Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Donasjoner er en idiotisk måte å tjene penger på i og med at de som donerer kan bruke penger som et pressmiddel mot å få bedre resultat på sine produkter under tester her på siden. Dette taler mot sin hensikt med en produkttest.

Forsåvidt kan slikt fort brukes som argument i fra leseren som ikke er fornøyd et produkt som har scoret høyt på en test at HW er betalt for den gode karakteren.

 

Produktplassering greier jeg ikke å se helt for meg hvordan skal fungerer bra i praksis på en slik side. Forklar meg gjerne om du har noen gode tanker rundt akkurat dette selv.

 

Det vil si at abigor påstod at sjefen her tjener 630.000,- mer enn hva han faktisk gjorde.

Jeg er forsåvidt overbevist, da jeg har et godt innblikk i hva en sjefsrolle innebærer av arbeid og ansvar, at det kan argumenteres fra de som vet mer konkret hva lederen gjør og hvor mange timer han jobber per uke som forsvarer hvorfor sjefen for mediehuset TEK har 1.4 mill i lønn. For det er neppe kaffeslurping han kun driver med som påstått tidligere i tråden!

 

Forøvrig at omsetningen er høy i en bedrift er ikke automatisk betydning av at en bedrift går bra. Det er jo minustall på de to årene som man kan lese selv på siden der. Henholdvis gikk det bedre i '12 enn hva det gjorde i '11. Kanskje '13 er et år hvor de går i pluss på grunn av tiltakene de har gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

1. Man kan få inntekter fra produktplasseringer og f.eks. donasjoner.

Så, du vil heller ha artikler som "Apple best i alle tester" fordi Apple har betalt HW mest, enn å ha reklame på siden?

"Sånn får du best og billigst pc", utelukkende basert på hvem som har betalt mest er en bra ting fremfor reklame?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Tydeligvis noen som ikke har peiling hva produktplassering er. Jeg sa det var en mulig inntektskilde. Jeg sa ikke det var eneste inntektskilde.

 

Donasjoner er ikke det samme som sponsing...

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Tydeligvis noen som ikke har peiling hva produktplassering er. Jeg sa det var en mulig inntektskilde. Jeg sa ikke det var eneste inntektskilde.

 

Donasjoner er ikke det samme som sponsing...

Produktplassering er gjerne sånn at f.eks i en film kjører man rundt i Ford fordi Ford har betalt for det.

Hvordan skal det fungere her, uten at artikklene kommer med det?

"skjermkortet kom levert i en fantastisk Ford" tror jeg ikke duger helt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Funker helt fett med litt reklametvang sålenge innholdet er bra, noe det tydeligvis er siden de faste sutrepavene i tråden holder stangen.

 

Innholdet er ikke bra. En kan fint diskutere på forumet, uten å være innom Hardware. Hvis du vil betale blodpris for klipp og lim fra andre nettsteder - slik at ledelsen i Tek kan fortsette å heve millionlønnen sin - så gjerne for meg, men ikke tro du snakker for andre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

I så fal burde man vel kanskje reagere på innholdet, ikke på prisen. Innholdet blir vel ikke bedre om det er gratis?

 

Som jeg har sagt i et utall piratkopieringsdebatter opp gjennom årene: Skal du reagere på platebransjen er det bedre å si "Skal dere drive på sånn så vil jeg ikke ha produktet deres" enn å si "Jeg vil ha produktet deres, jeg vil bare ikke betale."

 

Jeg leser bare unntaksvis Hardware og de andre sidene lenger. Det skyldes selvsagt at de ikke har mye jeg gidder å lese. Derfor er jeg ikke så interessert i å betale for et abonnement. Men jeg forventer ikke at jeg av den grunn skal få det gratis. Og da er reklame et helt greit kompromiss. Den er et mindre onde og ødelegger ikke dagen for meg, så lenge artiklene er verd tiden jeg bruke rpå å lese dem.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har i lang tid latt være å bruke Adblock på hardware.no, i stedet har jeg deaktivert javascript. Uten javascript virker ikke adblock. Jeg har deaktivert javascript fordi den gamle maskinen her ikke orker det tunge arbeidet som javascript medfører (eller rettere sagt, jeg orker ikke vente på at CPU'en blir ferdig med scriptene).

 

En dag ville ikke hardware.no vise artikler uten javascript. Så jeg slo på javascript, noe som også aktiverte Adblock. Så la jeg inn regelen @@||hardware.no/js/adtech_ad.js for å hviteliste, men det fungerer ikke.

 

Normalt bruker jeg ikke Adblock bare til å stoppe annonser, jeg bruker den også til å skjule deler eller seksjoner av nettsider som jeg ikke er interessert i. Så nå tvinges jeg ikke bare til å laste ned ressurskrevende og forstyrrende annonser, jeg tvinges også til å se seksjoner jeg ikke ønsker. Farvel hardware.no, eller overklokking.no som bokmerket mitt fremdeles heter.

 

Jeg klarer bare ikke blinkende elementer når jeg skal lese, derfor er nettannonser et problem mens annonser i aviser og blader ikke er noe problem. Og de mest blinkende og forstyrrende annonsene er gjerne også de som gjør nettsiden tregest på en treg maskin. Rolige annonser kan være greie nok, både for øyne og maskinvare.

 

En annen sak er at annonser er en vanlig kilde til infeksjoner. Jeg forventer at dere vil si at annonsene er trygge eller bagatellisere risikoen, ingen nettsteder liker å innrømme at det som gir inntekter er en potensiell risiko for brukerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Uten javascript virker ikke adblock.

Hvorfor ikke?

 

 

Nå føler jeg du vrir deg rundt spørsmålene mine.

 

1. Hvordan skal tek-nettverket kunne drive på uten noen form for inntekter? Om alle hadde gjort sånn som deg og nektet siden å vise reklamer er det ingen penger i kassen dems.

 

2. Hvor har du funnet ut at sjefen tjener 2 millioner i året?

Det er åpenbart løgn at man ikke kan ha inntekt uten reklame. Dette har blitt tilbakevist grunndig tidligere. Trodde vi var ferdig med det nå.

 

Hvor mye sjefene tjener vet jeg ikke nøyaktig, men regner med det er mange ganger så mye som vanlige mennesker. Det er uaktelt for meg å slippe inn kommersielt mas og søppel for at de skal tjene så mye.

 

 

Abigor har jo bare en frase. Aldri aldri aldri.....

Vil webserveren noen gang få tillatelse til å diktere hvordan klienten leser en html-tekst?

 

 

Et tips, whitelist hardware, når reklamene er for intense, høyreklikk, trykk inspiser element, så delete. Done.

 

Da får hw pengene, du får reklamefritt, mot at du ofrer et par klikk per artikkel

Enda bedre er å gjøre dette automatisk med plugins. Du laster all reklamen, men du trenger ikke løfte en finger og alt klippes bort automatisk.

 

Ikke de som du synes er intense, men alt, alltid.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Det er åpenbart løgn at man ikke kan ha inntekt uten reklame. Dette har blitt tilbakevist grunndig tidligere. Trodde vi var ferdig med det nå.

 

Hvor mye sjefene tjener vet jeg ikke nøyaktig, men regner med det er mange ganger så mye som vanlige mennesker. Det er uaktelt for meg å slippe inn kommersielt mas og søppel for at de skal tjene så mye.

Reklame er nok et av de bedre alternativene for de som ønsker å lese artiklene gratis. Rett og slett fordi man da ikke har muligheten for en direkte påvirkning fra sponsorer/donatorer som kan gi utslag på tester o.l.

Alternativet er jo en kun betalende plattform, men dette er vel høyst unødvendig så fremt de som ønsker å lese uten å betale for seg aksepterer reklame.

Nei, ferdig med dette er man ikke da det ikke foreligget et godt eksempel på en nettside som leverer en lignende tjeneste som tek-nettverket som ikke har noen form for inntekter.

 

Slik sett er det jo og uaktuelt for tek-nettverket at du sitter å leser deres artikler siden du på ingen måte aksepterer pakken slik de velger å levere den.

Lenke til kommentar

Nei, ferdig med dette er man ikke da det ikke foreligget et godt eksempel på en nettside som leverer en lignende tjeneste som tek-nettverket som ikke har noen form for inntekter.

Jeg synes også det er veldig rart at noe som ligner på noe med inntekter ikke har inntekter.

 

Slik sett er det jo og uaktuelt for tek-nettverket at du sitter å leser deres artikler siden du på ingen måte aksepterer pakken slik de velger å levere den.

Det har alltid og vil alltid være uaktuelt for en hver webserver å diktere hvordan klienten leser en html-tekst. Å prøve å endre spillereglene nå er for sent desverre. Det nytter ikke. Og det er faktisk mye bedre enn alternativet.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Reklame er nok et av de bedre alternativene for de som ønsker å lese artiklene gratis. Rett og slett fordi man da ikke har muligheten for en direkte påvirkning fra sponsorer/donatorer som kan gi utslag på tester o.l.

Alternativet er jo en kun betalende plattform, men dette er vel høyst unødvendig så fremt de som ønsker å lese uten å betale for seg aksepterer reklame.

Nei, ferdig med dette er man ikke da det ikke foreligget et godt eksempel på en nettside som leverer en lignende tjeneste som tek-nettverket som ikke har noen form for inntekter.

 

Slik sett er det jo og uaktuelt for tek-nettverket at du sitter å leser deres artikler siden du på ingen måte aksepterer pakken slik de velger å levere den.

 

Alternativet er ikke kun en betalende plattform slikt du hevder. Jeg gav to eksempler tidligere, men du avfeide de som idiotisk.

Vet om flere måter, men om de er mindre idiotiske er vanskelig å vite med deg.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

 

Alternativet er ikke kun en betalende plattform slikt du hevder. Jeg gav to eksempler tidligere, men du avfeide de som idiotisk.

Jeg avfeide kun den ene som idiotisk i og med man da kan risikere en ytre påvirkning av tester og resultater. Den andre greier jeg ikke å skjønne hvordan skulle fungerer i praksis og hintet til at du kunne komme med litt eksempler på dette. Noe du enda ikke har gjort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg avfeide kun den ene som idiotisk i og med man da kan risikere en ytre påvirkning av tester og resultater. Den andre greier jeg ikke å skjønne hvordan skulle fungerer i praksis og hintet til at du kunne komme med litt eksempler på dette. Noe du enda ikke har gjort.

 

Så dermed er det dine kunnskaper det skorter på... Ikke mine...

Tror du virkelig jeg vil fortelle i detalj om hvordan man kan tjene penger på denne siden? Hvilke garantier har jeg for at det ikke vil bli brukt og jeg ikke får ei krone for det? Ingen garantier, så derfor lar jeg være å komme med flere måter å tjene penger på. Har faktisk flere måter å tjene penger på enn de to jeg nevnte tidligere, men å avfeie ting som idiotisk, når det er egen kunnskapløshet som råder, det kan du bare legge av deg.

 

Jeg synes reklame-tvang er idiotisk, og jeg har en hel tråd med likesinnede som også synes det.

Lenke til kommentar

Jeg skrev klart og tydlig:

 

Produktplassering greier jeg ikke å se helt for meg hvordan skal fungerer bra i praksis på en slik side. Forklar meg gjerne om du har noen gode tanker rundt akkurat dette selv.

 

Ingenting her som tilsier at det er kunnskapen det skorter på. Heller det at jeg ikke ser noen fornuftig og ikke-irriterende måte å få dette til på. Det ble jo nevnt et eksempel av Aklla tidligere på produktplassering som og bekrefter at dette i bunn og grunn er et dårligere alternativ enn vanlig reklame.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...