Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De positive med reklamen er at man blir kvitt ubrukelig pakk og de forlater siden, bedre for resten av oss :)

 

Jeg tror dette forumet du bruker mye hadde vært veldig stille og kjedelig uten dette ubrukelige pakket du snakker om, for ikke å nevne at det hadde vært færre folk til å spre ryktet om Teks eksistens.

 

Alle har sin rolle her enten de betaler eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Interessant.

Kan virke som at det har kommet en del flere Ekstra-medlemmer i det siste, så nå prøver Tek-nettverket seg på og justere prisen opp med 25%, slik at de kan ta enda mer betalt fra leserene, uten at de har tilføyd noen ekstrafunksjoner til Ekstra-pakken.

 

Om dette er et smart triks gjenstår å se :)

 

Faktumet er hvertfall at før betalte man 348,- året (om man betaler pr måned), men fra 1. November blir det 468,-

 

Kjøper man års abb, så var prisen på 82 øre dagen, nå blir den skrudd opp til 1.12øre dagen.

 

De har faktisk ikke hatt tjenesten lengre enn i overkant av 4 måneder før de justerer opp prisen.

Går utviklingen slik Tek.no ønsker, så skal man ikke se bortifra at iløpet av neste år, så koster tjenesten 49,- (Da bør jeg inderlig håpe at de har flere ting i pakken sin).

 

Jepp, fin inngangsbillett. Når folk først har funnet ut hvordan de lager konto og starter abonnement her, og somler seg til å finne bankkortet, så er det på tide å justere opp prisene litt etter litt. det er jo klart....

Men det er jo flott at Tek også begynner å straffe sine betalende kunder, og at kaffedrikkerne ikke bare lar deres kaffetørst gå utover "oss" :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Beklager at det blir litt mange innlegg på rad her, skal ikke gjenta seg, men etter å ha tenkt mer gjennom om å øke prisen på Ekstra som Merko nevnte (jeg leser ikke HW selv), så har jeg litt mer å tilføye diskusjonen :)


Jeg er jo selvfølgelig skeptisk til at de plutselig bare øker prisene, og tenker at dette er enda et feilsteg av Tek som vil skape enda mer misnøye. Mange har jo sagt at de har valgt å abonnere på Ekstra for å gjøre dem en liten tjeneste ved å gi de noen små kroner, og ikke fordi de nødvendigvis er så veldig interessert i ekstramateriellet i seg selv. Nå forlanger Tek plutselig mer av disse som egentlig bare ville hjelpe litt på, og jeg tror nok at jeg ville blitt litt irritert hvis min sjenerøsitet plutselig skulle blitt utnyttet slik.


... Men for å være ærlig, så synes jeg ikke så veldig synd på dem, og tenker at de får heller kjempe sin egen sak. Mange av dem har jo vært her inne i tråden bare for å smile fra øre til øre og sette kjepper i hjulene for oss som kjemper vår sak mot reklametvangen i tråden her. Da tenker jeg at prisøkningen er et passende slag i trynet mot dem, nå som det plutselig er deres brukergruppe som blir rammet. Da kan de også få føle på kroppen hvordan det er å føle seg sviktet, og kanskje få litt mer forståelse for hvorfor oss med adblock uttaler oss her. Da lærer de kanskje å tenke seg om to ganger før de motarbeider andre som kjemper for noe de selv ikke bryr seg om.

Lenke til kommentar

Jeg er jo selvfølgelig skeptisk til at de plutselig bare øker prisene, og tenker at dette er enda et feilsteg av Tek som vil skape enda mer misnøye. Mange har jo sagt at de har valgt å abonnere på Ekstra for å gjøre dem en liten tjeneste ved å gi de noen små kroner, og ikke fordi de nødvendigvis er så veldig interessert i ekstramateriellet i seg selv. Nå forlanger Tek plutselig mer av disse som egentlig bare ville hjelpe litt på, og jeg tror nok at jeg ville blitt litt irritert hvis min sjenerøsitet plutselig skulle blitt utnyttet slik.

Hei!
Takk for tilbakemelding, men det stemmer ikke helt. Eksisterende medlemmer beholder prisen på 29 kr i måneden. Det er kun nye medlemmer som registrerer seg etter 1. november som betaler 39 kr.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skal innrømme at dette med betaling/reklametvang er litt trist. Har lest hw.no / tek.no i en 12 - 13 år, og har vært innom flere ganger i uka. For meg betyr dette at jeg bytter til andre sider for å få med meg de samme nyhetene. For det er ikke bare dere som skriver om disse sakene.. Lykke til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Skal innrømme at dette med betaling/reklametvang er litt trist. Har lest hw.no / tek.no i en 12 - 13 år, og har vært innom flere ganger i uka. For meg betyr dette at jeg bytter til andre sider for å få med meg de samme nyhetene. For det er ikke bare dere som skriver om disse sakene.. Lykke til.

 

Det er bra. Jeg er en som mener at ting bør fungere sømløst uten spesialtilpasninger av nettleseren, noe hardware.no bryter med. Med andre ord så er ikke HWs side kompatibel med min nettleser, og jeg besøker da nettsider som er det :)

Lenke til kommentar

 

Det er bra. Jeg er en som mener at ting bør fungere sømløst uten spesialtilpasninger av nettleseren, noe hardware.no bryter med. Med andre ord så er ikke HWs side kompatibel med min nettleser, og jeg besøker da nettsider som er det :)

Men, du har jo gjort spesialtilpasninger, det er det som gjør at siden ikke fungerer slik du ønsker at den skal fungere. Du forventer at siden fungerer sånn du ønsker med de spesialtilpasningene du vil ha, ikke at...

Lenke til kommentar

Men, du har jo gjort spesialtilpasninger, det er det som gjør at siden ikke fungerer slik du ønsker at den skal fungere. Du forventer at siden fungerer sånn du ønsker med de spesialtilpasningene du vil ha, ikke at...

 

Aah, hvis du også absolutt insisterer på å vri innleggene mine til å bety noe annet enn det du bør forstå at jeg egentlig mente, så skal du få det inn med teskje du også. Var det sølvskje du ville ha, eller holder med med rustfritt stål?

 

Jeg snakker selvfølgelig om spesialtilpasninger for hver enkel nettside, og ikke en endring som har blitt gjort en gang som skal fungere sømløst på alle nettsider. Nam nam?

 

Det jeg snakker om med at ting skal fungere sømløst er at hvis en nettside er skrevet med korrekt kode som følger standardene, så vil de også fungere på alle nettlesere. Begynner man å jukse eller slurve med koden kan det være at nettsiden vises riktig i enkelte nettlesere, men ikke andre. Da er det nettsiden det er noe feil med, og ikke nettleseren som viser siden feil. Hvis en nettside vises feil i IE, og eieren oppfordrer leserne til å bytte til chrome eller firefox, hva gjør man? Man driter jo i den nettsiden, og finner heller en annen nettside med tilsvarende innhold.

 

Nå er kanskje ikke koden til HW feil, men de har heller lagt inn et script som skaper samme problemet, at ting ikke fungerer for en nettleser som i utgangspunktet skal klare å vise alt innhold riktig, så sant det ikke er noe feil med nettsiden eller eieren har valgt å legge inn en sperre.

 

Utenom dette så synes jeg jo som nevnt før at påfunnet er dårlig og noe som kommer til å ødelegge for Tek i lengden.

Lenke til kommentar

@Scriptgutten, hvorfor bryr du deg så mye? Altså de fleste her vet det er mulig å omgå anti-adblockern deres i ABP filter gjør det og hold kjeft eller bruk andre sider og hold kjeft, tar du det virkelig så personlig at noen ikke vil BETALE for å servere deg ting du tydeligvis har interesse av?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

@Scriptgutten, hvorfor bryr du deg så mye? Altså de fleste her vet det er mulig å omgå anti-adblockern deres i ABP filter gjør det og hold kjeft eller bruk andre sider og hold kjeft, tar du det virkelig så personlig at noen ikke vil BETALE for å servere deg ting du tydeligvis har interesse av?

Svarer ikke på spørsmålet ditt til Scriptgutten per se, men det er viktig at brukere her inne sier ifra hva dem synes om fremgangsmåten til Tek.no, pga uten kritiske røster vil de ture frem som dem vil uansett. Det Tek.no ikke må glemme, er at uten brukere er de ikke noe som heslt, og det er brukerne som har fått dem dit dem er idag.

 

Hadde de lyttet til sine brukere, og holdt det dem lovet, ville de fleste som har blokkert reklame her tatt bort blokkaden. Og flere av brukerne her har nettopp startet å blokkere FORDI det er tvang i bildet. Det er god gammeldags trass, at "IKKE FAEN FORTELL MEG HVA JEG SKAL GJØRE, FOR DA GJØR JEG NETTOPP DET" som idiotene i Tek.no ikke har forstått. Jo mer de tvinger, jo mer vil folk nettopp stå imot tvangen.

 

Tek.no lovet tidligere, og jeg har lenket teksten i tidligere innlegg her, så derfor henviser jeg ikke atter en gang til referanser, at de skulle levere RELEVANT reklame, og forsikre at det IKKE skulle være påtrengende.

 

Hvis man skrur av alt av blokkeringer, får man opp reklame for Volvo, SnapDrive og en del bil og sports relaterte saker, som har overhodet INGEN relevans med HW. Skjermkort og reklame for Komplett er helt OK, men den forbanna jævla reklamen for Telenor med animasjoner i huet og ræven, og som dekker omtrent 1/3 av skjermen er VELDIG påtrengende.

 

Men det værste av alt, er at Tek.no bruker Facebook til å tracke brukere. Greit nok at dem bruker Google Analytics, men i tillegg har de ikke bare en, men to andre tredjepartstrackere. Ikke faen at jeg vil at min informasjon skal ut til tredjepart.

 

Så for å forhindre at tredjepart skal få tak i informasjon om meg, og for å se nettsiden uten den reklamen som Tek.no selv lovet å ikke vise meg, må jeg blokkere javascript og annonser her. Tek.no har KUN seg selv å takke for det. Så, kjære Tek.no administrasjon, hold løftene deres, så skal dere se at kanskje, kanskje, så vil noen av de som dere har tråkket på tærne komme tilbake og sette dere på white-listen sin.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Man kan jo se på fakta som ble postet noen sider tilbake da, antall brukere som fikk opp reklame har økt fra 50% til 83%(ble skrevet noen sider tilbake)

Lesertallene vet jeg ikke om har gått opp eller ned, men selv om de har gått ned en hel del sitter de fortsatt igjen med mer penger i kassa.

 

Er jo alltids noen som vil nekte å lese HW med reklame/reklametvang, noen som boikotter HW pga tvangen, selv om de viste reklamen før, osv. Men tipper det dreier seg om ett forsvinnende antall som gjør det pga prinsipp, er nok flere som gjør det pga reklamen. Men totalt sett har nok inntektene økt drastisk.

 

 

Kanskje redaksjonen kan komme med noe statestikk på antall lesere?

Lenke til kommentar
Eksisterende medlemmer beholder prisen på 29 kr i måneden. Det er kun nye medlemmer som registrerer seg etter 1. november som betaler 39 kr.

Så om noen kjøper 1 måneds abb nå, så må de betale 39 kr om én måned siden abbet har løpt ut?

Eller vil de som har vært Ekstra-medlem på et eller annet tidspunkt permanent få det til 29 kr måneden? Så fremt de har vært medlem før 1. November.

Lenke til kommentar

Så om noen kjøper 1 måneds abb nå, så må de betale 39 kr om én måned siden abbet har løpt ut?

Eller vil de som har vært Ekstra-medlem på et eller annet tidspunkt permanent få det til 29 kr måneden? Så fremt de har vært medlem før 1. November.

Sistnevnte. Vi øker ikke prisen for dagens medlemmer. Har du meldt deg inn før 1. november vil du beholde prisen på 29 kroner i fremtiden.

Lenke til kommentar

Man kan jo se på fakta som ble postet noen sider tilbake da, antall brukere som fikk opp reklame har økt fra 50% til 83%(ble skrevet noen sider tilbake)

Lesertallene vet jeg ikke om har gått opp eller ned, men selv om de har gått ned en hel del sitter de fortsatt igjen med mer penger i kassa.

 

Er jo alltids noen som vil nekte å lese HW med reklame/reklametvang, noen som boikotter HW pga tvangen, selv om de viste reklamen før, osv. Men tipper det dreier seg om ett forsvinnende antall som gjør det pga prinsipp, er nok flere som gjør det pga reklamen. Men totalt sett har nok inntektene økt drastisk.

 

 

Kanskje redaksjonen kan komme med noe statestikk på antall lesere?

Hei

 

Vi har faktisk ikke merket noe fall i antall ukentlige brukere så langt. Det er riktignok vanskelig å måle slikt helt presist, siden lesertallene pleier å svinge ganske mye fra dag til dag naturlig, men enn så lenge virker det som de fleste som blokkerer annonser har valgt å hviteliste oss.

Endret av SiR0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...