Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nozdormu er joen gudegave for de som ofte blir matchet mot mobilspillere. Feigt men ikke ulovlig.

Vil heller påstå at Nozdormu er mer "feigt" mot "proff spillere" som gjerne kan tenke frem til tauet tar fyr, slik at de kan gjøre maks skade pr turn.

 

Har ikke testa hearthstone på tlf, så aner ikke hvor vanskelig \ tidkrevende det er pr turn. :p

Lenke til kommentar

Jeg fikk Nozdormu her om dagen og har brukt han i druid ramp. Det fungerer overraskende bra, fordi den er ubrukelig designet:

 

Du har 15 sekunder på å gjøre turen din. I utgangspunktet skulle det være veldig rett fram men problemet er animasjonene til kortene man bruker. Eksempel:

 

-Warrior har etpar kort på bordet, Acolyte, Grim Patron, Armorsmith, Frothing Berserker  og Deaths Bite.

-Han hiver ut Nozdormu og angriper med alle minions og våpen så raskt han kan og trykker end turn.

-Etter dette går animasjonene sin gang, med whirlwind fra Deaths bite til slutt, og armor teller opp, frothing vokser og acolyte trekker kort. Dette tar sin tid.

 

-Så er det din tur. Du trekker et kort, men plutselig er ropet nesten helt borte og du rekker ikke gjøre en drit. Alle animasjonene til Warrior har nemlig stjålet dine 15 sekunder, fordi han etter spillets gang var ferdig med sin tur siden end turn knappen var trykket.

 

Dette er enda værre på telefon, da ting gjerne tar litt ekstra tid. Spillte en kamp der en priest MCet min Nozdormu, men pga treghet i animasjoner på begge sider av bordet tok det 3 turer før han rakk å bruke Noz som han stjal fra meg.

 

 

En enkel måte å utnytte dette på er å legge ut Emperor Thauruzan og Noz runden etter hvis han overlever. Thauruzan sin animasjon skjer per definisjon etter at din tur er ferdig, og stjeler automatisk tid fra motstander.

Lenke til kommentar

Da har du ikke fulgt med på LifeCoach :p

 

 

 

Klart vet jeg om han, men han har tendens til å gjøre det med vilje, trump derimot som ikke klarer å bestemme seg for play og mange ganger ender opp med at ikke får spilt alt og rekker ikke å angripe med alle minions.

Lenke til kommentar

(...)

"Det koster dobbelt så mye for halvparten av en av 3 expansions som ett vanlig spill". Personlig synes jeg ikke det er  "relativt billig" i det hele tatt.

 

AtW

Det synes jeg. Har spilt Hearthstone i hundrevis av timer. Fått veldig mye underholdning ut av de pengene. Vell verdt det. På samme måte som det har vært vell verdt pengene de rundt 10.000 NOK jeg har brukt på World of Warcraft.

 

Når det kommer til underholdning/kostnader er HS og WoW veldig billige, spør du meg.

 

 

 

Jeg hadde allerede alle Classic-kortene. (Bortsett fra 3 udugelige legendaries),

Hvilke uduglige legendaries er det snakk om? Selvom de ikke ser direkte gode ut, så kan de være det i diverse comboer osv. :)

 

Nozdormu, Millhouse Manastorm og Tinkmaster Overspark.

Lenke til kommentar

Ser noen argumenterer for Nozdormu som et bra kort i visse situajsoner. Problemet er at de situasjonene ikke oppstår ofte nok eller at man kan regne med det. Det stemmer sikkert i enkelte tilfeller at du roper motstander til helvete, men det kan like fort slå tilbake på en selv. Til syvende og sist er Nozdormu en 8/8 for 9 uten en spesielt nyttig effekt. Da er det bedre med en Giant av noe slag eller selvsagt Alex, som faktisk har en ability som er veldig nyttig nesten uansett.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

.. Har spilt Hearthstone i hundrevis av timer. Fått veldig mye underholdning ut av de pengene. Vell verdt det .....

Jeg begynte å spille 12. juni, det vil si nøyaktig to uker siden. Det var da jeg kjøpte disse 60 pakkene. Jeg har også vært 4 dager på hyttetur hvor jeg ikke spilte noenting, så effektiv spilling er det kun 10 dager. Føler ikke at jeg har spilt "meningsløst" mye på de 10 dagene.

 

Hundrevis av timer på 10 dager er ikke direkte lite heller da.

 

Men men. de som ikke gjør så voldsomt mye annet får vel tid til sånt.. :p

Lenke til kommentar

 

(...)

"Det koster dobbelt så mye for halvparten av en av 3 expansions som ett vanlig spill". Personlig synes jeg ikke det er  "relativt billig" i det hele tatt.

 

AtW

Det synes jeg. Har spilt Hearthstone i hundrevis av timer. Fått veldig mye underholdning ut av de pengene. Vell verdt det. På samme måte som det har vært vell verdt pengene de rundt 10.000 NOK jeg har brukt på World of Warcraft.

 

Når det kommer til underholdning/kostnader er HS og WoW veldig billige, spør du meg.

 

 

Jeg tror likevel du misset litt av poenget mitt her. Poenget mitt var angående nye spillere, og hva det koster dem å få en solid kortsamling. Det er i utgangspunktet dyrt, og vil bli dyrere for hvert nye kort de legger til.

Men det er forskjellige måter å se dette på. Jeg gikk litt bananas i starten og har brukt over tusenlappen på HS. Jeg mangler fortsatt endel kort, så det kan på ingen som helst måte kalles billig. Men så er jeg en casual for tiden, og jeg gjør stort sett bare dailies fordi jeg synes Blizzard gjør HS betydelig mindre givende enn de må takket være ønsket om å tjene mest mulig på pakker.

 

Du kan også se på det på den måten du gjør. Nemlig sammenligne det med antall timer spilt. Og det er vel kanskje konklusjonen? HS er svindyrt for casuals, men ikke for de som legger i veldig mange timer.

 

Angående Ropecoach så kikket jeg på Twitch streamen hans her en dag. Det var rope på hver eneste runde, og flere ganger tenkte han så lenge at han ikke rakk å bruke all manaen. Og etter en av kampene så satt han lenge og stirret i taket mens han diskuterte med seg selv om ett spesifikt trekk var det riktige eller ikke. Etter at han hadde sittet sånn i 5-10 minutter så klarte jeg ikke mer og skiftet stream :wee: Trump er også samme typen.

Lenke til kommentar

Fikk endelig mage i Arena, og draftet et sykt bra dekk. Er nå 3-2 etter 2 disconnects mens jeg har stått i kø..

 

Det er kjedelig as. Ranked wins gjør meg ikke så mye, men når jeg betaler 150 gold så forventer jeg at køsystemet burde være sånn halvstabilt

Lenke til kommentar

Selv tenkte jeg Rogue var ok, da man kunne drepe to edderkopper for prisen av en hero-ability.

Hadde noen removals også, men spellsene var oftest litt for situasjonsavhengig. 

 

Totalt har jeg vel vunnet bare 50 % av kampene (spilte også de andre heroes'ene). Man må ha en del flaks, føler jeg.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...