Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Hvor får folk at det lagger på Z1 ? Er ihvertfall ikke antydning til det på min telefon. Den sluker alt av nettsider, og man kan scrolle til man bli blå i hodet uten at det går tregt.

 

Men folkens, vær så snill å ikke gjør dette til en tråd om Apple VS resten av verden nå da.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplever ingen lag på min Z1 heller, og jeg er VELDIG sensitiv til lag...

I tillegg loader alt knallkjapt, selv om du mishandler f.eks. chrome med ørten tabs.

Og det med at den ikke er snappy er bare tull. Det er ikke mye du skal bevege tommelen for at det byttes til neste side osv.

 

Det eneste er vel den generelle forsinkelsen mellom touch og respons på touchen, men det er vel et gjennomgående android-problem, og ikke noe som er unikt for Z1.

Lenke til kommentar

Hadde de vært overpriset eller vært totalt ubrukelige hadde jeg ikke kjøpt dem. Men jeg har ikke noe problem med noen av delene så da er de midt i blinken for MEG. Bluetooth systemet i bilen er optimalisert for IPhone ( ja det funker med android og, men er ikke optimalisert) en så enkel sak som tv2 sporten klarer ikke android systemet å takle.

At du skal kjøpe en telefon for å kunne roote eller tukle med hele telefonen skjønner jeg ikke, da har det gått for langt spør du meg

Lenke til kommentar

 

 

Det eneste er vel den generelle forsinkelsen mellom touch og respons på touchen, men det er vel et gjennomgående android-problem, og ikke noe som er unikt for Z1.

 

Dette medfører riktighet. Har jo vært tilfellet i veldig mange år nå, og det er litt latterlig at selv eldre iPhones faktisk føles mer nøyaktige og kjappe når det kommer til touch. Men apple har jo vært suverene her siden dag 1 da.

 

Når det er sagt, har hatt får vane å bytte mellom iOS og Android på årlig basis de siste årene, ettersom jeg faktisk liker begge systemene veldig godt, ja det går faktisk ann :p

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette medfører riktighet. Har jo vært tilfellet i veldig mange år nå, og det er litt latterlig at selv eldre iPhones faktisk føles mer nøyaktige og kjappe når det kommer til touch. Men apple har jo vært suverene her siden dag 1 da.

 

Når det er sagt, har hat får vane å bytte mellom iOS og Android på årlig basis de siste årene, ettersom jeg faktisk liker begge systemene veldig godt, ja det går faktisk ann :p

 

Jepp. Er det noe hint om at dette vil forbedres. Det er vel et software-problem ikke sant? Et kernel-problem. Det er utrolig at dette ikke er fikset ennå, men jeg overlever. Galaxy Note etc må være helt forferdelig hvis man skal skrive ned noe. Jeg så at teksten kom lenge etterpå. Må jo være opp mot 100 ms lag.

Lenke til kommentar

 

Dette medfører riktighet. Har jo vært tilfellet i veldig mange år nå, og det er litt latterlig at selv eldre iPhones faktisk føles mer nøyaktige og kjappe når det kommer til touch. Men apple har jo vært suverene her siden dag 1 da.

 

Når det er sagt, har hat får vane å bytte mellom iOS og Android på årlig basis de siste årene, ettersom jeg faktisk liker begge systemene veldig godt, ja det går faktisk ann :p

 

Enig :-)

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

Takker for gode og saklige svar om produktene jeg spurte om :) Da skal Z1 vurderes høyest på listen.

 

Ikke at det er viktig, men hvor lenge klarer den å spille av en 1080p generell kvalitets mkv film?

 

Usikker på hvor lenge den klarer det, men skal være reellt med sony sine estimerte batteritider.

Koselig at den integrerte spilleren klarte .mkv uten noe konvertering eller noe :)

 

Lenke til kommentar

da er mine dager som en lykkelig xperia z1-eier over. Den datt ifra omtrent skulderhøyde på et sånt halveis mykt gulv i en garderobe. Utseendemessig så overlevde telefonen, men skjermen viser bare vissvas :( Dette syntes jeg var ganske pinglete ettersom at min forrige telefon tålte fall på asfalt og masse annet. det hjelper ikke at telefonen føles solid på utsiden når innsiden bare er teipa fast :( 5700 kr rett ut av vinduet, hvis jeg ikke finner en måte å fikse den på

Lenke til kommentar

Fallskader er utrolig tilfeldig. Da jeg hadde HTC Desire for noen år siden, datt den ned fra kontorpulten min og ødela touch-panelet. Flere andre fall var langt mer brutale, uten at den tok skade i det hele tatt. Mistet den blant annet i betonggulvet i garasjen så deksler og batteri fløy i hver sin retning. Plukket opp delene og satt den sammen igjen, og alt fungerte fint. Konklusjonen er at det er tilfeldigheter som skiller skade og ikke skade.

 

Uansett har du min største medfølelse...

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

da er mine dager som en lykkelig xperia z1-eier over. Den datt ifra omtrent skulderhøyde på et sånt halveis mykt gulv i en garderobe. Utseendemessig så overlevde telefonen, men skjermen viser bare vissvas :( Dette syntes jeg var ganske pinglete ettersom at min forrige telefon tålte fall på asfalt og masse annet. det hjelper ikke at telefonen føles solid på utsiden når innsiden bare er teipa fast :( 5700 kr rett ut av vinduet, hvis jeg ikke finner en måte å fikse den på

Ser ikke ut som telefonen tåler så mye...

Lenke til kommentar

Jeg har mistet min iPhone4 så mye og regelmessig på ulike flater at jeg anser meg som eier av griseflaks ift. at den fortsatt er like hel. Jeg orker ikke gå på tåhev i redsel for at telefonen skal skli ut av jakke/skjorte/bukselomma og bli ødelagt. Jeg gjorde det de første ukene med iP4 og det resulterte i sprettfall nedover 2 etasjer med betongtrapp.

Ellers så ser det ut som denne har samme følsomheten som tidligere Xperia ved at det kun er skjermen som slutter å virke og at den kan byttes for å løse problemet om man er litt fingernem. Hva kostnaden på det er på denne spørs dog.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...