest litt, så ser det ut som om det er en gjenganger med dårlig kamera og Gps problemer, ellers så ser det ut som om den har gode spesifikasjoner og jeg likte designet, samt at den var billig, ser man får den til rundt 2000,-

 

Jeg hadde håpet å bytte ut min One Plus 2 med denne, men om den har dårligere kamera enn den samt tull med Gps så er det No Go for min del.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

 

Sjekk ut specs på Umi Plus E! I tillegg kjører den stock android!

 

Den så interessant ut, i tilegg var den billig :) noen som har hørt om Umi før?

 

Etter å ha lest litt, så ser det ut som om det er en gjenganger med dårlig kamera og Gps problemer, ellers så ser det ut som om den har gode spesifikasjoner og jeg likte designet, samt at den var billig, ser man får den til rundt 2000,-

 

Jeg hadde håpet å bytte ut min One Plus 2 med denne, men om den har dårligere kamera enn den samt tull med Gps så er det No Go for min del.

 

 

Jeg har bestilt UMI PLUS E. Kommer forhåpentligvis i slutten av Januar. Som testen sier så klarer den faktisk å holde i takt med One Plus 3. På noen områder er den bedre. Kamera blir nevnt som et av cons. Men likevel skal det være en stor forbedring i forhold til Umi Super. Alt er uansett bedre enn min nåværende Xperia Z3+. Ubrukelig telefon... (Blir overopphetet etter 30 sek med video filming)

Lenke til kommentar

 

 

Sjekk ut specs på Umi Plus E! I tillegg kjører den stock android!

 

Den så interessant ut, i tilegg var den billig :) noen som har hørt om Umi før?

 

Etter å ha lest litt, så ser det ut som om det er en gjenganger med dårlig kamera og Gps problemer, ellers så ser det ut som om den har gode spesifikasjoner og jeg likte designet, samt at den var billig, ser man får den til rundt 2000,-

 

Jeg hadde håpet å bytte ut min One Plus 2 med denne, men om den har dårligere kamera enn den samt tull med Gps så er det No Go for min del.

 

 

Jeg har bestilt UMI PLUS E. Kommer forhåpentligvis i slutten av Januar. Som testen sier så klarer den faktisk å holde i takt med One Plus 3. På noen områder er den bedre. Kamera blir nevnt som et av cons. Men likevel skal det være en stor forbedring i forhold til Umi Super. Alt er uansett bedre enn min nåværende Xperia Z3+. Ubrukelig telefon... (Blir overopphetet etter 30 sek med video filming)

 

 

Hvor bestillte du fra? og du må holde oss oppdatert når du får den om du er fornøyd osv...

Lenke til kommentar

 

 

 

Sjekk ut specs på Umi Plus E! I tillegg kjører den stock android!

 

Den så interessant ut, i tilegg var den billig :) noen som har hørt om Umi før?

 

Etter å ha lest litt, så ser det ut som om det er en gjenganger med dårlig kamera og Gps problemer, ellers så ser det ut som om den har gode spesifikasjoner og jeg likte designet, samt at den var billig, ser man får den til rundt 2000,-

 

Jeg hadde håpet å bytte ut min One Plus 2 med denne, men om den har dårligere kamera enn den samt tull med Gps så er det No Go for min del.

 

 

Jeg har bestilt UMI PLUS E. Kommer forhåpentligvis i slutten av Januar. Som testen sier så klarer den faktisk å holde i takt med One Plus 3. På noen områder er den bedre. Kamera blir nevnt som et av cons. Men likevel skal det være en stor forbedring i forhold til Umi Super. Alt er uansett bedre enn min nåværende Xperia Z3+. Ubrukelig telefon... (Blir overopphetet etter 30 sek med video filming)

 

 

Hvor bestillte du fra? og du må holde oss oppdatert når du får den om du er fornøyd osv...

 

 

Bestilte fra Iwill: 

 

http://www.iwill.no/Mobiltelefon+Android.439/UMI+Plus-E+4G+5.5%22+FHD+1920x1080+LPTS+Android+-+Sort.4763.html

Endret av stanp
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har UMI super, helt ok telefon. Men den har bortimot ubrukelig kamera. Samt ustabil gps, og et par rare designløsninger - som f.eks både knapper nederst på skjermen og touchknapper unde skjermen - som er deaktiverte som standard.

 

Hei har også Umi super. Det er bare Software som gjør at kamera er dårlig.

Jeg installerte CameraMX.

Nå er kamera like bra som på andre telefoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvis dere flytter fokuset over til nabolandet Japan, så har de en sterk modell som heter Freetel Samurai Raijin. Den har 5.5 tommer skjerm, 64 GB innebygget minne (+SD-plass), dual sim, octa-core cpu, 4 GB ram og 5000 m/Ah batteri. Sjekk ut den her: https://www.freetel.jp/product/smartphone/raijin/

 

Jeg bestilte meg en slik og fikk den i begynnelsen av Februar. Flott telefon, med litt svakt kamera, men det er jo vanlig på Kinamodellene også.

 

Batteriet varer fint i 4-5 dager. Ikke verst for tilsammen 2.500 kr inklusive frakt.

Lenke til kommentar

Hvis dere flytter fokuset over til nabolandet Japan, så har de en sterk modell som heter Freetel Samurai Raijin. Den har 5.5 tommer skjerm, 64 GB innebygget minne (+SD-plass), dual sim, octa-core cpu, 4 GB ram og 5000 m/Ah batteri. Sjekk ut den her: https://www.freetel.jp/product/smartphone/raijin/

 

Jeg bestilte meg en slik og fikk den i begynnelsen av Februar. Flott telefon, med litt svakt kamera, men det er jo vanlig på Kinamodellene også.

 

Batteriet varer fint i 4-5 dager. Ikke verst for tilsammen 2.500 kr inklusive frakt.

 

Japansk er omtrent som Gresk, skjønner hverken eller  :dribble:

Lenke til kommentar

Finnes det en [veldig] rimelig telefon med ok lyd i øreplugger? Eneste som er vitkig er at byggekvalitet og lyd er ok. Skal bare brukes som reserve og på sykkelturer hvor det hadde vært dumt om en dyrere mobil smeller i bakken.

 

Rundt 1000-1200,-

 

Prøvde en ZTE Blade V6 og den virket som den passet kriteriene, men lyden ut fra minijacken er noe av det verste jeg har hørt; musikken var nestne ikke gjenkjennbar.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Finnes det en [veldig] rimelig telefon med ok lyd i øreplugger? Eneste som er vitkig er at byggekvalitet og lyd er ok. Skal bare brukes som reserve og på sykkelturer hvor det hadde vært dumt om en dyrere mobil smeller i bakken.

 

Rundt 1000-1200,-

 

Prøvde en ZTE Blade V6 og den virket som den passet kriteriene, men lyden ut fra minijacken er noe av det verste jeg har hørt; musikken var nestne ikke gjenkjennbar.

En brukt HTC one M7 eller M8

Lenke til kommentar

Hadde personlig Lenovo k3 i et år. Super telefon. Med Cyanogenmod så er den akkurat som min Huawei p8 er nå. Octacore prosessor med 3000mah. Eneste svakheten er vel skjermen som knuste så fort jeg mistet den ned 1 meter på tregulv

 

Etter min mening den beste budget telefonen der ute. Høy SAR verdi da for dere som er interessert i det

Endret av Reinarrr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...