Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg bare lurer på hvor lenge dere skal dulle rundt før hele reklameprosjektet blir skrinlagt ^^

Men de fleste lærer av sine feil, det gjelder nok Tek også.

 

De er nok i forkant. Både VG, Aftenposten og DB har en strategi på at det aller meste skal bli betalingsinnhold på ganske kort sikt. Aftenposten er dog først ut av de store.

 

http://www.aftenposten.no/kultur/Full-digital-tilgang-for-Aftenposten-abonnenter-7315703.html#.UlazHlC-18E

 

Innen ett par år, så vil det kun være NrK som er helt fritt for betalingsinnhold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om hw.no gjør som aftenposten, er det jo helt greit.

Cookie basert løsning, der linker ifra facebook m.m. slipper deg inn, ellers har du 8-9 artikler i uken.

Eventuelt kan du lese så mye du vil, bare du ikke lar dem tracke deg med cookies.

 

Det de driver med nå, der de blant annet krever at folk aktiverer javascript, kun pga reklamen sin del, blir for dumt i min mening.

Men de får bare holde på, også får vi se hva som skjer i lengden.

Er kommentert her hvordan kommentarene på artiklene blir færre og færre, så da kan man lure på om årsaken er at færre leser, eller om bare kvaliteten på innholdet har blitt dårligere. Uansett ikke et godt tegn uansett hva det er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

De er nok i forkant. Både VG, Aftenposten og DB har en strategi på at det aller meste skal bli betalingsinnhold på ganske kort sikt. Aftenposten er dog først ut av de store.

 

http://www.aftenposten.no/kultur/Full-digital-tilgang-for-Aftenposten-abonnenter-7315703.html#.UlazHlC-18E

 

Innen ett par år, så vil det kun være NrK som er helt fritt for betalingsinnhold.

Er vel en par år siden VG+ kom med innhold som kostet penger for å få lest på iPaden iallefall...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cookie basert løsning, der linker ifra facebook m.m. slipper deg inn, ellers har du 8-9 artikler i uken.

Eventuelt kan du lese så mye du vil, bare du ikke lar dem tracke deg med cookies.

 

Det de driver med nå, der de blant annet krever at folk aktiverer javascript, kun pga reklamen sin del, blir for dumt i min mening.

Men de får bare holde på, også får vi se hva som skjer i lengden.

 

 

Jepp, tidligere trodde jeg kanskje at de hadde gjort det såpass enkelt å omgå sperrene bevisst, fordi de forsto at de potensielt ville miste enkelte lesere, og fant ut at det heller var bedre å ha disse med på lasset enn å stenge de helt ute og miste dem. Men nå ser det ut som de går hardt til verks og skal stenge ute alle med adblock, hvor mange "uskyldige" også blir ofre. De kunne valgt å sperre ute 85% av dem med adblock, og ingen av dem uten, men istedet prøver de å gå for den dårligere løsningen hvor de sperrer ute 99% av dem med adblock, og 15% av dem uten. Litt for harde virkemidler.

 

Jeg sier ikke at reklametvangen er en akseptabel løsning på noen måter, men skal noe slikt tull først innføres så bør det ihvertfall gjøres med litt milde løsninger slik at majoriteten blir oppfordret til å skru av adblock, mens de andre som faktisk tar seg bryet med å omgå det fortsatt har et smutthull hvis de ser etter det. Men for min del er det egentlig ikke den tekniske løsningen som er problemet, men hele prinsippet med reklametvangen.

Lenke til kommentar

Funker helt fett med litt reklametvang sålenge innholdet er bra, noe det tydeligvis er siden de faste sutrepavene i tråden holder stangen.

 

Det er litt for gjennomskubart når dere river av dere at "Jaja, bare prøv å tving oss, sidene deres er så dårlige at vi driter i det" mens dere samtidig poster innlegg etter innlegg dag ut og dag inn i denne tråden.

 

Det finnes bare et beskrivende ord på slik oppførsel og det er hyklersk,

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er hyklersk med å diskutere tiltakene de driver med?

Jeg for en prøver å avvenne meg ifra hw.no nettverketf pga krav til javascript blant annet.

Glemmer meg til tider, og klikker på de overskriftene de har på toppen av forumet, men går lengre og lengre imellom hver gang.

 

Men du er kanskje av dem som mener at folk som ikke er enige i noe, bare bør la være å si noe om det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Diskuterer dere???

 

Det har ikke vært noen diskusjon i denne tråden, kun latterlig sutring fra enkelte over at man faktisk må gi en bitteliten motytelse for å kunne nyte faglig gode artikler på et av Norges beste nettsteder for teknologi.

 

Jeg hadde skammet meg hvis jeg var dere, men så er jeg vel kanskje for godt oppdratt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikke ut som at du er så godt oppdratt, siden du uttaler deg om ting uten å faktisk ha lest tråden.

Ja vi diskuterer, det har vært mye diskusjon, både rundt økonomien til tek.no nettverket, måter å gå rundt ting på, hva som kan skje om folk ikke betaler, hva som skal til for at folk skal betale og flere emner.

 

Men du bryr deg kanskje ikke om det, fordi da kan du jo ikke bruke kjeft og leke at du er så mye bedre enn alle andre her inne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Diskuterer dere???

 

Det har ikke vært noen diskusjon i denne tråden, kun latterlig sutring fra enkelte over at man faktisk må gi en bitteliten motytelse for å kunne nyte faglig gode artikler på et av Norges beste nettsteder for teknologi.

 

Jeg hadde skammet meg hvis jeg var dere, men så er jeg vel kanskje for godt oppdratt.

 

Det morsomme er når folk som deg faktisk støtter opp under slike avgjørelser når det faktisk bare gjør hverdagen verre for dere selv. Det blir litt det samme som å si at "Joda, det er jo klart at mobilprodusentene må få lov til å lage telefoner med innebygget batteri som ikke lett kan skiftes ut. Hvordan skal de ellers få kundene sine til å kjøpe ny telefon hvis den gamle varer evig? Det er jo klart de må fjerne denne muligheten for å overleve"
Enkelte folk finner seg rett og slett ikke i at en løsning som fungerer bra plutselig blir endret til en som ikke lengre er fullt så bra for dem selv. Kan du ærlig talt med hånden på hjertet si at du faktisk VIL se reklamen der, eller ønsker en internetthverdag der du må skru av og på, eller rekonfigurere diverse plugins i browseren for hver nettside du skal besøke? Er det slik at du synes det er bedre å kjøpe en telefon der batteriet ikke kan skiftes, enn en der det er mulig? Nei, det synes du sannsynligvis ikke, og da er det din oppgave som menneske og forbruker å gi beskjed om at du ikke synes dette er alright. Om det er noe som ikke bryr deg nevneverdig, så er det greit, men du trenger ikke å komme her for å sette kjepper i hjulene for oss engasjerte som faktisk gir beskjed når vi føler at det er noe som skurrer.
Uten at folk engasjerer seg og gir beskjed, så forsvinner alle goder og rettigheter man har. Da snakker jeg ikke bare om reklametvang her på HW, men generelt i samfunnet. Det er nemlig hele tiden folk der ute som kjemper for din velstand og dine rettigheter, selv om du selv driter i det. Hadde ikke de vært der, er det ikke sikkert at du hadde vært det nå heller. Hvorfor motarbeider du da mennesker som faktisk egentlig vil ditt eget beste?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Funker helt fett med litt reklametvang sålenge innholdet er bra, noe det tydeligvis er siden de faste sutrepavene i tråden holder stangen.

 

Det er litt for gjennomskubart når dere river av dere at "Jaja, bare prøv å tving oss, sidene deres er så dårlige at vi driter i det" mens dere samtidig poster innlegg etter innlegg dag ut og dag inn i denne tråden.

 

Det finnes bare et beskrivende ord på slik oppførsel og det er hyklersk,

Funker helt fett å klippe bort reklamen før man åpner avisa så slipper man å kaste bort tiden på kommersielt mas. Det vil ikke jeg fylle dagen min med.

 

Diskuterer dere???

 

Det har ikke vært noen diskusjon i denne tråden, kun latterlig sutring fra enkelte over at man faktisk må gi en bitteliten motytelse for å kunne nyte faglig gode artikler på et av Norges beste nettsteder for teknologi.

 

Jeg hadde skammet meg hvis jeg var dere, men så er jeg vel kanskje for godt oppdratt.

Jeg hadde skammet meg om jeg drev en webside fyllt med kommersielt dritt. Det minste man kan gjøre som ærlig menneske er å blokkere faenskapen.

 

Å nyte faglig gode artikler har aldri og kommer aldri til å kreve at man forderver øynene sine med å se på reklame.

Ja du Scriptgutten. Innleggene dine formelig oser av rettferdig ideologi. :rofl: :rofl: :rofl:

Hvis du mener at folk skal fylle hjemmene sine med reklame fordi noen sjefer ønsker å tjene 2 mill i året så er ikke du den rette til å snakke om rettferdighet mister. Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde skammet meg om jeg drev en webside fyllt med kommersielt dritt. Det minste ærlige mennesker kan gjøre idag er å blokkere faenskapen.

 

Å nyte faglig gode artikler har aldri og kommer aldri til å kreve at man forderver øynene sine med å se på reklame.

Hvis du synes mener at folk skal fylle hjemmene sine med reklame fordi noen sjefer ønsker å tjene 2 mill i året så er ikke du den rette til å snakke om rettferdighet mister.

Jeg er både interessert i å vite hvordan du ville fått til en nettside som hadde levert artikler og tester i den grad HW, og resten av tek-nettverket, gjør uten å ha en eller annen form for inntekt samtidig er jeg nysgjerrig på hvor du har dette i fra at sjefene har 2 millioner i fra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er både interessert i å vite hvordan du ville fått til en nettside som hadde levert artikler og tester i den grad HW, og resten av tek-nettverket, gjør uten å ha en eller annen form for inntekt samtidig er jeg nysgjerrig på hvor du har dette i fra at sjefene har 2 millioner i fra.

Uten å ha en eller annen form for inntekt? Er det en stråmann? For jeg har da aldri sagt noe om at andre ikke skal ha inntekt. Kan da fint ha inntekt så mye man vil! Men jeg kommer ikke til å åpne ha noe reklamedritt på min skjerm i mitt private hjem av den grunn.

 

Om en server gir en html-side så vil alltid klienten stå fritt til å velge hvordan denne html-siden skal vises. Nettsiden vil aldri kunne bestemme over klienten, aldri!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Nå føler jeg du vrir deg rundt spørsmålene mine.

 

1. Hvordan skal tek-nettverket kunne drive på uten noen form for inntekter? Om alle hadde gjort sånn som deg og nektet siden å vise reklamer er det ingen penger i kassen dems.

 

2. Hvor har du funnet ut at sjefen tjener 2 millioner i året?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nå føler jeg du vrir deg rundt spørsmålene mine.

 

1. Hvordan skal tek-nettverket kunne drive på uten noen form for inntekter? Om alle hadde gjort sånn som deg og nektet siden å vise reklamer er det ingen penger i kassen dems.

 

2. Hvor har du funnet ut at sjefen tjener 2 millioner i året?

 

1. Man kan få inntekter fra produktplasseringer og f.eks. donasjoner.

2. Sjefen har 1 376' i lønn fra Mediehuset Tek AS.

 

Mediehuset TEK AS gå meget bra og der er ingen grunn til å presse inntekten mer. de kan heller se på å kutte utgiftene.

http://www.proff.no/regnskap/mediehuset-tek-as/oslo/internettoperat%C3%B8rer/Z0IA3IRR/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...