Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet da er vel om det er Hardwares ansvar å sponse folks konsentrasjonsproblemer. Hvis ikke så finnes det en løsning hvor disse kan betale noen kroner for å slippe reklamen.

Det er mange som blir forstyrret av blinkende reklame, men det varierer naturligvis sterkt i hvor stor grad folk blir forstyrret. Hardware trenger ikke sponse noen, det kan være nok å bruke roligere reklame. I trykte medier fungerer det med helt stillestående reklame.
Lenke til kommentar

Etter jeg ble påtvunget reklame her på hw.no så har jeg rett og slett gått over til å lese artikler ett annet sted, og benytter meg nå kun av forumet her.

 

Jeg kunne tenkt meg å få vite om det er færre som faktisk leser artiklene her inne nå enn hva det var tidligere.

 

Jeg har helt sluttet å lese HW, og er bare innom av og til for å se om reklametvangen er deaktivert. Jeg har også sluttet å delta i andre forumtråder enn denne inntil noe eventuelt skjer. Jeg vil ikke bruke krefter på noe konstruktivt her lengre som kan tiltrekke nye folk, når Tek vil sanke penger på innholdet jeg bidrar med, samtidig som de vil påtvinge meg ekstra ulemper hvor jeg må spesialtilpasse nettleseren min bare for deres nettside.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er mange som blir forstyrret av blinkende reklame, men det varierer naturligvis sterkt i hvor stor grad folk blir forstyrret. Hardware trenger ikke sponse noen, det kan være nok å bruke roligere reklame. I trykte medier fungerer det med helt stillestående reklame.

 

Tja, gjør det nå egentlig det? De trykte medienes opplagstall er i fritt fall, og reklameinntektene kompenserer på ingen måte for dette. Tvert om, med færre lesere får man også færre annonsører.

 

Hardwares (det vil si Teks) problem er at det er ikke opp til dem å avgjøre hva som fungerer for annonsørene. Og som denne tråden viser, at det ikke finnes noen fasit for hva som fungerer for leserne. Det betyr at Tek må prøve seg fram for å finne det optimale skjæringpunktet mellom annonseinntekter og lesertilfredshet. Uten lesere får de ingen annonsører, uten annonser får de kanskje noen flere lesere, men ingen inntekter. "Damned if you do, damned if you don't."

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er mange som blir forstyrret av blinkende reklame, men det varierer naturligvis sterkt i hvor stor grad folk blir forstyrret. Hardware trenger ikke sponse noen, det kan være nok å bruke roligere reklame. I trykte medier fungerer det med helt stillestående reklame.

Tja, gjør det nå egentlig det? De trykte medienes opplagstall er i fritt fall, og reklameinntektene kompenserer på ingen måte for dette. Tvert om, med færre lesere får man også færre annonsører.

 

Ja de fungerer. Opplagstallene synker ikke fordi annonsene ikke fungerer.

 

 

Hardwares (det vil si Teks) problem er at det er ikke opp til dem å avgjøre hva som fungerer for annonsørene. Og som denne tråden viser, at det ikke finnes noen fasit for hva som fungerer for leserne. Det betyr at Tek må prøve seg fram for å finne det optimale skjæringpunktet mellom annonseinntekter og lesertilfredshet. Uten lesere får de ingen annonsører, uten annonser får de kanskje noen flere lesere, men ingen inntekter. "Damned if you do, damned if you don't."

Du har et poeng, men det er heller ikke opp til Tek å avgjøre hva som fungerer for leserne. Hvis leserne ikke gjør motstand så vil de etter hvert svømme i annonser. Leserne kan gjøre motstand på tre måter: Klage, omgå sperrene og slutte å lese hardware.no.

 

Når jeg ser en forstyrrende annonse så blir jeg også irritert - eller til og med sint - på annonsøren. Det er ofte ikke i annonsørens interesse at jeg ser deres annonse. Hvis jeg faktisk trenger et slikt produkt som det annonseres for, går jeg heller til en konkurrent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Er det en sammenheng mellom dette og at jeg ikke kan gi +1 til innlegg og at dotten man trykker for å se uleste innlegg i en tråd er borte?post-95268-0-68639300-1381939585_thumb.jpg

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Er det en sammenheng mellom dette og at jeg ikke kan gi +1 til innlegg og at dotten man trykker for å se uleste innlegg i en tråd er borte?attachicon.gifhuh.jpg

 

Hei Jonas,

 

Det problemet oppstår dessverre i ny og ne, men det har visst blusset opp en del i det siste, som gjør at vi kanskje burde undersøke det nærmere igjen.

 

Årsaken virker å være at det av ulike grunner trigges en "recaching" av utseendene. Når recachingen feiler fører det til at oppgaven ikke blir ferdig og problemet oppstår.

 

Feilen er lett nok å fikse så raskt vi blir gjort oppmerksom på problemet. Igår fikk jeg beskjed av en moderator klokken 22 og det ble fikset da.

 

Videre diskusjon rundt dette får vi evt. splitte ut, da det ikke har noe med reklametvang å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Det fungerer nå :)

Nei, jeg forstår. Tenkte bare at dette var som en av disse "kan ikke se kommentarer under artikler om du bruker adblock"-tiltakene som kom på forumet for å få meg til å skru av adblock.Godt å høre det ikke var det.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Etter jeg ble påtvunget reklame her på hw.no så har jeg rett og slett gått over til å lese artikler ett annet sted, og benytter meg nå kun av forumet her.

 

Jeg kunne tenkt meg å få vite om det er færre som faktisk leser artiklene her inne nå enn hva det var tidligere.

 

 

Har slutta.

Som regel er det jo bare gammal oppgulp eller oversatte artikler alikevel.

Skulle det være noke intr. å lese er det jo bare å bruke f5og esc knappen.

Lenke til kommentar

Etter jeg ble påtvunget reklame her på hw.no så har jeg rett og slett gått over til å lese artikler ett annet sted, og benytter meg nå kun av forumet her.

 

Jeg kunne tenkt meg å få vite om det er færre som faktisk leser artiklene her inne nå enn hva det var tidligere.

Jeg leser ikke artiklene lenger og er bare på forumet nå.

 

Grunnen til at jeg bruker adblock og har deaktivert javascript er at med en månedlig kvote på 8 GB hos ICE så ønsker jeg ikke bruke minst mulig båndbredde til reklame.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Interessant.

Kan virke som at det har kommet en del flere Ekstra-medlemmer i det siste, så nå prøver Tek-nettverket seg på og justere prisen opp med 25%, slik at de kan ta enda mer betalt fra leserene, uten at de har tilføyd noen ekstrafunksjoner til Ekstra-pakken.

 

Om dette er et smart triks gjenstår å se :)

 

Faktumet er hvertfall at før betalte man 348,- året (om man betaler pr måned), men fra 1. November blir det 468,-

 

Kjøper man års abb, så var prisen på 82 øre dagen, nå blir den skrudd opp til 1.12øre dagen.

 

De har faktisk ikke hatt tjenesten lengre enn i overkant av 4 måneder før de justerer opp prisen.

Går utviklingen slik Tek.no ønsker, så skal man ikke se bortifra at iløpet av neste år, så koster tjenesten 49,- (Da bør jeg inderlig håpe at de har flere ting i pakken sin).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant.

Kan virke som at det har kommet en del flere Ekstra-medlemmer i det siste, så nå prøver Tek-nettverket seg på og justere prisen opp med 25%, slik at de kan ta enda mer betalt fra leserene, uten at de har tilføyd noen ekstrafunksjoner til Ekstra-pakken.

 

Om dette er et smart triks gjenstår å se :)

 

Faktumet er hvertfall at før betalte man 348,- året (om man betaler pr måned), men fra 1. November blir det 468,-

 

Kjøper man års abb, så var prisen på 82 øre dagen, nå blir den skrudd opp til 1.12øre dagen.

 

De har faktisk ikke hatt tjenesten lengre enn i overkant av 4 måneder før de justerer opp prisen.

Går utviklingen slik Tek.no ønsker, så skal man ikke se bortifra at iløpet av neste år, så koster tjenesten 49,- (Da bør jeg inderlig håpe at de har flere ting i pakken sin).

 

Jeg tror det har noe med at de tjener mer på aktive lesere med annonser aktivert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...