Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så er jo definasjonen på sære kort. Noen synes det er helt greie kort, mens andre igjen synes dem er .. sære :p så blir nok vanskelig og lage en regle rundt akkurat korttypen man spiller ut.

 

Uansett, så har jo blizzard sagt at det kunn er de første brawlsa som blir gratis kortpakke. Om det blir betalbar tilsvarende arena, eller bare ingen premie etter dette får vi jo se på.

Uten premie så blir det jo ikke så spesielt morsomt.

Lenke til kommentar

Så er jo definasjonen på sære kort. Noen synes det er helt greie kort, mens andre igjen synes dem er .. sære :p så blir nok vanskelig og lage en regle rundt akkurat korttypen man spiller ut.

 

Uansett, så har jo blizzard sagt at det kunn er de første brawlsa som blir gratis kortpakke. Om det blir betalbar tilsvarende arena, eller bare ingen premie etter dette får vi jo se på.

Uten premie så blir det jo ikke så spesielt morsomt.

 

Jeg tenker meg en enkel definisjon, rett og slett hvor mange prosent av spillermassen i brawl som bruker kortet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hadde nok gått, men i disse internett tider, så kopierer jo folk andres deck mer eller mindre heletiden. Som vil resultere at kun de første får premie.

Litt usikker om de får målt dette real time på en effektiv måte, når det er såpass mange spillere.

 

Uansett så er iallefall denne brawlen artigere enn forige runde. :)

Lenke til kommentar

Hadde nok gått, men i disse internett tider, så kopierer jo folk andres deck mer eller mindre heletiden. Som vil resultere at kun de første får premie.

Litt usikker om de får målt dette real time på en effektiv måte, når det er såpass mange spillere.

 

Uansett så er iallefall denne brawlen artigere enn forige runde. :)

 

Jeg tenker at det er realtime. Man får feks en pakke etter 10 poeng, spiller du et deck med en "vanlig klasse og vanlige kort", så får du kanskje feks 1,2 poeng per omgang, spiller du noe spaca greier får du feks 3,5 poeng. Det vil stimulere til artige og annerledes deck, der å delta er like viktig som å vinne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Man kan jo kjøre en slags algoritme hvor man ser hvor ofte et kort blir brukt i ranked også regner ut en deck-score på hvor spesielt den enkelte deck er. Da kan man enten velge å kjøre det etter hvilke kort som blir brukt ofte/sjelden ved start av brawl, eller kanskje hver dag. Det blir jo litt etter hva som er mest hensiktmessig. Da tror jeg det hadde blitt ganske morro dette her.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

For min del så hadde de ikke trengt å gjøre noe med belønninger om de bare hadde gjort noe med hva du får når du åpner kortpakker. Og ikke minst, hvor mye dust du får når du disenchanter kort. Jeg kan ikke huske sist jeg fikk en legendary i en kortpakke, og det er i hvert fall 30-40 pakker siden sist. Det er litt samme problemet som de hadde i Diablo 3. Hele poenget med HS er jo å skaffe seg en solid kortsamling, på samme måte som det er å skaffe seg bra gear i D3, Men det er ikke så moro når du får 90% møkk fra kortpakker, og det hjelper ikke så mye når du får så lite dust igjen. At du må disenchante 4 legendaries for å lage ett nytt legendary kort er for drøyt etter min mening.

 

Men håpet er at de justerer slike ting etter hvert som de tjener mer på skins o.l. Og ikke minst når de MÅ gjøre det pga nye spillere. Snart vil det bli umulig for nye spillere å få seg en solid kortsamling. Eller i hvert fall særdeles dyrt.

Lenke til kommentar

Jeg brukte 550 kroner på 60 pakker da ekspansjonen kom. 2 uker senere har jeg 90% av alle kort.

 

Mangler bare noen få epics og en håndful legendaries, men ingen av de passer i deckene jeg bruker, så jeg venter med å crafte de. Har litt over 5000 dust liggende, som jeg sparer til jeg trenger et spesifikt kort i en nye idé til et deck. Frem til da lar jeg de ligge i tilfelle jeg får kortene i en pakke.

 

Altså skal det ikke mye til å skaffe seg alle kortene. 550 kroner er jo det spill koster nå om dagen, og så mange timers moro jeg har hatt med Heartstone så er det relativt billig.

Lenke til kommentar

Jeg brukte 550 kroner på 60 pakker da ekspansjonen kom. 2 uker senere har jeg 90% av alle kort.

 

Mangler bare noen få epics og en håndful legendaries, men ingen av de passer i deckene jeg bruker, så jeg venter med å crafte de. Har litt over 5000 dust liggende, som jeg sparer til jeg trenger et spesifikt kort i en nye idé til et deck. Frem til da lar jeg de ligge i tilfelle jeg får kortene i en pakke.

 

Altså skal det ikke mye til å skaffe seg alle kortene. 550 kroner er jo det spill koster nå om dagen, og så mange timers moro jeg har hatt med Heartstone så er det relativt billig.

Du har ikke skaffet deg alle kortene med 550 kr og to uker spilling....

Lenke til kommentar

Nei. Men 90%.

 

Har alle common og rares. Mangler 23 epics og 11 legendaries.

 

Koster 9200 dust å crafte epics jeg mangler.

Koster 17600 dust å crafte legendaries jeg mangler.

 

Har litt over 5000 dust, så kan crafte meg de jeg mangler om jeg mener de passer i ett deck jeg vil lage. Men frem til da lar jeg dusten ligge, i tilfelle jeg skulle få dissen kortene i pakker mens jeg spiller andre deck. De kortene jeg mangler er ikke brukbare i de deckene jeg bruker nå, så de trenger jeg for øyeblikket ikke.

Lenke til kommentar

Nei. Men 90%.

 

Har alle common og rares. Mangler 23 epics og 11 legendaries.

 

Koster 9200 dust å crafte epics jeg mangler.

Koster 17600 dust å crafte legendaries jeg mangler.

 

Har litt over 5000 dust, så kan crafte meg de jeg mangler om jeg mener de passer i ett deck jeg vil lage. Men frem til da lar jeg dusten ligge, i tilfelle jeg skulle få dissen kortene i pakker mens jeg spiller andre deck. De kortene jeg mangler er ikke brukbare i de deckene jeg bruker nå, så de trenger jeg for øyeblikket ikke.

 

Det er 55 legendaries i pakker ett en kjapp opptelling av meg.  Du mangler ett eget utsang 11 legendaries, dvs at du har 44. Normal droprate vil da si at du må ha omlag 600 pakker åpnet for å få til det, pluss expansions,  i tillegg (naxx og blackrock), så enten har du ekstrem flaks over lang tid, eller så spiller du helt meningsløst mye på to uker. On man antar påstanden din er riktig, så er den uansett overhodet ikke representativ for hva en normal spiller oppnår.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg hadde allerede alle Classic-kortene. (Bortsett fra 3 udugelige legendaries), så alle de faller bort. Naxx og Blackrock låste jeg opp ved hjelp av gull.

 

Jeg snakker kun om GnG-ekspansjonen. Og tallene dine tar kun for seg drop-rates går jeg ut i fra? Man får mange kort fra dust også.

 

Jeg begynte å spille 12. juni, det vil si nøyaktig to uker siden. Det var da jeg kjøpte disse 60 pakkene. Jeg har også vært 4 dager på hyttetur hvor jeg ikke spilte noenting, så effektiv spilling er det kun 10 dager. Føler ikke at jeg har spilt "meningsløst" mye på de 10 dagene.

 

Hva mer er det å si? Kanskje jeg har hatt flaks? Føles ikke sånn for meg, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Jeg hadde allerede alle Classic-kortene. (Bortsett fra 3 udugelige legendaries), så alle de faller bort. Naxx og Blackrock låste jeg opp ved hjelp av gull.

 

Jeg snakker kun om GnG-ekspansjonen. Og tallene dine tar kun for seg drop-rates går jeg ut i fra? Man får mange kort fra dust også.

 

Jeg begynte å spille 12. juni, det vil si nøyaktig to uker siden. Det var da jeg kjøpte disse 60 pakkene. Jeg har også vært 4 dager på hyttetur hvor jeg ikke spilte noenting, så effektiv spilling er det kun 10 dager. Føler ikke at jeg har spilt "meningsløst" mye på de 10 dagene.

 

Hva mer er det å si? Kanskje jeg har hatt flaks? Føles ikke sånn for meg, i hvert fall.

 

Og du mangler 11 legendaries tilsammen, dvs at du mangler 8 av de 11 legendariesene i GvG? Det er jo nærmere det man får i drop-rate ja. 60 pakker bør gi kanskje 3200 dust om du er heldig (og man trekker ut epics legendaries og rares du faktisk beholder) Dvs to legendaries til.

 

Det er jo greit nok, men utsagnet ditt "Altså skal det ikke mye til å skaffe seg alle kortene. 550 kroner er jo det spill koster nå om dagen, og så mange timers moro jeg har hatt med Heartstone så er det relativt billig." blekner litt når realiteten er:

 

"Det koster dobbelt så mye for halvparten av en av 3 expansions som ett vanlig spill". Personlig synes jeg ikke det er  "relativt billig" i det hele tatt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...